Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by Urgolf

Bøyer meg derfor fint i støvet for Robert sitt utsagn, men jeg står fortsatt på at såvidt anlegget er i orginalt god stand, og ikke pott-tett,så snakker man ikke om KJEMPEFFEKT-TAP...

 

Kristian

 

 

Da tar du feil.

 

Ikke tenk for mye på effekt hele tiden. si du taper 20 hk da.. men det er ikke det du merker best.. Turboen spoler opp tidligere (gjelder ikke jalla lavtrykks T20 på 5 liters motor da), du får mye kjapppere ladetrykk og turboen kan gå fortere, altså gi mer trykk, så hvis du vil kjøre 1.5 bar, men exosen klarer ikke mer enn 1 bar, vel da taper du kanskje 60 hester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Andreas_1

Har du funnet felger, senkesett og sånt som du har planer om eller? Noen flere planer på lager? Og bilder seff!

 

Har bare de felgene som er på nå, men skal nokk sette på noen fete felger med tiden. Bilen er senket 30-30 med fjører og dempere, men etter min mening er alt for lavt ;) intercooleren tar anig i enkelte farts humper :( men skal fixe det senere.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående eksos så blir dette diskutert å det er fåtallige som er enige......

En jeg jobber med har en bil som er benket til litt over 600hp på 0.5bar og han kjører 2.5" eksos. Han å vennene hans mener det ikke var vits med noe større enn 2.5" !

 

Colt turbo er et kewlt prosjekt ;) Lykke til videre !!

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

Angående eksos så blir dette diskutert å det er fåtallige som er enige......

En jeg jobber med har en bil som er benket til litt over 600hp på 0.5bar og han kjører 2.5" eksos. Han å vennene hans mener det ikke var vits med noe større enn 2.5" !

 

Colt turbo er et kewlt prosjekt ;) Lykke til videre !!

 

Takktakk. Var hos ast preformance her i bergen og spurte de om hvor mye de skulle ha for og sveise opp ett effekt anlegg i rustfritt høy syre fast kvalitets stål og alt av deler, da sa de att 2" var det beste på den bilen med den effekten. De skulle asså bygge fra turbo og bak til en potte med 3" ut og de skulle bygge anlegge strakest mulig, skulle vist gi en meget dyp og knittrette lyd som skulle være veldig identisk til rally biler, og de sa att knittringen kom av att anlegget var av høy kvalitet og siden det var rustfritt. Dette skulle de ha 6500,- for. Dere lurer kansje nå, hvorfor gjør jeg ikke dette kjøl? jo nå skal dere høre, jeg har ikke tid, jeg kan ikke sveise med rustfrie saker osv, har ikke værktøyet og følelsen blir bedre når det er blitt utført av dyktige folk som driver daglig med slik. Men jeg syntes da att 2" fra turbo og ut var litt lite jeg? eller?

 

Høper på masse gode svar :cool:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ikke bytte til en større turbo også da?

 

Ville gått til svendsen eksos og hørt hva de skulle hatt for og laget effekt anlegg til deg.Tipper det blir godt under halvparten enn hva AST skal ha. Så har du jo litt og bruke på ny turbo også.

( Bare ett forslag )

 

Men hvis du skal ha større turbo,bør du ha større enn 2"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje få en litt mykere pris hos Svendsen men de har ikke verdens beste rykte da... Selvom de har mye erfaring. Har hørt et par historier fra de. Bla rustfri anlegg som rustet i stykker etter to måneder. AST opererer med en noe mindre kundekrets og har ikke råd til å drite seg ut egentlig. Er bare en tanke...:cool:

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

 

Takktakk. Var hos ast preformance her i bergen og spurte de om hvor mye de skulle ha for og sveise opp ett effekt anlegg i rustfritt høy syre fast kvalitets stål og alt av deler, da sa de att 2" var det beste på den bilen med den effekten. De skulle asså bygge fra turbo og bak til en potte med 3" ut og de skulle bygge anlegge strakest mulig, skulle vist gi en meget dyp og knittrette lyd som skulle være veldig identisk til rally biler, og de sa att knittringen kom av att anlegget var av høy kvalitet og siden det var rustfritt. Dette skulle de ha 6500,- for. Dere lurer kansje nå, hvorfor gjør jeg ikke dette kjøl? jo nå skal dere høre, jeg har ikke tid, jeg kan ikke sveise med rustfrie saker osv, har ikke værktøyet og følelsen blir bedre når det er blitt utført av dyktige folk som driver daglig med slik. Men jeg syntes da att 2" fra turbo og ut var litt lite jeg? eller?

 

Høper på masse gode svar :cool:

 

 

 

No må du ikke la rally lyder (knis) og slikt lure deg..

 

Skal du ha større turbo, 200-250 hk osv som det virker som du sikter på, så bør du minimum ha 2.5" for å unngå å få problemer med at turboen ikke får fart før du er langt oppe på registeret, og ikke minst for at turboen får "pustet" helt ut. At AST kan si 2" er best burde være nok til å forstå at man bør styre unna.

 

Såkalte rallylyder, regner med vi snakker om stikkflammer og generell smelling, dette har ikke noe med stålkvalitet, godt arbeid og blabla tullpreik, men med masse bensin, varm turbo, detonasjon i eksos, pang der kom det tøffe lyder. forøvrig tøffere desto større eksosen er;)

 

Rustfri eksos har en tendens til å sprekke.

 

Svendsen bruker veldig bra stål, såkalt aluminiumisert stål. hvis de ahr det enda da.. mitt ble laget der,er vel et par år gammelt, ingen rust på det, untatt et punkt der det har slått nedi en gang eller 10 for mye, men det er bare uten pårust.. Og lyden.. den er pervers ;)

 

Husk å be om en potte med fri gjennomstrømning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår