Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by Andreas_1

Oppdateringer? Bilder? Slitt noen dekk? Kjøpt noen deler? Noe?

Halla igjen folks, da var det sikkert på tide med en oppdatering.

Har nå kjøpt meg nytt 2" effekt anlegg med 4" ut , fra AST-prefformance. Jobben de gjorde var overaskende bra, og arbeidet var fint utført. Alt av rustfritt ble smørt inn med noe greier osv. Alt kostet 6500,- fra turbo og ut.

Litt slite deler er skiftet og jeg har flyttet turbo trykks måleren i dasjen over hanske rommet.

Litt bilder..

IMG_0010.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0015.jpg

IMG_0018.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0021.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det rally lyd da? Funnet ut hvilken turbo du skal bruke? Bruke en turbo fra en annen bil kanskje? Noen som vet hvilken bil man kunne ta dette fra kanskje? De felgene var jo konge som sleeper felger da! Bilder av motorrom og IC hadde vært greit neste gang du hiver ut bilder!:)

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andreas_1

Er det rally lyd da? Funnet ut hvilken turbo du skal bruke? Bruke en turbo fra en annen bil kanskje? Noen som vet hvilken bil man kunne ta dette fra kanskje? De felgene var jo konge som sleeper felger da! Bilder av motorrom og IC hadde vært greit neste gang du hiver ut bilder!:)

Om det er rally lyd? hehe, for og være ærlig så tror ikke det ble akkurat slik, men etter min mening så ble det noe annet en vanlig ;)

Noen som vet hvilken turbo som står org. i bilen min? tenker på og gå opp en størrelse, vil ikke gå opp så mye. Hva mente du med att felgene var fete som sleeper?:D

Litt problemer med og ta bilde av IC siden det er så trangt hvor den er, men skal ta ut den og div motor deler for lakkering slik att det ser litt mer fresht ut i motor rommet hvis dere kjønner ;)

Men skal snart begynne med det, så jeg legger ut bilder så fort jeg får tid ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The best exhaust is no exhaust" når det gjelder (alle) turbobiler; dette fordi trykkforskjellen mellom innløpet i turbinen og eksosanlegget i kombinasjon med gasshastigheten (les også: "masse i bevegelse = energi") er *det eneste* som gjør at turboen snurrer. Tenk hvis eksosanlegget er "fullt av eksos" og motoren prøver å pakke enda mere inn der bak - hva skjer med gasshastigheten igjennom turboen? Øker den? Nei.

Hvilken maskin er det i kjelken nå? Planer om et "lite" 4G63-motorbytte? Denne er som kjent Mitsubishis blankeste juvel med et *sykt* potensiale for latterlig høyt effektuttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

"The best exhaust is no exhaust" når det gjelder (alle) turbobiler; dette fordi trykkforskjellen mellom innløpet i turbinen og eksosanlegget i kombinasjon med gasshastigheten (les også: "masse i bevegelse = energi") er *det eneste* som gjør at turboen snurrer. Tenk hvis eksosanlegget er "fullt av eksos" og motoren prøver å pakke enda mere inn der bak - hva skjer med gasshastigheten igjennom turboen? Øker den? Nei.

Hvilken maskin er det i kjelken nå? Planer om et "lite" 4G63-motorbytte? Denne er som kjent Mitsubishis blankeste juvel med et *sykt* potensiale for latterlig høyt effektuttak.

Huff, og jeg som ikke klarer og tenke så komplisert, asså forsto ikke det med eksos pratet :( Mener du att AST-prefformance har bommet litt på rør tykkelse valg? well

Maskinen i kjelken er en org. tror ikke jeg skal sette noe ny motor i den desverre ;) Men er seff fristenede, men økonomien er ikke på topp i u c ;)

Og anders_1 , JA, jeg skal bytte rattet :D noen forslag til hvilket ratt jeg burde gå for? din pers. favoritt kansje?

Noen som vet hvor jeg får tak i stab stag? kansje noe annet som kan stive opp bilen litt? stab stag bak om det finnes til denne bilen? Tar imot alle forslag og ideer :cool:

L8r folks.

Mvh Clony.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forresten nytt KD filter fra vår kjære AST prefformance ;) Vil bare fortelle att insatsen dies med og få filteret til og passe var bra. Det org filteret var utrolig stort for og passe rundt luft menge måleren og da måtte jeg lage en adapter som gikk over hele måleren. Karene på ast ba meg om og ta turen til biltema for og kjøpe en bassreflex rør på 110mm og da det var handlet inn, begynte karen på ast og skjære med vinkel sliper og plast sveiste og skrudde adapteren på og alt dette arbeide var inkl filteret :) Så ambefaler dere og kjøpe filter osv hos de.

Filteret kostet meg 1000,- med Inverted Conical Ø 100.

Bilder kommer med tiden :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, da var det min tur, Smasj sa det og hjulet var på halv 8 :D det har seg slik att jeg bilen gikk rett fram i en sving og v. fram hjul traff en kant slik att bære armen ble presset sammen og felgen ble kraftig skadet, så nå er alt avmontert og jeg venter på nye deler (bilder kommer)

Mens jeg nå har jule ferige og ingen form for transport så kan jeg like vel fikle litt i motor rommet.

Fant ut att ventil deksel venilasjonen (olje ånden) la fra seg store mengder olje igjen i rør og i IC'en. Planen var og kjøpe olje casth tank eller hva det heter, muligens gå for den løsningen med og påmontere ett slikt mini luft filter? ser jo litt fancy ut men hva ville passet bilen min best? det lille filteret eller en olje casth tank? hva gjør det ene og hva gjør det andre?

Siden alt av rør og IC er stappet med olje søl så lurte jeg på hva dere bruker og fjerne olje fra f.eks. IC og rør? har hørt att disel er bra på dette område, stemmer dette?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider