Gå til innhold

Fet bil i oslo.

Ranger emnet


Mads`

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tape-R

hobby råner..... :rolleyes:

 

testing my æs, gutten har bare ikke guts til å først holde gassen i bånn når han er i gang..

 

Etter det jeg kan huske har han hatt denne bilen i værtfall 3mnd??

Og at han ennå kjører prøveskilt og "tester" med å gi på og bremse ned beviser jo bare at han er hobby råner og MÅ vise frem riskokern sin.....

 

Hey...

 

"Guts"... er kanskje ikke så lurt å ligge over 150kmt i middels trafikk på E18 på en lørdag...!!?

 

Siden bilen bruker noe sånt som 3.8-4.0 sec fra 100-150..

så skjønner du kanskje hvorfor j ikke holder gassen i bunn i særlig mange sekundene omgangen , i hverdagstrafikken...!!

 

Prøveskilt.. fordi det koster mer penger enn jeg har for øyeblikket for å få den på veien... og dessuten er j ikke sikker om

jeg gidder å fete opp denna forbanna staten med mere penger til

statskassa...

Mye mulig blir bilen bare et leketøy i god tid fremover..!!

 

"tester"... ja ...tester /justerer/mapper... !!

er ikke bare å vri på blandingsskruen på denna bilen.......

Bilen har Data innsprøytning og kjører nå på en modda

basemap som j har fått fra Usa... det er oxo en grunn til at j

ikke kan dra den for lenge på gira.. pga fare for motor-ras...!!

Bilen / Motoren skal bygges skikklig i vinter , slik at den kan tuktes

skikklig til sommern.... nå driver j bare å leker litt med bilen og Datainnsprøytningen for å lære meg mer om dette...!!

 

Når det klommer til " hobby råner og MÅ vise frem riskokern sin"..... så inrømmer j det at j liker å vise frem bilen til folk som

har samma interessen for bil som jeg... men å råne... well...

skal jo ikke mye til for å bli kalt det nå om dagen...!!

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tape-R

hobby råner..... :rolleyes:

 

testing my æs, gutten har bare ikke guts til å først holde gassen i bånn når han er i gang..

 

Etter det jeg kan huske har han hatt denne bilen i værtfall 3mnd??

Og at han ennå kjører prøveskilt og "tester" med å gi på og bremse ned beviser jo bare at han er hobby råner og MÅ vise frem riskokern sin.....

 

Imponerende hvor dømmende du er innimellom...

Vet du har mange hobbyer allerede, men du trenger tydeligvis fler.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TETVTEC

 

Hey...

 

"Guts"... er kanskje ikke så lurt å ligge over 150kmt i middels trafikk på E18 på en lørdag...!!?

 

Siden bilen bruker noe sånt som 3.8-4.0 sec fra 100-150..

så skjønner du kanskje hvorfor j ikke holder gassen i bunn i særlig mange sekundene omgangen , i hverdagstrafikken...!!

 

Prøveskilt.. fordi det koster mer penger enn jeg har for øyeblikket for å få den på veien... og dessuten er j ikke sikker om

jeg gidder å fete opp denna forbanna staten med mere penger til

statskassa...

Mye mulig blir bilen bare et leketøy i god tid fremover..!!

 

"tester"... ja ...tester /justerer/mapper... !!

er ikke bare å vri på blandingsskruen på denna bilen.......

Bilen har Data innsprøytning og kjører nå på en modda

basemap som j har fått fra Usa... det er oxo en grunn til at j

ikke kan dra den for lenge på gira.. pga fare for motor-ras...!!

Bilen / Motoren skal bygges skikklig i vinter , slik at den kan tuktes

skikklig til sommern.... nå driver j bare å leker litt med bilen og Datainnsprøytningen for å lære meg mer om dette...!!

 

Når det klommer til " hobby råner og MÅ vise frem riskokern sin"..... så inrømmer j det at j liker å vise frem bilen til folk som

har samma interessen for bil som jeg... men å råne... well...

skal jo ikke mye til for å bli kalt det nå om dagen...!!

 

Jeg (og de andre også tror jeg) syntes det bare er kult at du kommer innom Sandvika med bilen, når du har prøve skilter. Alltid hyggelig at du vil slå av en prat, så bare forsett med å stikke innom!! Sier bare et ord til visse andre kommentarer : MISUNNELSE!!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så på en bremsing av en turbo Vtec for et par år siden..

Dette var i samarbeid med b4u og ruuds motorservice

 

Der ble det bremset en civic (han er her på forumet) Motoren bremset vel rundt 290hk, men momentet var jo HELT fraværende, veit at det kun er en litten 1.6liter, men den gav ikke mere enn ca 250Nm

 

Er ikke ute etter og disse hondaene, men hvordan går bilene i trafikken?? går de bra??

 

(hvis du er 18 år og nettopp fått lappen trenger du ikke og svare, for da går jo alt bra... hehe)

 

(vært moro og sittet på i en sånn en gang :)

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sundinracing

Husker jeg så på en bremsing av en turbo Vtec for et par år siden..

Dette var i samarbeid med b4u og ruuds motorservice

 

Der ble det bremset en civic (han er her på forumet) Motoren bremset vel rundt 290hk, men momentet var jo HELT fraværende, veit at det kun er en litten 1.6liter, men den gav ikke mere enn ca 250Nm

 

Er ikke ute etter og disse hondaene, men hvordan går bilene i trafikken?? går de bra??

 

(hvis du er 18 år og nettopp fått lappen trenger du ikke og svare, for da går jo alt bra... hehe)

 

(vært moro og sittet på i en sånn en gang :)

Bilen min det... ;) Og ja, den går ganske bra :D Har testet litt mot diverse andre biler med ca 300 hk og blir ikke frakjørt, stort sett veldig jevnt... Kjørt 402m på 13.16, holdt lenge til norges raskeste fwd så klarer meg fint uten alt for mye Nm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier han er hobby råner?????

 

Engine:

B16A

- AC Autotechnic Drag manifold (polished)

- RPM 70mm Throttlebody

- NGK 9s

- MSD 72 lb/hr injectors (766cc)

- MSD Digital 6 ignition Unit

- MSD SS Coil

- MSD cap

- GM 3Bar MapSensor

- Walbro 255 lph fuelpump

- Golden Eagle Vaccum manifold

- Stainless fuel rail feed

- Hondata Heatshield Gasket

- Full Race Stage 3kit (650WHP)..incl:

- Full Race Equal Length Manifold (Non-A/C, Fully polish)

- Full Race 3" Downpipe 4-bolt, 5-bolt, or V-Band

- Full Race "Back Door" Intercooler (220" x 11" x 3")

- Full Race Turbo ,T3/T67 , polished Comp.housing

- Tial Wastegate (44mm)

- Tial 50mm Blow Off Valve

- Full Race Dump tube (44mm)

- Full Race Custom 2.5" Aluminum Intercooler Piping

- Full Race Oil Line Kit

- Full Race Vacuum Line Kit

- Silicon Couplers/Hose Clamps

- AEM FPR

- AEM Fuel Rail

- AEM Wideband o2 (UEGO)

- Apex`i AVC-R Boost Controller

- Thermal R&D 3" Turbo Exhaust

- Autometer CF Gauge, EGT w/ Probe

-Hondata s200b w/ basemap

-Base s200 system

-Socketed P28

-OBD2b-OBD1 Conversion Harness

-3 step rev limiter-Launch control and full throttle shift.

-Boost capability.

-Datalogging capability.

-ROM Editor V3

-Romulator realtime emulator.

-Programmer

(basically a Dealer package!)

-Fujitsu Simens 866Mhz LapTop Computer

- Nitrous Express Ntercooler kit

- Nitrous Express (120 shot) dual bottle system

- AEM adjustable cam gears

- AEM lightweight pulley

- Nology hotwires

- Denso iridium sparkplugs

- Crane cams camshafts

- Fluidyne aluminum radiator

- FAL cooling fan

- Greddy radiator mesh hose

- JDM red honda valve cover

- Thermal flex hoses

- Radiator resevoir tank (polished)

- Brake fluid tank cap (polished)

- Power steering tank cap (polished)

- Spark plug wire cover (polished)

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTTURBO

Du sier han er hobby råner?????

 

Engine:

B16A

- AC Autotechnic Drag manifold (polished)

- RPM 70mm Throttlebody

- NGK 9s

- MSD 72 lb/hr injectors (766cc)

- MSD Digital 6 ignition Unit

- MSD SS Coil

- MSD cap

- GM 3Bar MapSensor

- Walbro 255 lph fuelpump

- Golden Eagle Vaccum manifold

- Stainless fuel rail feed

- Hondata Heatshield Gasket

- Full Race Stage 3kit (650WHP)..incl:

- Full Race Equal Length Manifold (Non-A/C, Fully polish)

- Full Race 3" Downpipe 4-bolt, 5-bolt, or V-Band

- Full Race "Back Door" Intercooler (220" x 11" x 3")

- Full Race Turbo ,T3/T67 , polished Comp.housing

- Tial Wastegate (44mm)

- Tial 50mm Blow Off Valve

- Full Race Dump tube (44mm)

- Full Race Custom 2.5" Aluminum Intercooler Piping

- Full Race Oil Line Kit

- Full Race Vacuum Line Kit

- Silicon Couplers/Hose Clamps

- AEM FPR

- AEM Fuel Rail

- AEM Wideband o2 (UEGO)

- Apex`i AVC-R Boost Controller

- Thermal R&D 3" Turbo Exhaust

- Autometer CF Gauge, EGT w/ Probe

-Hondata s200b w/ basemap

-Base s200 system

-Socketed P28

-OBD2b-OBD1 Conversion Harness

-3 step rev limiter-Launch control and full throttle shift.

-Boost capability.

-Datalogging capability.

-ROM Editor V3

-Romulator realtime emulator.

-Programmer

(basically a Dealer package!)

-Fujitsu Simens 866Mhz LapTop Computer

- Nitrous Express Ntercooler kit

- Nitrous Express (120 shot) dual bottle system

- AEM adjustable cam gears

- AEM lightweight pulley

- Nology hotwires

- Denso iridium sparkplugs

- Crane cams camshafts

- Fluidyne aluminum radiator

- FAL cooling fan

- Greddy radiator mesh hose

- JDM red honda valve cover

- Thermal flex hoses

- Radiator resevoir tank (polished)

- Brake fluid tank cap (polished)

- Power steering tank cap (polished)

- Spark plug wire cover (polished)

 

også var det din motor Tape-R... fortell :rolleyes:

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sundinracing

Husker jeg så på en bremsing av en turbo Vtec for et par år siden..

Dette var i samarbeid med b4u og ruuds motorservice

 

Der ble det bremset en civic (han er her på forumet) Motoren bremset vel rundt 290hk, men momentet var jo HELT fraværende, veit at det kun er en litten 1.6liter, men den gav ikke mere enn ca 250Nm

 

Er ikke ute etter og disse hondaene, men hvordan går bilene i trafikken?? går de bra??

 

(hvis du er 18 år og nettopp fått lappen trenger du ikke og svare, for da går jo alt bra... hehe)

 

(vært moro og sittet på i en sånn en gang :)

 

Heisann....

 

Det var gamlebilen min det ja...

Bremset etter at den hadde gått ca 1500km etter nybyggingen av

Turbomotoren... bare grovjustert , og med 0,6bar i grunntrykk....

resultatet ble 283.5hk v/8010 rpm..og ca 251Nm....

effekten økte fra ca 210hk opp til 283hk mellom 6800-8000 rpm..

temmelig sykt drag akkurat der ja... Den spiket litt på trykket..

så den gikk opp på ca 0.7-0.75 bar over 6800rpm...!!

Derfor den kraftige økningen i hk over 6800- 8000 rpm.....

Momentet er jo ikke mye å skryte over da.. men sånn er det med

disse små B16A2 VTEC motorene..

masser av gamper ...lite Moment!

(Derfor blir det mest sannsynelig en B18/B20 motor til våren..... vil ha mere Moment!!)

Senere ble den litt bedre justert... og gikk bedre etter noen tusen kilometer mer med "innkjøring".....!!

Motoren har gått ca 30-33 000km uten problemer i det hele tatt etter turbokonverteringen...!

(vel... bortsett fra en "liten" episode på Våler ifjor da... hehehehe...!!)

Til våren skal den oppgraderes litt med tenning og datasprut..

så da sitter nok Midt-12`ern der tenker jeg.... !!

Både jeg og den nye eieren gleder oss som noen små unger til

å få den på veien igjen til vårens første Bane og Stripe treff.....!!

Regner vel med at nye bilen oxo er ferdig til da , og klar til å jage LAVE 11 sek. timeslips.........!! ;)

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som et sinnsykt prosjekt det der ja:):) Er det noen som kritiserer på den måten som er lengre bak i tråden kan vel alle regne med at det er litt misunnelse ut å går eller hva? Gratulerer med en flott bil, iallefall, TETVTEC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår