nitewlkr Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Skody En ting vet jeg, det er at det er Biltvilsynet som til syvende og sist som skal godkjenne bilen. Samme hvor mye papirer du har fra importør lønner det seg med en god tone og prate med dem på forhånd. Ikke bare valse inn å si "je ska ha stæmpel!". :rollyeyes: så sant så sant.... Men man må også treffe på "rett" person på biltilsynet da heldigvis ikke alle er helt firkantede... begynner du å forsøke å "belære" de så får du garantert ikke godkjent noe som helst... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Skody En ting vet jeg, det er at det er Biltvilsynet som til syvende og sist som skal godkjenne bilen. Samme hvor mye papirer du har fra importør lønner det seg med en god tone og prate med dem på forhånd. Ikke bare valse inn å si "je ska ha stæmpel!". :rollyeyes: Jepp! Tilsynet i tønsberg er helt håpløse!!! Jeg gikk innom med papirer fra ford usa for å få rettet opp feil dekkdimensjon i vognkortet... og ble avfeid med at jeg ikke kunne bytte dekkdimmensjon,, fordi den som stod i papirene hadde større rullediameter!!! Hjalp ikke at jeg forklarte at den som stod i vognkortet var for liten... neida... Jeg var bare dum! Men hvor mange har hørt om en ford mustang med 175/80/13 som standard??? Hadde med liste med ALLE dimmensjonene, og stempel fra ford og greier... Men ford tok vist feil, for min hadde 13" i vognkortet, og biltilsynet tar ikke feil... ARGH! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 et lite spørsmål...så igjen tråden men så ikke dette var tatt opp. Si jeg kjører en bil med 250hk som er 100hk mer en orginalt og jeg blir stoppet, jeg har en bryter der jeg skifter elektronisk styring/turbotrykk så bilen har ca 150hk (standard) på benk. Kan de da virkelig svitsje over og måle den til 250hk da? Eller må de ha bevis på at du har kjørt med den konstant. Tipset er vell og ha motorstyringen (chipen) inne i coupen og blir du stoppet så skifter du den ut med den "som gir 100hk mindre". Jeg ser dette som en mulighet, men tar gjerne imot andres innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 corvette zr1 hadde en nøkkel til å skru av de siste 200 hestene med, men den blir regnet som en 406 hesters bil uansett. Skal du ha bryter får du bare skjule den bra. Du kan evt. kjøre med datasprut og to forskjellige mapper, og bytte når du blir stoppa. Men hvis de får snusen i hva som foregår sliter du.... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Qee et lite spørsmål...så igjen tråden men så ikke dette var tatt opp. Si jeg kjører en bil med 250hk som er 100hk mer en orginalt og jeg blir stoppet, jeg har en bryter der jeg skifter elektronisk styring/turbotrykk så bilen har ca 150hk (standard) på benk. Kan de da virkelig svitsje over og måle den til 250hk da? Eller må de ha bevis på at du har kjørt med den konstant. Tipset er vell og ha motorstyringen (chipen) inne i coupen og blir du stoppet så skifter du den ut med den "som gir 100hk mindre". Jeg ser dette som en mulighet, men tar gjerne imot andres innspill. Vet om en som ble tatt for trimming av en rs2 og der plomberte de hjerne og WG på stedet for så å kalle inn bilen til bremsing.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Åssen får de plombert en WG ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Skidracer corvette zr1 hadde en nøkkel til å skru av de siste 200 hestene med, men den blir regnet som en 406 hesters bil uansett. Skal du ha bryter får du bare skjule den bra. Du kan evt. kjøre med datasprut og to forskjellige mapper, og bytte når du blir stoppa. Men hvis de får snusen i hva som foregår sliter du.... Nå er jo Corvetten levert med 406hk eller hva den har. Hvis du har f.eks en 155hk Volvo B21ET og justerer opp trykket til 200hk med en variabel fjernstyrt knott i kupeen er det ingen fare bare den står på org.trykk. Er det noen som husker den sølvgrå MB 190en på NRK for 3-4 år siden? Han satt jo på biltvilsynet i Trondheim og viste dem nettopp hvordan han endra fra f.eks 250hk godkjente hk til f.eks 400hk for banekjøring da han viste bilen for godkjenning og stempel. Det finnes et datasprut som heter http://freedom.co.jp som har 4 valg av program. Da kan du velge under drift og med umiddelbar virkning hvilket oppsett du ønsker. Da slipper du å ha en bærbar PC installert i hanskerommet :p Hvis du har sørget for å godkjenne f.eks 155hk volvoen med 220hk kan du relativt trygt kjøre med mer uten å bli innkalt. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 det er gutta i trondheim... Biltilsynet tolker reglene individuelt. Her hadde du blitt skutt med sløv øks for det.... Men så er jo gutta her nede extreme. Eks. Tønsberg biltilsyns tolkning: Hvis man kan skru på en knapp og få hestene, kan man gjøre det mens man er på gata... Siden det ikke er noen operasjon som må gjøres manuelt ved bruk på bane vil dette regnes som en fare da bilen ikke er godkjent til det. Derfor må alle hestene godkjennes... :( Tro meg.. Så vanskelige kan de være.. Jeg har selv vært lastebilsjåfør, og blitt stoppet i utallige tekniske kontroller over alt, og må si det er svært stor forskjell fra sted til sted hva som er lovlig. Regelen er derfor at man bør godkjenne bilen på et "vennlig" tilsyn. Gutta i trondheim høres fornuftige ut. Nesten så jeg får lyst til å flytte!!:rolleyes: Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Er det krav om å ha full gass når man har bilen på rullene? Hvem sitter isåfall i førerstolen? Slakke litt på gasswire før man kjører bilen inn? Restriktor? Justérbart ladetrykk/tenning? Håndbrekk på? Lav turtallsperre? Mange er nevnt tidligere, men muligheter har man alltid, med mindre de konfiskérer bilen på stedet (har de lov til det?). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Er nok krav om full gass, ja! Og du må ikke tro dem lar deg sitte der selv... Er nok tilsynskara som gjør det ja. Det man kan gjøre hvis man har litt avansert motorstyring, er jo å senke turtallsperra.... 3500 rpm er max ja.... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Mr Deej Åssen får de plombert en WG ? Setter en tråd med plombe på slik at du ikke får tuklet med den.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 Originally posted by nitewlkr Setter en tråd med plombe på slik at du ikke får tuklet med den.... Det hjelper jo ingenting vist du har elektronisk ladetrykk styring.. Og en tråd på WG? Ville ikke den brent bort? Min lyser jo like sterkt som en 60W pære om jeg gir på litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 Originally posted by Qee et lite spørsmål...så igjen tråden men så ikke dette var tatt opp. Si jeg kjører en bil med 250hk som er 100hk mer en orginalt og jeg blir stoppet, jeg har en bryter der jeg skifter elektronisk styring/turbotrykk så bilen har ca 150hk (standard) på benk. Kan de da virkelig svitsje over og måle den til 250hk da? Eller må de ha bevis på at du har kjørt med den konstant. Tipset er vell og ha motorstyringen (chipen) inne i coupen og blir du stoppet så skifter du den ut med den "som gir 100hk mindre". Jeg ser dette som en mulighet, men tar gjerne imot andres innspill. Så lenge brytern ikke kan nås ved kjøring så har de ikke en dritt å si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Originally posted by Mr Deej Og en tråd på WG? Ville ikke den brent bort? tynn stålwire da dummen!! ! happy now???? på rallybiler så plomber de restriktor etc... Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Originally posted by Øyvind Ryeng Er det krav om å ha full gass når man har bilen på rullene? Hvem sitter isåfall i førerstolen? Slakke litt på gasswire før man kjører bilen inn? Restriktor? Justérbart ladetrykk/tenning? Håndbrekk på? Lav turtallsperre? Mange er nevnt tidligere, men muligheter har man alltid, med mindre de konfiskérer bilen på stedet (har de lov til det?). Hele denne saken er vel litt ekstrem med tanke på at det var ei biljakt inne i bilde. Tror det skal mye til at de krever bremsing ellers. Er vel egentlig ikke no problem med trimming før den dagen du er så uheldig å havne i ei ulykke og kanskje få tatt liv av noen. Det er da de virklige problemene starter :( Den dagen skulle man nok ønske man hadde fått "bare" 42.000 kr å betale. Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.