Gå til innhold

Hva som skjer når du blir tatt med trim!

Ranger emnet


znapp

Anbefalte innlegg

Originally posted by Skody

Hei Kåre Beate. Som andre alt har sagt er din eldre enn 01.01.96 med god margin. Og som den volvo-kjenneren jeg trodde at du var, burde du ha visst at panservogna di er godkjent for 200hk slik den er, bare å få det gratis inn i vognkortet. Og hvis du slenger på ventilerte skiver foran får du 20hk til i bonus! Voilá! Og da kan du geipe til onkel Torvald og si æda bæda ;)

 

Gratis man får ingenting gratis i Norge når det gjelder bil.

 

Forandring av vognkort koster 480,- + avgass kontoll har sjekka det tidliger når jeg skulle gå fra b21A til B23/230A.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by VolvoMan

 

Gratis man får ingenting gratis i Norge når det gjelder bil.

 

Forandring av vognkort koster 480,- + avgass kontoll har sjekka det tidliger når jeg skulle gå fra b21A til B23/230A.

 

Nei er du gærn.. lurer på hva dem bruker f.eks "årsavgift" pengene på, og Bompengene på, siden dem i tilegg krever Piggdekk avgift.. !!

Opel Vectra 95mod 2,5l V6

Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager de ett nytt system er det jo mulig de lar biler registrert før det kommer benytte seg av det, de vil jo tjene penger på det (iom at ingen som har en 15 år gammel bil gidder betale 50k for å få registrert noen ekstra hester), hadde det vært billigere ville nok folk ha gjort det

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gisle

Nå er det begynt på ett nytt avgiftssystem i korridorene til Finansdep. (Uten at jeg skjønner hvorfor de skal ha noe med dette å gjøre .... i Sverige er det Samferdselsdep. som har med avgifter på bil å gjøre). Uansett, det skal viss etter sigende basere seg på renslighet og vekt, samt ett snev av sikkerhet.

Men da oppstår det ett rart problem her. La oss si at de innfører det nye systemet. 1.januar 2006 da. Så skal det altså være forbudt å trimme alle biler som er registrert i 10 års perioden 1996 til 2006, uten å betale mer i avgift, mens alle andre biler fritt kan det, så lenge man får det godkjent?

 

Nei, bilNorge altså. Etter å ha studert forskjellige partiprogrammer, som jeg ikke tror de fleste av dere som henger her gjør ...... synd forresten, blir det til at jeg stemmer på Siv Jensen's parti, ja. Det er de eneste som har noenlunde fornuftig politikk på de aller fleste områdene.

 

Jeg vil i allefall oppfordre alle til å stemme til valget neste år, slik at vi ikke får slike Politi-stat tendenser her når det gjelder bilinteressen vår!

 

Hva i helv*** skal dem bruke 8 - 10 milliarder på en Opra for, når bilNorge SKRIKER etter flere og større baner?

Minner i samme slengen om at den ny banen i Shanghai, med F1-standard kosta ....... 2.5 milliarder.

Altså, for samme summen som for 1 Opreabygg, kunne vi fått 1 F1-standard bane i Oslo, en i Bergen, en i Tronheim og en i Tromsø.

 

Bilder kan sees her:

http://www.icsh.sh.cn/en/photo/list.asp?id=12

 

Hehe. kineserne er tross alt litt flere enn oss, en bane til 2,5 mrd vil koste hver kinsere ca 2 kr. i norge blir det *noe* annerledes. Og hva hjelper det om rånerne i norge skriker etter flere baner, så lenge operaelskerne skriker høyere?:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr Deej

 

Tull og tøys.. Det er bare å ikke stramme til wastegate armen så mye det..

 

Eksempel:

Lar jeg magnetventilen i min bil sleppe alt trykk til actuatoren så har jeg så vidt 0.4 bar

Om jeg så lar magnetventilen dumpe all luft til friluft så har jeg 1.4 bar

 

Har en kar kar på ts-ogn som kom ned i ca 0.3 bar ved å la wastegaten stå vidåpen. Men dette holder bare på lavt turtall, på høyere turtall hjalp det fint lite, rett og slett fordi wastegaten ikke er dimensjonert stor nok til å bypasse på langt nær nok luft til at den ikke lader en hel del uansett. Mulig dette er et problem som er større/mer tydelig på CT20b turboen som er original på mr2, mulig mange andre turboer er designet med større wastegate/bedre kapasitet.

 

Er selvsagt mulig å få motor noe under original ytelse på dette viset, men ikke forferdelig mye. Mener han hadde endt opp på ca 0.7 bar ved 6-7000 rpm, hvilket ikke gir fryktelig langt under original ytelse på denne motoren. Hvertfall langt ifra lavt nok til å slippe unna smell for trimming, når utgangspunktet er en råtten 2 liters sugemotor med omtrent 100 gamp mindre :)

'92 MR2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å få tak i justerbar turtallssperre? finnes det til bil i rimelig utgave? Hvis man har det i tilleg til justerbar wastegate, kan man jo virkelig få bilen til å gå som en dass.

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Slapp wastegate er vel og bra for reduksjon, men hvis man skal redusere effekten mye, og det ikke skal virke rart (turtalsperre som hakker, etc,) så er slapp tenning veien og gå. Evt triksing med kamstyring for de som har det.

 

Hvis du har litt tid på deg, så kan du jo sette register-reima en tann eller to feil. (*-pass på at ventilene ikke butter).

 

En annen måte, er å strupe luften inn til turboen. Ca 22 mm hull er ca 90 Hk. ( veldig ca. disse tallene, må prøves på bilen).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Slapp wastegate er vel og bra for reduksjon, men hvis man skal redusere effekten mye, og det ikke skal virke rart (turtalsperre som hakker, etc,) så er slapp tenning veien og gå. Evt triksing med kamstyring for de som har det.

 

Hvis du har litt tid på deg, så kan du jo sette register-reima en tann eller to feil. (*-pass på at ventilene ikke butter).

 

En annen måte, er å strupe luften inn til turboen. Ca 22 mm hull er ca 90 Hk. ( veldig ca. disse tallene, må prøves på bilen).

 

mvh

 

Kan legge til å strupe eksosen, olje dekkene (:D) og kanskje til og med få bremsene bak til å henge ved å stramme brekket til det ugjenkjennelige? hehe:) masse fint man kan finne på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår