Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Colt Turbo Project

 

1.jpg

 

Da ble det ny bil på meg igjen og denne gang en Mitsubishi Colt Turbo 88mod. Liten og lett bil og ikke så allerværst i lakken heller. Bilen er org. svart og er senket en del. På-montert stor ic som opprindelig var fra en laste bil, og lade trykk på 0.6bar. Nyse-ventil er oxå påmontert samt div motor modifikasjoner. Bilen har en effekt på 150hk + - og trekker best på 3500rpm.

 

Div mod's

 

* Stor IC i front

* "Nyse-ventil"

* Senket forrand og bak (god og stiv)

* Justert opp turbo trykk

* Justerbar bensintrykks regulator i motor rom

* Og en del ting jeg ikke kommer på nå :)

* Stort effektanlegg (2" fra turbo og 4" ut)

* Stprt KD Filter

 

Planer

 

* Slisset/borret/ventilerte bremser m. Green stuff klosser

* Rear disk convertering fra hundai acente, eller hva den heter

* Større turbo (kansje T25)

* Ny eksos manefoild

* Bøtte seter/sports-ratt/sports-girkule

* Bur

* Div målere

* Og masse annet snexs..

 

Kommer til og komme med mer info og bilder med tiden.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by speedfile

Kamerat av meg hadde en slik før, du kommer til å måtte skifte framdekk et par ganger iallefall.. spinner lett..

 

Mener den har 155hk eller noe sånt orginalt, men med effektanlegg stiger det litt..

 

Hehe, sant det, spinner lett ja.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by speedfile

Kamerat av meg hadde en slik før, du kommer til å måtte skifte framdekk et par ganger iallefall.. spinner lett..

 

Mener den har 155hk eller noe sånt orginalt, men med effektanlegg stiger det litt..

 

ikke d så at d som kommer etter turboen ikke har så mye å si på turbo motorer??:eek:

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peet

 

ikke d så at d som kommer etter turboen ikke har så mye å si på turbo motorer??:eek:

Har NOE å si, men ikke i den grad som en sugemotor, som kan yte bedre effekt med lavere motstand i eksosanlegget...

Dette gjelder også turbomotorene, bare at de ikke har så høyt eksostrykk ergo. mindre å hente i eksosanlegget...

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår