Gå til innhold

Heia Norge (Onkel) :(

Ranger emnet

jantore

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jay

det er grenser for type kjøretøy i forhold til vekt, samt i forhold til fart på veien. husker ikke reglene i hodet, men med personbil kan du ligge jævla nærme, med lastebil kan du ikke.

hater de tullingene som først kjører ut rett forran deg på forkjørsvei så du må bremse, for så å kjøre 10 under fartsgrensen.. gaaah tullinger, det er feilvisning på alle biler! :) jeg bruker fartsmålern på GPS/navien :)

Du sier men kan ligge jævle nerme, hvor nært da ca på en vei med 80sone?? 10m 15m??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by dalan

Hadde en litt morsom opplevelse med det å ligge for nærme bak i går.. Lå sånn ca. fem over grensa i 80'n i går kveld, har en som kommer litt fortere enn meg bakfra, han legger seg klin oppi ræva mi, ligger der i noen minutter, før jeg klemmer litt på den midterste pedalen min.. Han fulgte tydeligvis ikke med, måtte legge seg ut i andre feltet (passet jo på at ingen kom i mot akkurat da)

Han blei sint gitt :D Tyner strikk-motor'n sin forbi, bremser ned, spruter masse stein på panseret mitt fucku og akselererer videre opp igjen og legger seg klin oppi ræva på en annen bil litt lenger fremme.. :rolleyes:

Hadde gått verre om det var en elg jeg måtte bremse for ja..

Syns det er greit at man straffer de som ligger altfor nære de foran jeg..

Greit nok, førerkortbeslag er litt drøyt men

Og du fulgte ikke etter og spytta`n i trynet?

hadde jeg gjort....

***Orji***

1991 E34 M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Subsuki

Og du fulgte ikke etter og spytta`n i trynet?

hadde jeg gjort....

Nei, jeg skulle rekke noe, og han skulle en helt annen vei enn meg..

Men jeg skal hilse til han hvis jeg ser han igjen, husker han om jeg ser bilen og skiltet thumpsup

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes noe slikt skal taes med skjønn, og heller la det gå under uforsvarlig kjøring om det er det.

Kamuflasje for en ny inntekt. "dette må følges opp"

Sett alle patruljer i trafikken. Det er der pengene tjenes.

Men men, må jo ta ting positivt, får jo lov å kjøre ut året hvertfall. Er vel ingen lov eller avgift mot kjøring på snø enda vel?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Synes noe slikt skal taes med skjønn, og heller la det gå under uforsvarlig kjøring om det er det.

Kamuflasje for en ny inntekt. "dette må følges opp"

Sett alle patruljer i trafikken. Det er der pengene tjenes.

Men men, må jo ta ting positivt, får jo lov å kjøre ut året hvertfall. Er vel ingen lov eller avgift mot kjøring på snø enda vel?

Hehe....se for deg:

"Æææ seeer at du kjøræ på snøøø i dag ja.veit du itj dænn nyæh regæln om att snøkjøring æ ulåvli på mandaga og torsdaga ette dagsrævy`n? de bli ætt forenkla fårelægg på dæ sjø, fårr uansvarlæh snøkjøring ja,950 krona dæ takk"

***Orji***

1991 E34 M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en episode i Bergen for ett par uker siden hvor det endte i kjedekollisjon pga. hurpen som lå bak meg. Hadde det ikke vært for at jeg var våken og holdt avstand til bilen foran meg så hadde jeg vært første bil i kollisjonen.

Hun lå konstant tett opp i ræven på meg og dette i 60-sone med mange biler. Plutselig bråbremser bilen foran meg men jeg har litt å gå på så jeg bremser "normalt". Da ser jeg hun hiver seg på bremsene i all makt og jeg måtte slippe bremsen ellers ville hun sklidd i ræven på meg. Heldigvis unngikk jeg en smell, men jeg kikket i speilet og hørte "Dunk, Dunk, Smell, Bang, Dunk". Nesten ingen av de 5-6 bilene holdt nok avstand. I tillegg en bil som kastet seg til høyre (vi lå i venstre) og smalt i siden på en annen bil.

Avstand i trafikken synes jeg vi må ha respekt for.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Er vel ingen lov eller avgift mot kjøring på snø enda vel?

Spørs åssen dekk du kjører med det, da.......;)

Leste en annen plass at politiet/veimyndighetene ikke sier noe til at folk ligger fornærme hverandre på sterkt trafikerte veier, fordi hvis alle skulle holde korrekt avstand ville det rett og slett ikke vært plass til alle bilene, siden vi har så dårlig veinett:rolleyes:

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Jeg hadde en episode i Bergen for ett par uker siden hvor det endte i kjedekollisjon pga. hurpen som lå bak meg. Hadde det ikke vært for at jeg var våken og holdt avstand til bilen foran meg så hadde jeg vært første bil i kollisjonen.

Hun lå konstant tett opp i ræven på meg og dette i 60-sone med mange biler. Plutselig bråbremser bilen foran meg men jeg har litt å gå på så jeg bremser "normalt". Da ser jeg hun hiver seg på bremsene i all makt og jeg måtte slippe bremsen ellers ville hun sklidd i ræven på meg. Heldigvis unngikk jeg en smell, men jeg kikket i speilet og hørte "Dunk, Dunk, Smell, Bang, Dunk". Nesten ingen av de 5-6 bilene holdt nok avstand. I tillegg en bil som kastet seg til høyre (vi lå i venstre) og smalt i siden på en annen bil.

Avstand i trafikken synes jeg vi må ha respekt for.....

Ja sånn kan det gå, når man ikke passer på :)

Avstand i trafikken er noe man må respektere

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at de kan være litt for nærme noen ganger men som sjåfør selv så har vi som sitter 2-3m over bakken et jævla godt overblikk over veien ca 5-700m(+++) foran dere, hvor langt ser dere i tett trafikk da??? Men jeg prøver ikke å ligge for nærme for jeg vet det er irriterende å ha en 40 tonner i kofferten i 100 km/t.

Pluss at vi sitter med et bremsetrykk på 8-12 bar som ikke trenger mer enn ca 40 kg's trykk for å slå ut for fullt på 6-10 hjul, hvor mange har dere da? Jo 4 stk....

MEN SOM LEONE SIER: VI HAR TRAFIKKREGLER Å FØLGE ALLE MANN!!!!

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik.. det der var både en god og en dårlig ide!! for det første.. istedenfor å ta alle som ligger for tett oppi ræven på den andre..se på farten til den foran!

for det blir som Tape-R sier.. at de presser seg forbi..for å så ligge 10 under grensa.. og ergo får de en 40 tonner i ræven!

og når de da skal opp bakken.. da blir det køøø.. for lastebilen ikke fikk nokk fart til å holde en jevn fart opp!!

men enkelte kan rett og slett ikke kjøre.. de legger seg klin oppi ræven på den andre uansett.. (jeg er ikke stort bedre selv.. men om folk holder grensen eller litt over.. så gjør jeg ikke slikt.. men når de ligger under.. da ser ikke jeg noen grunn til å IKKE gkjøre det.. gi de et lite hint lissom!!)

men ligger ikke bak sånn lenge da.. bare til de skjønner at de 1. ska fløtte seg eller 2. gi gass! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt greit å reagere på folk som ligger HELT opp i ræva på bilen foran. Regelen var der for 12 år siden når jeg tok lappen og, så det burde ikke være noen nyhet?

Hater biler som ligger klint oppi ræva på meg selv, det gjelder mest når det er saktegående trafikk da. :D

Ellers så er det ikke noe problem.

Men jeg blir bekymret når jeg kjører i 40-50 i kø med rykk og napp, og en ligger klint oppi hekken min mens de leser avisa eller skriver sms eller whatever.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot loven, derimot har jeg noen betenkninger når det gjelder måling av dette.

Purken bruker da skjønnsmåling/stoppeklokkefunksjon, dette er jo helt klart en måling som kan gi store feilmarginer.

Kroppen er et upresist instrument, snuten skal da kjøre bil/motorsykkel samtidig som han benytter seg av stoppeklokkefunksjon på sin police pilot, et apparat opprinnelig beregnet til gjennomsnittsmåling av hastighet over flere hundre meters strekning - ikke avstandsmåling fra bil til bil.

La oss si at det da blir 0.5 sekunder feilmargin til sammen eller begge ganger, at han trykker litt for sent første gang og litt for raskt andre gang når han stopper den - da blir din avstand til bilen foran i verste fall beregnet med 50%-100% feilmargin?!

Sånt lukter det justismord av lang vei, spør du meg!

(Forøvrig ble jeg dømt for dette i samband med en gjennomsnittsmåling, slik at dette la til to måneder ekstra, og da hadde de ikke noen måling engang, bare politimannens subjektive mening om at jeg kjørte inn bak biler og "tvang" de til å skifte til høyre felt slik at jeg kunne passere de)

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må og skal ha go avstand ti lde framfor i trafikken. Desverre ikke alltd like flink å holde meg på matta alltid jeg heller. Men jeg prøver.

HJERNEN: bra at dere har større bremsekraft. For du må også huske på at du har litt mere vekt bak deg som skal ned i fart enn jeg i min lille coupe. Da hjelper det ikke med allverdens overblikk viss du ikke klarer å bremse. Kan være uoppmerksom ett lite øyeblikk dere yrkessjåfører også, spes etter en lang dag i bilen, og middagen venter. Ville ikke lagt fremfor deg da.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider