Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Andreas_1

Lå plutselig merke til at du bor i Bergen... Hvor i Bergen da? Er det mulig å komme innom og se på? Ikke for å være innpåsliten eller noe men...

 

Hehe, bor på søråshøgda. hvor bor du da? hvis du bor i nærheten så er det jo ikke noe prob og ta en titt om du vil ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Lå ikke merke til det spesielle interiøret til å begynne med, det var ganske tøft (nostalgisk sett:D)

Er det virkelig 155gamp orginalt i disse altså? synes det hørtes litt i overkant ut...

 

Kristian

 

Fikk oppgitt ca 150hk++ da den sto på 0.5bar men japse bilene er vell kjent for og dra ut masse hester fra små motorer, eller?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søråshøgda..? Ehm...(Meg og geografi ja) Vel jeg bor i Åsane. Min fetter sin far (ikke min onkel) kjenner fyren som solgte deg bilen. Ikke det at det er noe stort men allikevel...Hadde vært gromt å kommet innom når du har kommet igang med prosjektet. Har du gjort noe enda forresten?

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Har NOE å si, men ikke i den grad som en sugemotor, som kan yte bedre effekt med lavere motstand i eksosanlegget...

Dette gjelder også turbomotorene, bare at de ikke har så høyt eksostrykk ergo. mindre å hente i eksosanlegget...

 

Kristian

 

 

Bare for å rette litt i forvirringen, så har eksosen EKSTREMT mye å si på en turbomotor.. Høyt mottrykk gjør at turboen har problemer med å spole opp, og den klarer ikke spinne like fort, ergo, kjempetap av effekt.

 

En sugemotor må ha eksos etter bruksområde og alt etter hvilke deler du har på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Rå bil foresten.. Hører rykter om at du har... litt.. problemer med den...

JAH! noe gale med tennings systemet :( Når jeg drar den opp til 3500rpm så virker det som den hopper over en tenning og bilen får ett kraftigt rykk, derretter gasser den opp til 4000rpm og gjør det samme, utrolig irreterende! noen som vet hva det kan være? har prøvd og skru på tenningen men den er på 0.8" fortenning nå, men samme skjer, noe med coilen eller? was is it!?!?

 

PS. hvordan vet du hvem jeg er og hvem fortalte deg att jeg har det problemet?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

har en kompis som bramsa 156hk( tror jeg) på hjulene på sin colt.. den gikk bra!!!

han hadde sapporo girkasse, annen utveksling, og trolig et strå mer solid.

 

høø?sapporo girkasse? was? kan du fortelle meg litt mer om denne kassen? er sugen på ny kasse for den jeg har er litt sleten :rolleyes:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andreas_1

Er det noen flere bilder på eller noe? Helst i dagslys om det er mulig. Lurer litt på hvordan motorrom ser ut!

 

ahh, sorry, har lite bilder for tiden grunnet ingen dig. kamera. Skal se om jeg får fixet noen bilder senere i dag eller i morra... l8r.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

JAH! noe gale med tennings systemet :( Når jeg drar den opp til 3500rpm så virker det som den hopper over en tenning og bilen får ett kraftigt rykk, derretter gasser den opp til 4000rpm og gjør det samme, utrolig irreterende! noen som vet hva det kan være? har prøvd og skru på tenningen men den er på 0.8" fortenning nå, men samme skjer, noe med coilen eller? was is it!?!?

 

PS. hvordan vet du hvem jeg er og hvem fortalte deg att jeg har det problemet?

 

 

Ånei, da er det ikke deg.. er en annen en jeg har hørt om sikkert, han bygger visst noe syke greier, men så gikk det litt gale når en veivstake besøkte motorrommet :D

 

Du har ikke bare fuel cut da? prøv å skru ned ladetrykket ditt og se hva som sjer.. Evt kan det hende at du har noe helt på tryne banke-kontrol system som kuker seg? skru tenning ned i 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Bare for å rette litt i forvirringen, så har eksosen EKSTREMT mye å si på en turbomotor.. Høyt mottrykk gjør at turboen har problemer med å spole opp, og den klarer ikke spinne like fort, ergo, kjempetap av effekt.

 

En sugemotor må ha eksos etter bruksområde og alt etter hvilke deler du har på.

Viser til "Biltrimming av Gert hack" Der jeg har lagt ved et utdrag om akkurat dette temaet...(oversatt til norsk)

"For å få best optimal effekt ut av en turbolader, anbefales det å bygge nytt eksosanlegg der man må påse at man bruker tilstrekkelig tverrsnitt på rørene, da gassene kommer ut av turbinen med meget lavt trykk. Det maksimale overtrykk i eksos-systemet må ikke overstige 500mm vannsøyle(0,05ato)"

 

Bøyer meg derfor fint i støvet for Robert sitt utsagn, men jeg står fortsatt på at såvidt anlegget er i orginalt god stand, og ikke pott-tett,så snakker man ikke om KJEMPEFFEKT-TAP...

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår