Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

men det er jo ikkje SÅ nødvendig å fjerne det heller.. det er jo innvendig så ingen ser det.. ang. slangen din fra toppdekselet så kan du jo legge den oppi ei brusflaske.. ikkje spesiellt rått,men det funker fint.. bare husk å lag eit hull i flaska. altså du legger slangen inn åpningen,og lager eit nytt lite hull i flaska så den får utlufting. da vil olja samle seg i flaska istedenfor i slangene og innsuget ditt.. så kan du tømme olja tilbake i motoren av og til.

eller du kan kjøpe catch tank.. :-)

men uansett er det lurt å teste dette med flaska først. for da får du se hvor mye som kommer ut av motoren. har du catch tank vil det jo bare renne tilbake i motoren uten att du ser hvor mye motoren kaster ut.. kaster den ut mye kan det tyde på slitte stempelringer. er jo heller ikkje sikkert att all olja kommer fra slangen. kan jo vere olja kommer fra ein slitt turbo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by john magne

men det er jo ikkje SÅ nødvendig å fjerne det heller.. det er jo innvendig så ingen ser det.. ang. slangen din fra toppdekselet så kan du jo legge den oppi ei brusflaske.. ikkje spesiellt rått,men det funker fint.. bare husk å lag eit hull i flaska. altså du legger slangen inn åpningen,og lager eit nytt lite hull i flaska så den får utlufting. da vil olja samle seg i flaska istedenfor i slangene og innsuget ditt.. så kan du tømme olja tilbake i motoren av og til.

eller du kan kjøpe catch tank.. :-)

men uansett er det lurt å teste dette med flaska først. for da får du se hvor mye som kommer ut av motoren. har du catch tank vil det jo bare renne tilbake i motoren uten att du ser hvor mye motoren kaster ut.. kaster den ut mye kan det tyde på slitte stempelringer. er jo heller ikkje sikkert att all olja kommer fra slangen. kan jo vere olja kommer fra ein slitt turbo....

 

 

Ang. oljen i rørene så begynner det og renne fra der slangen fra netildekselet er montert, men snurra inni turboen var litt slark, Stemmer det att det finnes noe fiks det selv kit for turboer? eller hva?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal vere litt slakk i turboen. den slakken forsvinner når motoren får oljetrykk.. det skal vere litt oppp og ned,men ingenting inn-ut... trur ikkje rep sjøl sett er noen lur ide da turboen må avbalanseres etterpå.. men prøv brusflaske trikset først ivertfall. og så tømmer du flaska litt ofte. bare tøm det tilbake i motoren om ikkje olja ser forjævli ut.(kan se jævli ut pga. olja blander seg med kondensering i flaska,men det ser du jo.) så slipper du ivertfall å forbrenne all olja i motoren.. den flaska er sikkert dei billigeste hk du får.. ellers har eg noen fine catch tanker liggende,så om du mailer meg på jm@jma.no kan eg sende deg eit bilde av ein.. men du klarer deg lenge med ei flaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

 

No må du ikke la rally lyder (knis) og slikt lure deg..

 

Skal du ha større turbo, 200-250 hk osv som det virker som du sikter på, så bør du minimum ha 2.5" for å unngå å få problemer med at turboen ikke får fart før du er langt oppe på registeret, og ikke minst for at turboen får "pustet" helt ut. At AST kan si 2" er best burde være nok til å forstå at man bør styre unna.

 

Såkalte rallylyder, regner med vi snakker om stikkflammer og generell smelling, dette har ikke noe med stålkvalitet, godt arbeid og blabla tullpreik, men med masse bensin, varm turbo, detonasjon i eksos, pang der kom det tøffe lyder. forøvrig tøffere desto større eksosen er;)

 

Rustfri eksos har en tendens til å sprekke.

 

Svendsen bruker veldig bra stål, såkalt aluminiumisert stål. hvis de ahr det enda da.. mitt ble laget der,er vel et par år gammelt, ingen rust på det, untatt et punkt der det har slått nedi en gang eller 10 for mye, men det er bare uten pårust.. Og lyden.. den er pervers ;)

 

Husk å be om en potte med fri gjennomstrømning.

 

 

ville bare sitere at flammer og knitring i rally biler er noe som er kalt "respons" system. motoren har forbrenning selv om du slepper gassen for og holde turbo i gang. enkelt forklart;)

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steffen karlstad

 

 

ville bare sitere at flammer og knitring i rally biler er noe som er kalt "respons" system. motoren har forbrenning selv om du slepper gassen for og holde turbo i gang. enkelt forklart;)

 

Hehe, men denne god! da vet jeg det. :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steffen karlstad

 

 

ville bare sitere at flammer og knitring i rally biler er noe som er kalt "respons" system. motoren har forbrenning selv om du slepper gassen for og holde turbo i gang. enkelt forklart;)

 

d kan vel lages enkelt ved å ha tilleggssprut som styres av enten TDC giveren eller Hall giveren.. eller e jo TDC givere begge to.. mente induktiv eller Hall giveren då :p

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og poste en post på teknikk men fikk ikke så mye svar så prøver like godt her da:

 

Klarte jo og ødelegge bære armen som dere sikkert har lest tidligere i posten, og trenger ny/brukt bære arm(Colt T 88mod). Noen som ha noe liggende eller vet om en høgger som har en colt 88mod innne i bergen? Og er det noen som vet om jeg kan bruke bære armene fra 1.3L'erene på min 1.6T ? er de lik? og nå som jeg må bytte ut foringene, er det vell best og bytte foringene på begge bære armene?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by avz

Har aldri sett på en Colt på huggern, men jeg ville tru det er forskjell på en 1.3 suger og 1.6 turbo..

 

Hørte med forige eier, var vist ikke noe forskjeld på det med bære armer fra 1.3L->1.6L

 

men er det noen som har colt liggenes i garasjen? trenger en bære arm nå! :P

 

Men en liten ting som er litt irreterende er att bilen pleier og være litt vanskelig og starte på kalle dager, og når jeg har kjørt den 5min etter bilen er startet så er det som jeg drukner den når jeg gir flat pedal, og så om jeg har vært "taxi" en lørdags kveld etter og ha kjørt den 3-4 timer så virker det som den blir helt druknet av noe, bilen bare ebber ut og poppler u-taktlig og så dauer den. Da må jeg dytte den og når jeg får start på den så flommer det masse sort røyk ut. WHY??:(

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Fin liten bil, men hvordan er det med bremser.Du bør vel kanskje oppgradere disse?

Ta understellet i samme slengen og gå for veigrep også, da kjører du nok fletta av det meste på de gode veiene vi har i Norge :D

 

Bremsene må skiftes, er god slitt :( Vet ikke hvilken bil jeg kan hente større bremser fra. Samme med understell, hvor får jeg tak i slike oppgraderinger?

 

ps. ingen som vet hva problemet kan være? (2 poster opp)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

 

Bremsene må skiftes, er god slitt :( Vet ikke hvilken bil jeg kan hente større bremser fra. Samme med understell, hvor får jeg tak i slike oppgraderinger?

 

ps. ingen som vet hva problemet kan være? (2 poster opp)

 

hent fullt understell fra en lancer evo.. kapp litt her og litt der også e d bånn jonni :D

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår