Mr Deej Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by jumbomr2 Auda, leit aa hoere. Problemet med boostkontrollere etc er at de ikke uten videre hjelper deg aa faa motoren til aa yte *mindre* gamp enn originalt. Fryktelig vrient aa faa en turbo til aa ikke lade i det hele tatt, spesielt paa mye turtall. Har hatt noen mr2-eiere som har proevd med lite hell. Tull og tøys.. Det er bare å ikke stramme til wastegate armen så mye det.. Eksempel: Lar jeg magnetventilen i min bil sleppe alt trykk til actuatoren så har jeg så vidt 0.4 bar Om jeg så lar magnetventilen dumpe all luft til friluft så har jeg 1.4 bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by Breisladdern Litt offtopic, men kom til å tenke på en ting. Gjelder dette alle biler? Jeg har en 75mod 242 som orginalt har 75-80hk nå sitter det kanskje 170+hk, (montert 2.3 turbomotor) Vil jeg kunne risikere en like stor bot? Jeg har jo i såfall trimmet med over 100% Hei Kåre Beate. Som andre alt har sagt er din eldre enn 01.01.96 med god margin. Og som den volvo-kjenneren jeg trodde at du var, burde du ha visst at panservogna di er godkjent for 200hk slik den er, bare å få det gratis inn i vognkortet. Og hvis du slenger på ventilerte skiver foran får du 20hk til i bonus! Voilá! Og da kan du geipe til onkel Torvald og si æda bæda ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by znapp Helikopter ja... kongsvinger ja.. regga i 2002.. har hatt skilter på den hele tia ... så det er betalt engangsavgift etc etc.. men ikke for 204hk, men for 169hk... og.. dem la på underkanta 10lapper i "bot" for at jeg blei tatt med det.. så i utgangspunktet var det 32 lapper jeg skulle betale for selve effektøkningen hvordan i all verden får de det så dyrt? på en NY bil er avgiften rundt regnet 1000kr pr hk over 180, og litt mindre på hestene under 180.. altså, om alle dine hester hadde ligget OVer 180hk så hadde det blitt ca 35.000 i bot.. noe som stemmer relativt greit.. men iom at bilen er tatt inn i 2002 har du fått NULL bruksfradrag... det kan da vel umulig stemme? pluss de 10.000 i bot.. eller gir de null fradrag om man blir tatt for det, men gir fradrag dersom man melder seg frivillig? forøvrig skremmende at de fattet mistanke på trimming fra 169-204 hk... *grøss* merkelig lik sum som engangsavgiften ved registrering men... :rolleyes: Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by cosworth_pia Men er bilen importert etter 96 så får effektberegningsavgiften (puh..) tilbakevrkende kraft. MAO er bilen importert 2000, og du trimmer den og blir tadd. Da må du betale avgift for trim som da bilen ble importert (2000). mao mye mindre fradrag. DYRT! Blir du tatt må du betale avgift+straffeavgift og får ingen fradrag for alder.... gå inn på http://www.toll.no/ så kan du regne ut selv.... med økning fra 169 til 204hk på en bil importert i 01.012002 så blir det 26728,- så her har han fått påslag for at han blitt tatt i "forsøk på å unndra avgift" satsene er som følger på KW kr 131,33 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten, kr 479,00 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten, kr 958,30 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten, kr 1621,68 pr. kW av resten (motoreffektavgift), ergo over 130kw begynner det å bli dyyrt i tillegg så flesker det seg på dersom du endrer til større slag volum og/eller høyere vekt kr 10,04 pr. cm 3 av de første 1 200 cm 3 av slagvolumet, kr 26,28 pr. cm 3 av de neste 600 cm 3 av slagvolumet, kr 61,82 pr. cm 3 av de neste 400 cm 3 av slagvolumet, kr 77,23 pr. cm 3 av resten (slagvolumavgift), Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyparts Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 HURRA FOR NORGE, det der skjedde med en bil i Bergen i sommer også, men den var regget før 96, men de tok med seg bilen til tilsynet, og gjett om den ble klippet, nei norge SUGER skatter og avgifter ut av folket FY FAEN:mad: :mad: :mad: MVH Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 "Med endring i en motorvogns avgiftsmessige status, menes enhver endring av motorvognen som gjør at den blir avgiftspliktig, kommer inn under en annen avgiftsgruppe uten hensyn til endringens omfang og varighet eller at kjøretøyets motor får høyere effekt og/eller slagvolum som følge av vesentlige tekniske endringer av motorvognen," Hva menes med vesentlige tekniske endringer? Jeg har en 2000 mod 320i importert i 2002. Hvis jeg setter på effektanlegg og åpent luftfilter, er dette vesentlige tekniske endringer? Må jeg ut med ekstra avgift da? Hva med chip? Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Det stod en liten artikkel om dette i siste ViMenn Bil. Der var det snakk om hvilke regler som gjaldt og ikke gjaldt. ViMenn hadde snakket med Siv Jensen, hun sa at for ALLE biler som var eldre enn 010196 skulle det IKKE betales avgift for høyere effekt/volum/vekt. Om ViMenn kunne dokumentere noe annet skulle hun se på det. Det de da gjorde var å sende en mail til Tolvesenet som sa at dette gjaldt for ALLE biler som var registrert i Norge ETTER 010196. Altså 2 regler om samme sak, hvor selvfølgelig den regelen som suger penger av folk er den som blir brukt. Bruksfradrag blir forøvrig å regne i 10 år fra førstegangsregistrering i Norge, etter 10 år i Norge skal det derimot ikke betales for effektøkning. Jeg venter spent på hva ViMenn Bil får til svar fra Siv Jensen ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
afen Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by Turbotrille Det stod en liten artikkel om dette i siste ViMenn Bil. Der var det snakk om hvilke regler som gjaldt og ikke gjaldt. ViMenn hadde snakket med Siv Jensen, hun sa at for ALLE biler som var eldre enn 010196 skulle det IKKE betales avgift for høyere effekt/volum/vekt. Om ViMenn kunne dokumentere noe annet skulle hun se på det. Det de da gjorde var å sende en mail til Tolvesenet som sa at dette gjaldt for ALLE biler som var registrert i Norge ETTER 010196. Altså 2 regler om samme sak, hvor selvfølgelig den regelen som suger penger av folk er den som blir brukt. Bruksfradrag blir forøvrig å regne i 10 år fra førstegangsregistrering i Norge, etter 10 år i Norge skal det derimot ikke betales for effektøkning. Jeg venter spent på hva ViMenn Bil får til svar fra Siv Jensen ihvertfall. Wait, what? Så hvis jeg har en bil som er førstegangsregistrert før 94 så slepper jeg å betale hvis jeg hiver på en chip og litt annet snacks? Siter 1987 Audi 90 Quattro 1969 Volvo Amazon Low class, low budget, high octane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by jumbomr2 Auda, leit aa hoere. Problemet med boostkontrollere etc er at de ikke uten videre hjelper deg aa faa motoren til aa yte *mindre* gamp enn originalt. Fryktelig vrient aa faa en turbo til aa ikke lade i det hele tatt, spesielt paa mye turtall. Har hatt noen mr2-eiere som har proevd med lite hell. Nåja.. dette har aldri jeg hatt problemer med..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by MeSs respekt! MeSs Det står ikke respekt for å prøve å kjøre fra politiet. Men det står respekt av å kjøre fra bilene og motorsyklene så inni hampe ræva at man rekker å stoppe å fylle bensin for å deretter kjøre videre. Også respekt for å rekke å stoppe å skru av skilt før man før man fortsetter. Hadde det ikke vært for det jævla feige helikopter driten så hadde han kommet unna! Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Outrage Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by Zerox Det står ikke respekt for å prøve å kjøre fra politiet. Men det står respekt av å kjøre fra bilene og motorsyklene så inni hampe ræva at man rekker å stoppe å fylle bensin for å deretter kjøre videre. Også respekt for å rekke å stoppe å skru av skilt før man før man fortsetter. Hadde det ikke vært for det jævla feige helikopter driten så hadde han kommet unna! Hahaha! Genialt:) RESPEKT! Siter På bil jakt [86] Utslitt bruksbil ala riskoker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by afen Wait, what? Så hvis jeg har en bil som er førstegangsregistrert før 94 så slepper jeg å betale hvis jeg hiver på en chip og litt annet snacks? Før 010196 uansett hvilket land den er registrert i. Det er jo det som er så surt, importerer du en 25 år gammel bil idag, så må du betale avgifter for effektøkning som om bilen var registrert NY i år. Det er her problemene i kommunikasjon ligger mellom Siv Jensen, som har en eller annen finanspolitisk tittel ting, og Tollvesenet. Siv Jensen sier det skal gjelde fra bilens førstegangsregistrering, uavhengig av hvilket land det har vært i, mens Tollvesenet går utifra når den var førstegangsregistrert i Norge. Det står som sagt en side om dette i nyeste Vi Menn Bil, mener reportasjen var skrevet av Geir Svardal, det er jo mulig å sende han en mail å høre om han har komt noen vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gisle Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Nå er det begynt på ett nytt avgiftssystem i korridorene til Finansdep. (Uten at jeg skjønner hvorfor de skal ha noe med dette å gjøre .... i Sverige er det Samferdselsdep. som har med avgifter på bil å gjøre). Uansett, det skal viss etter sigende basere seg på renslighet og vekt, samt ett snev av sikkerhet. Men da oppstår det ett rart problem her. La oss si at de innfører det nye systemet. 1.januar 2006 da. Så skal det altså være forbudt å trimme alle biler som er registrert i 10 års perioden 1996 til 2006, uten å betale mer i avgift, mens alle andre biler fritt kan det, så lenge man får det godkjent? Nei, bilNorge altså. Etter å ha studert forskjellige partiprogrammer, som jeg ikke tror de fleste av dere som henger her gjør ...... synd forresten, blir det til at jeg stemmer på Siv Jensen's parti, ja. Det er de eneste som har noenlunde fornuftig politikk på de aller fleste områdene. Jeg vil i allefall oppfordre alle til å stemme til valget neste år, slik at vi ikke får slike Politi-stat tendenser her når det gjelder bilinteressen vår! Hva i helv*** skal dem bruke 8 - 10 milliarder på en Opra for, når bilNorge SKRIKER etter flere og større baner? Minner i samme slengen om at den ny banen i Shanghai, med F1-standard kosta ....... 2.5 milliarder. Altså, for samme summen som for 1 Opreabygg, kunne vi fått 1 F1-standard bane i Oslo, en i Bergen, en i Tronheim og en i Tromsø. Bilder kan sees her: http://www.icsh.sh.cn/en/photo/list.asp?id=12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Silverboy forøvrig skremmende at de fattet mistanke på trimming fra 169-204 hk... *grøss* Som zerox sier så kjørte de så jævli i fra dem at de rakk og fylle bensin, og så og skru av skilter.. Snuten ville vel egentlig bare ha en sjekk av bilen og derfor fant de ut at det var mer gamp i den.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Gisle Nå er det begynt på ett nytt avgiftssystem i korridorene til Finansdep. (Uten at jeg skjønner hvorfor de skal ha noe med dette å gjøre .... i Sverige er det Samferdselsdep. som har med avgifter på bil å gjøre). Uansett, det skal viss etter sigende basere seg på renslighet og vekt, samt ett snev av sikkerhet. Men da oppstår det ett rart problem her. La oss si at de innfører det nye systemet. 1.januar 2006 da. Så skal det altså være forbudt å trimme alle biler som er registrert i 10 års perioden 1996 til 2006, uten å betale mer i avgift, mens alle andre biler fritt kan det, så lenge man får det godkjent? Nei, bilNorge altså. Etter å ha studert forskjellige partiprogrammer, som jeg ikke tror de fleste av dere som henger her gjør ...... synd forresten, blir det til at jeg stemmer på Siv Jensen's parti, ja. Det er de eneste som har noenlunde fornuftig politikk på de aller fleste områdene. Jeg vil i allefall oppfordre alle til å stemme til valget neste år, slik at vi ikke får slike Politi-stat tendenser her når det gjelder bilinteressen vår! Hva i helv*** skal dem bruke 8 - 10 milliarder på en Opra for, når bilNorge SKRIKER etter flere og større baner? Minner i samme slengen om at den ny banen i Shanghai, med F1-standard kosta ....... 2.5 milliarder. Altså, for samme summen som for 1 Opreabygg, kunne vi fått 1 F1-standard bane i Oslo, en i Bergen, en i Tronheim og en i Tromsø. Bilder kan sees her: http://www.icsh.sh.cn/en/photo/list.asp?id=12 Kan ikke si meg mer enig. du burde lage en ny tråd om dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.