Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

• Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fy flate.. det gjorde seg virkelig. Så jo ut som to helt forskjellige motorrom! Lang tid brukte du på det? Og hva måtte du ut med for all "stylinga"?

hmm, brukte vell 2-3 kvelder på med og lakke deler og vaske motor rommet, samt rubbe og polere motor rom :) Lakket batteri, rør fra og til ic, radiator, Ic, batteri bøylene samt stengene og litt mer jeg ikke husker. Kan desverre ikke gi en eksakt pris på de silikon slangene, men for 500kr så kommer du ett godt stykke.

Det som gjenstår nå er blåe silikon slanger der de svarte slangene er på innsugs rør, ic osv, men de koster flesk! angry

Menmen, skal det være så skal det være :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme motor som i Galant turbo i Colten? Har en Galant Turbo på handa for 10-15000... Har litt lyst på:)

Nei :( er nokk ikke det, galant t'en har 16v og 2l om jeg har rett, men planen var og swappe en slik motor i og oppgradere til evo stegene :)

Har du bilder av bilen? Galant Turbo er GROMT! Hvilken av de er det? VR4? hvis, så var det GRISE billig..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tippe han har en galant 83-88 på hånda, som da kom med en 2l 8v Sohc turbo på 170hk, går faktisk ganske bra de motorene, ganske kvasse og turtallsvillige...

Finnes ikke så mange av de lenger nei =P

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaska han??

- så jo ut som om det var litt lakk inn i bildet men.. ?

- hvor mye kosta "uppdejten" da?

ble skikkelig fettiallefall!

Vaska jeg? joa, vasket jo motor rommet og lakket div deler. "uppdejten" Kostet rundt 700kr og 2-3 dagers arbeid (jeg jobber tregt, hehe)

Helsike! Digg motorrom! Sa du hvor mye du ga for slangene og hvor?

Hadde hørt rykter om at du hadde stor intercooler men, syke verden! Blir det ikke litt trykktap..?

ca 600 for slanger hos Bergen bilelektronikk. Om det blir trykk tap? nei, mistet ikke noe trykk, men det er jo ikke verre enn og skru opp trykket da ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsike! Digg motorrom! Sa du hvor mye du ga for slangene og hvor?

Hadde hørt rykter om at du hadde stor intercooler men, syke verden! Blir det ikke litt trykktap..?

Trykktap?? Det har seg slik at en IC ikke kan bli for stor!!! asshole

BMW 523 E39 97mod

Ford Sierra 3dørs 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykktap?? Det har seg slik at en IC ikke kan bli for stor!!! asshole

Har hørt historier om trykktap jo! Men om jeg tar feil satser jeg ikke livet på! Men jeg regner med det blir litt trykk tap hvis man setter på en lastebil IC på en liten Diesel snurre eller noe..!(Ikke tilfelle her da!)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider