Gå til innhold

Den Perfekte Burn-out!!!!!

Ranger emnet

rdl

Anbefalte innlegg

Jeg TROR at jeg og marius er de første i går kveld i norges historie til å bukstavelig talt utføre en BURN OUT med....(av)...bil...!!!

Saken er slik,

Vi skulle over til en kompis med kranbilen for å hente en 240 stv, for å kjøre den på høggeren, mats tipset oss om at en kompis hadde enda en 240 som skulle på høggeren, men at den fortsatt er kjørbar. Denne situasjonen utnyttet vi for fult!

Vi lasat begge bilene på planet og satte kurs mot hytta mi i ås, for å ta kvelden på bilen! Etter å ha kosa oss og kjørt litt bestemmer marius seg for å burne litt lett før vi laster den på planet for å reise hjemover mot oslo.....

Dette viser seg ut til å ikke bli så enkelt som planlagt!

Marius burner... og burner..... og det tyker så det suser... Alt på en offentlig Grus/landevei, som er ganske trafikkert... selv ved 22tia på kvelden.

PANG! sier det, ene dekket smalt....... marius fortsetter....

PANG sa det igjen. så smalt det andre dekket også.. Totalt etter ca 10min med burning!

marius titter på den stakkars lefsa som henger igjen rundt felgen, og bestemmer seg for å fortsette enda litt til........ noe han vil angre på!

Han spinner så felgen freser mot bakken og varmer seg mot grusen og dekket, jeg som da sto og filma ser at hele jævla felgen gløder, og kantene begynner å bli igjennom siktige...

Sakte men sikker så ryker det, og plutselig så stikker det opp små flammer sammen med gnistene som minner om en gigantisk vinkel sliper som kapper en stål bjelke..

etter noen min så står det 2m flammer opp av sia på bilen og dekket roterer som faen!

Marius stopper og ser at det begynner nå å brenne skikkelig av dekket! Ingenting fra vår side var gjoirt, ikkeno bensin eller olje eller anna fake shit.! Alt skjedde av seg selv.

Vi prøver å slukke dekket, men ser at dette er håpløst som fan!

Brannen sprer seg inni kupeen og tanken antenner og alt var gjort på 5min.

Vi ringer brannvesnet og mens dem er på vei prøver vi å kontrolere brannen for å holde seg unna trærne som er bare 2m unna..

varmen var INTENS!!! Gutta kom, og etter totalt 35min innsats fra dem var bilen ferdig slukka og på planet bak på viking!

Det var ikke mye igjen. bare noen metall pinner og det var det. hele bilen nedbrent på noen kjappe minutter.....

Dette er en stor credit til marius. Noe INGEN i norge garantert har klart å få til! :)

BILDER og VIDEO kommer i løpet av dagen!

:D :D

Stedet var i syverud veien i ås. Kommer garantert i ås avisa eller noe... hehe.. skulle vært vg, bedre reklame for vår del:)

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

brannvesnet lurte på om vi mista en sneip. neida... vi burna sa vi... burna?.... satte fyr på eller?.... neeeeei!!...... vi spant til det tokk fyr...

Hva??? er det mulig sier karen..

Tydligvis:D

Poltiet kom ikke.. ettersom det ikke var no kriminelt i bildet, men vi får nokk høre fra dem... tør ikke å tenke på hva regninga blir for brannvesnet + bort tauing...

svina tokk bilen vår!!!!! Jeg sa meg villig til å ta med bilen med kranbilen., men neeeeida... den måtte inn til undersøkelse eller hva faen.... geeeez :rolleyes:

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg har nesten gjort det samme med olabil da :rolleyes: :D

Kjørte ned en bakke da den kom opp i forjævlig fart. Bremsa som bare det med bakbremsen (barnevognunderstell). Hjula RØYK tvers av og vi kjører på felgen. Den var laget av veldig mykt materiale som selvsagt smelter og det begynner å gløde mens det spruter smeltet metall bakover.

Vi suser utfor en fin skråning med masse tørt gress som antenner mens vi suser utfor. Bilen stopper og vi hopper av mens det brenner mer og mer rundt. Vi lot den bare brenne opp, desverre. :(

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager det jæla DRITT formatet. men dette er eneste mulighet jeg hadde. er mye føkk med video programmet på pcen, alle filene blir grise store.

Har realmedia fil på 9mb!

Høyre klikk og lagre som!

http://rdlx3m.com/video/240brann.rm

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider