VolvoMan Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Skody Hei Kåre Beate. Som andre alt har sagt er din eldre enn 01.01.96 med god margin. Og som den volvo-kjenneren jeg trodde at du var, burde du ha visst at panservogna di er godkjent for 200hk slik den er, bare å få det gratis inn i vognkortet. Og hvis du slenger på ventilerte skiver foran får du 20hk til i bonus! Voilá! Og da kan du geipe til onkel Torvald og si æda bæda ;) Gratis man får ingenting gratis i Norge når det gjelder bil. Forandring av vognkort koster 480,- + avgass kontoll har sjekka det tidliger når jeg skulle gå fra b21A til B23/230A. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znapp Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by VolvoMan Gratis man får ingenting gratis i Norge når det gjelder bil. Forandring av vognkort koster 480,- + avgass kontoll har sjekka det tidliger når jeg skulle gå fra b21A til B23/230A. Nei er du gærn.. lurer på hva dem bruker f.eks "årsavgift" pengene på, og Bompengene på, siden dem i tilegg krever Piggdekk avgift.. !! Siter Opel Vectra 95mod 2,5l V6 Toya Stv 97mod Kjærrrringbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Lager de ett nytt system er det jo mulig de lar biler registrert før det kommer benytte seg av det, de vil jo tjene penger på det (iom at ingen som har en 15 år gammel bil gidder betale 50k for å få registrert noen ekstra hester), hadde det vært billigere ville nok folk ha gjort det Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Gisle Nå er det begynt på ett nytt avgiftssystem i korridorene til Finansdep. (Uten at jeg skjønner hvorfor de skal ha noe med dette å gjøre .... i Sverige er det Samferdselsdep. som har med avgifter på bil å gjøre). Uansett, det skal viss etter sigende basere seg på renslighet og vekt, samt ett snev av sikkerhet. Men da oppstår det ett rart problem her. La oss si at de innfører det nye systemet. 1.januar 2006 da. Så skal det altså være forbudt å trimme alle biler som er registrert i 10 års perioden 1996 til 2006, uten å betale mer i avgift, mens alle andre biler fritt kan det, så lenge man får det godkjent? Nei, bilNorge altså. Etter å ha studert forskjellige partiprogrammer, som jeg ikke tror de fleste av dere som henger her gjør ...... synd forresten, blir det til at jeg stemmer på Siv Jensen's parti, ja. Det er de eneste som har noenlunde fornuftig politikk på de aller fleste områdene. Jeg vil i allefall oppfordre alle til å stemme til valget neste år, slik at vi ikke får slike Politi-stat tendenser her når det gjelder bilinteressen vår! Hva i helv*** skal dem bruke 8 - 10 milliarder på en Opra for, når bilNorge SKRIKER etter flere og større baner? Minner i samme slengen om at den ny banen i Shanghai, med F1-standard kosta ....... 2.5 milliarder. Altså, for samme summen som for 1 Opreabygg, kunne vi fått 1 F1-standard bane i Oslo, en i Bergen, en i Tronheim og en i Tromsø. Bilder kan sees her: http://www.icsh.sh.cn/en/photo/list.asp?id=12 Hehe. kineserne er tross alt litt flere enn oss, en bane til 2,5 mrd vil koste hver kinsere ca 2 kr. i norge blir det *noe* annerledes. Og hva hjelper det om rånerne i norge skriker etter flere baner, så lenge operaelskerne skriker høyere?:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbomr2 Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Mr Deej Tull og tøys.. Det er bare å ikke stramme til wastegate armen så mye det.. Eksempel: Lar jeg magnetventilen i min bil sleppe alt trykk til actuatoren så har jeg så vidt 0.4 bar Om jeg så lar magnetventilen dumpe all luft til friluft så har jeg 1.4 bar Har en kar kar på ts-ogn som kom ned i ca 0.3 bar ved å la wastegaten stå vidåpen. Men dette holder bare på lavt turtall, på høyere turtall hjalp det fint lite, rett og slett fordi wastegaten ikke er dimensjonert stor nok til å bypasse på langt nær nok luft til at den ikke lader en hel del uansett. Mulig dette er et problem som er større/mer tydelig på CT20b turboen som er original på mr2, mulig mange andre turboer er designet med større wastegate/bedre kapasitet. Er selvsagt mulig å få motor noe under original ytelse på dette viset, men ikke forferdelig mye. Mener han hadde endt opp på ca 0.7 bar ved 6-7000 rpm, hvilket ikke gir fryktelig langt under original ytelse på denne motoren. Hvertfall langt ifra lavt nok til å slippe unna smell for trimming, når utgangspunktet er en råtten 2 liters sugemotor med omtrent 100 gamp mindre :) Siter '92 MR2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Har vel mye med turbostørrelse å gjøre og, en liten fisaturbo (sett i forhold til motoren) kan vel få problemer med å holde nede farten selv med åpen WG ja.. Jeg kan gå ned i 0.3, og da åpnes WG av trykk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklh Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 hva med å få tak i justerbar turtallssperre? finnes det til bil i rimelig utgave? Hvis man har det i tilleg til justerbar wastegate, kan man jo virkelig få bilen til å gå som en dass. Siter VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes) crosscart 180ccm *hjemmebygget* Vw boble SELGES I DELER vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon Transit 1979 russebil SELGES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbomr2 Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Ja, komboen av de to burde gjøre bra forskjell. Siter '92 MR2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colour Concept Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Hvis man har en litt rocka bil med mye hester... F.eks en Escort Cosworth med 224 hester eller noe sånt. Bytter motor til en 1,4 på 74 ponnyer, får man da penger fra staten? Siter Golf III Colour Concept Cab Ford Mondeo Ghia x-Golfen Rolf x-Mazda 323 x-Ford Sierra is x-Chevy Van G-20 360 police x-opel Manta 2,0 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by Colour Concept Hvis man har en litt rocka bil med mye hester... F.eks en Escort Cosworth med 224 hester eller noe sånt. Bytter motor til en 1,4 på 74 ponnyer, får man da penger fra staten? Selvsagt ikke.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colour Concept Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Jonte: det var bare et retorisk spørsmål. Siter Golf III Colour Concept Cab Ford Mondeo Ghia x-Golfen Rolf x-Mazda 323 x-Ford Sierra is x-Chevy Van G-20 360 police x-opel Manta 2,0 sr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Colour Concept: Da får du effektminskningsavgift istedet,for da vil ikke bilen bruke like mye bensin som den gjorde,og da taper staten penger...og det er jo noe dritt!! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 23, 2004 Rapporter Share Skrevet November 23, 2004 Hei. Slapp wastegate er vel og bra for reduksjon, men hvis man skal redusere effekten mye, og det ikke skal virke rart (turtalsperre som hakker, etc,) så er slapp tenning veien og gå. Evt triksing med kamstyring for de som har det. Hvis du har litt tid på deg, så kan du jo sette register-reima en tann eller to feil. (*-pass på at ventilene ikke butter). En annen måte, er å strupe luften inn til turboen. Ca 22 mm hull er ca 90 Hk. ( veldig ca. disse tallene, må prøves på bilen). mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 PS. Husk at hvis man blir tatt for å trimme en bil, og får en sånn innkreving som det er tatt bilde av i starten av tråden, så følger regninga eieren som bilen er registrert i, og ikke bilen.... Samme om du bytter motor, avskilter eller vraker, så må man betale... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Slapp wastegate er vel og bra for reduksjon, men hvis man skal redusere effekten mye, og det ikke skal virke rart (turtalsperre som hakker, etc,) så er slapp tenning veien og gå. Evt triksing med kamstyring for de som har det. Hvis du har litt tid på deg, så kan du jo sette register-reima en tann eller to feil. (*-pass på at ventilene ikke butter). En annen måte, er å strupe luften inn til turboen. Ca 22 mm hull er ca 90 Hk. ( veldig ca. disse tallene, må prøves på bilen). mvh Kan legge til å strupe eksosen, olje dekkene (:D) og kanskje til og med få bremsene bak til å henge ved å stramme brekket til det ugjenkjennelige? hehe:) masse fint man kan finne på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.