Gå til innhold

Heia Norge (Onkel) :(

Ranger emnet

jantore

Anbefalte innlegg

Hmm mister vist førerkortet og får bot hvis man ligger for nærme bilen foran.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1325925.ece

Noen som kan fortelle meg om det finnes en lov som sier at vi skal holde så så lang avstand og at vi får en anmeldelse, eventuelt miste førerkortet for det?

I såfall er det helt latterlig.

Norge blir bare mere og mere en politi stat. Snart får du ikke lov til å drikke brus en gang når du sitter å kjører bil. :(

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en litt morsom opplevelse med det å ligge for nærme bak i går.. Lå sånn ca. fem over grensa i 80'n i går kveld, har en som kommer litt fortere enn meg bakfra, han legger seg klin oppi ræva mi, ligger der i noen minutter, før jeg klemmer litt på den midterste pedalen min.. Han fulgte tydeligvis ikke med, måtte legge seg ut i andre feltet (passet jo på at ingen kom i mot akkurat da)

Han blei sint gitt :D Tyner strikk-motor'n sin forbi, bremser ned, spruter masse stein på panseret mitt fucku og akselererer videre opp igjen og legger seg klin oppi ræva på en annen bil litt lenger fremme.. :rolleyes:

Hadde gått verre om det var en elg jeg måtte bremse for ja..

Syns det er greit at man straffer de som ligger altfor nære de foran jeg..

Greit nok, førerkortbeslag er litt drøyt men

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva faen er så ille med der der a?

hvordan liker du å ha folk som ligger helt i ræva på deg ?

er den mest logiske loven vi har!

(jeg haaaater lastebil førere med dårlig tid.. som ligger seg 1meter unna.. og bliker på deg bare fordi du kjører i fartsgrensa..)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

(jeg haaaater lastebil førere med dårlig tid.. som ligger seg 1meter unna.. og bliker på deg bare fordi du kjører i fartsgrensa..)

'

dem hakke dårlig tid. er du som SINKER din tater!!

Jeg selv kjører lastebi til dagli og jeg vet faen ikke om NOE mer irriterende enn biler som SKAL fordbi meg på en slette, så sinke meg i en oppoverbakke, der jeg sliter med å komme opp med med 12 tonn på planet!

da er det fjernlys rally lys horn og 10cm fra bakfanger'n på rasshølet!!

Heller at du trokker litt på gassen og hjelper enn lastebil, enn å leke kjekkas med å BREMSE om han ligger nærme deg..

da skaper du en del problemer for både HAN og all trafikk bak deg,

Hva skader det deg om en bil ligger litt nærme deg?.....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Jeg ekke keen på a ha folk i rasshølet. Men er forskjell på 10cm og 2 meter. Og lengere. Men du får vistnok bot for under 8 meter eller noe sånt. Er jo fuckings 1001-1002-1003 som gjelder nesten.

Blir litt drøyt mye av det. Er staten som skal ta inn litt ekstra penger fra en allerede presset person. Feks lastebilsjaførere.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dei verste måten å kræsje på.. Dersom du må bremse å får bilen bak deg inn i deg. då er du nesten garrantert nakke eller ryggskade...

tenk på det.. Reaksjonstida er ca 1 sek. dersom du ligg nermare enn det er du nesten garrantert å krasje i bilen frammføre dersom han nødbremsar.

synst dette er ei go lov eg...

tenk deg dette(sjølopplevd)

du ligg i 80 i 80 sona(kanskje 75 pga speedometer feil) på glattisen, du har dårlige vinterdekk og har ein lastebil på over 10 tonn rett i støtfangaren. gassar opp i 90, men lastebilen ligg fortsatt opp i ræva. tåre ikkje bremse opp å køyre av på ei busslomme for å sleppe lastebil forbil fordi du er redd å få lastebilen i deg. DET er ikkje noke gøy..

Senator 3.0 24v ;) Solgt doh

Golf 1.8 SOLGT

Ascona 1.6 . Spikar

Vectra 1.7td SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det enkelte mener er da, at vi skal bryte fartsgrensen fordi en faens trailersjåfør ikke vil holde avstand? Synes det er på høy tid at de tar disse trailersjåføra.

Nå følger jeg som regel trafikken med tanke på fart, men skjønner likevel ikke hvorfor disse trailersjåføra skal ligge KLINT i ræva på deg da trafikken på E6 går i 80 retning Sarpsborg.

Flere slike kontroller hadde ikke gjort meg noen ting. Førerkort beslag er strengt, men jeg skjønner da godt hvorfor. Som noen her sier, hva om sjåføren smeller i ræva på en bil. Man blir skadet for livet. Så skal sjåføren smette unna med en liten bot?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Hmm mister vist førerkortet og får bot hvis man ligger for nærme bilen foran.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1325925.ece

Noen som kan fortelle meg om det finnes en lov som sier at vi skal holde så så lang avstand og at vi får en anmeldelse, eventuelt miste førerkortet for det?

I såfall er det helt latterlig.

Norge blir bare mere og mere en politi stat. Snart får du ikke lov til å drikke brus en gang når du sitter å kjører bil. :(

Synes det er helt rett at dem tar folk som ligger for nært, kan spare oss for mange ulykker.

Nærmere en 2sek er vel beslag av førerkort å det har det vel vært nu dem siste 10åran så det er ikke noe nytt det, er bare at dem ikke har prioriter det før nu.

Er jo som oftes at folk ligger for nært som fører til kjedekolisjon da..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er grenser for type kjøretøy i forhold til vekt, samt i forhold til fart på veien. husker ikke reglene i hodet, men med personbil kan du ligge jævla nærme, med lastebil kan du ikke.

hater de tullingene som først kjører ut rett forran deg på forkjørsvei så du må bremse, for så å kjøre 10 under fartsgrensen.. gaaah tullinger, det er feilvisning på alle biler! :) jeg bruker fartsmålern på GPS/navien :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider