Silverboy Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by Robert Kan legge til å strupe eksosen, olje dekkene (:D) og kanskje til og med få bremsene bak til å henge ved å stramme brekket til det ugjenkjennelige? hehe:) masse fint man kan finne på... en aldri så liten trykkslange/ turbo lekkasje er vel heller ikke å forakte ved bremsing (kommer jo litt ann på styringssystemet da selvfølgelig) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Og 2 bar for høyt bensintrykk, stor extra motstand på coilen, bore vannsprutdysen (for dem som har det) opp til det ugjennkjennelige, justere ventiler til 1mm klaring osv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 krig.. rånere Vs. staten... har lyst skal jeg være ærlig.. :mad: atentat mot bon-deviks bmw... å nei.. skreve for mye.. norges hemlige politi står på døra.. :rolleyes: blir så ekstremt provosert av politikken som føres.. å føler at uansett parti sitter det et hav av byokrater bak å holder hælvette.. fjærn 85% av dem.. å bytt ut resten med private firmaer.. så skal vi få se at det blir fart på sakene :rolleyes: føler at vi er doomed uansett.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Originally posted by Robert Kan ikke si meg mer enig. du burde lage en ny tråd om dette! Det er ikke jeg, for meg er FrP = Bush under valget. Bush visste at USA har en stor andel kristne, og er du troende kristen er homoekteskap det verste som kan skje. Derfor holdt han på sitt og nektet for homoekteskap og vant en god del velgere fra Kerry. FrP er ikke helt ulik heller, de vet hva som drar velgere, og uthever det i partiprogrammet dems. Og Carl I. hadde jeg mye respekt på før (har hilst på han og hatt samtaler med han før). Men det mistet jeg når han direkte angriper en religion han ikke vet en drit om. Jeg stemmer heller Sv og stemmer ja til EU når den tid kommer, med tanke på bil... Edit: Er 100% enig i det andre :) Om at Norge kunne klart seg uten en jævla Opera-bygg og løst hundretalls andre større problemer (mer til veier osv. osv.) Gjort noe fett I de store byene kanskje, alle jeg har møtt fra Sverige osv. som kommer til Norge må nesten le av Oslo og dem sier at byen mangler sjel.. Jaja. Men Opera bygg trenger vi alle sammen. Ja til bedre veistandard! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S|moN Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Skody Hei Kåre Beate. Som andre alt har sagt er din eldre enn 01.01.96 med god margin. Og som den volvo-kjenneren jeg trodde at du var, burde du ha visst at panservogna di er godkjent for 200hk slik den er, bare å få det gratis inn i vognkortet. Og hvis du slenger på ventilerte skiver foran får du 20hk til i bonus! Voilá! Og da kan du geipe til onkel Torvald og si æda bæda ;) Hvor finner man ut av hvor mye de enkelte bilene er "godkjent" for? Og hvor finner man papirer det står på som man kan vise ved evt godkjenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by cosworth_pia Men er bilen importert etter 96 så får effektberegningsavgiften (puh..) tilbakevrkende kraft. MAO er bilen importert 2000, og du trimmer den og blir tadd. Da må du betale avgift for trim som da bilen ble importert (2000). mao mye mindre fradrag. DYRT! Hvis du kan dokumentere at bilen ikke var trimmet i f.eks. 2003, slipper man i hvertfall med å betale "full" avgift. Man må da betale for trimming ved siste dato man kan dokumentere at den ikke var det. Hvis jeg f.eks. setter bakseter i min, kan de kreve avgift etter beregning fra sist bilen ble vist (EU) Det har vært oppe noe om forskjellen i avgift på dato bilen ble importert, og dato den ble solgt ny i utlandet. Tar man inn en tre år gammel bil, og chipper den tre år etter, beregnes avgift med tre års bruksfradrag selv om bilen er seks år. Hadde man tatt den inn med en gang, ville det vært billigere å chippe den (men da måtte man også betalt mer avgift). Noen på tinget mente at det ikke skulle være sånn, og at det umulig kunne være sånn. Svaret var at "bevis det er sånn, så skal vi se på det". Ikke så vanskelig å bevise, men det skjer neppe noe. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by Turbotrille Det stod en liten artikkel om dette i siste ViMenn Bil. Jeg venter spent på hva ViMenn Bil får til svar fra Siv Jensen ihvertfall. Er det så mye å vente på, da? Siv Jensen er som resten av FRP. De liker å vise seg, men når noe skal gjøres, da er de helt fraværende. Noe liknende var på tv2 dreper deg for litt sida. En som solgte en buss, og ny eier kjørte den på avgiftsfri diesel med prøveskilter. Det endte med at gammel eier måtte betale 80 000 elns i bot. Da var også Siv Jensen og skulle vise seg fram, men hu fikk selvsagt ikke gjort noe. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by GSS Hvor finner man ut av hvor mye de enkelte bilene er "godkjent" for? Og hvor finner man papirer det står på som man kan vise ved evt godkjenning? Godt spørsmål. Du får ringe din importør og høre. Vet bare at Volvo har enkle og greie retningslinjer for sine modeller. Amazon 150hk, 140 180hk, 200 200&220hk, 700 220&240hk osv.. 240 tar imot Chevy V8 ved å ha div forstilling fra diesel og eller varebilen. Ellers er VW flinke, Opel og Ford likeså. Toyota er mer vage og pinglete til å svare for seg. Der har jeg personlig erfaring. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by Skody Toyota er mer vage og pinglete til å svare for seg. Der har jeg personlig erfaring. Toyota Norge er en gjeng med pensjonister og tøffelhelter. Jeg fikk aldri svar på min henvendelse ang 4AGZE i AE82. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by Skody Godt spørsmål. Du får ringe din importør og høre. Vet bare at Volvo har enkle og greie retningslinjer for sine modeller. Amazon 150hk, 140 180hk, 200 200&220hk, 700 220&240hk osv.. 240 tar imot Chevy V8 ved å ha div forstilling fra diesel og eller varebilen. Ellers er VW flinke, Opel og Ford likeså. Toyota er mer vage og pinglete til å svare for seg. Der har jeg personlig erfaring. Er VW flinke? Hvor da? Har hørt så mange skrekkeksempler at halve kunne vært nok. De kan ikke/vil ikke hjelpe, bilen er ikke original, siste jeg fikk i trynet var at de ikke ville justere tenningen på bilen, fordi de mistenkte at den var chip trimmet! Jøssess.. Men fra spøk til revolver, eier selv en Corrado, disse ble aldri levert med noe mer pulver enn 193 hk (VR6). Hvordan er det da å dytte 250 gamp utav motoren? Hvem skal si, "ja, lillegull, bilen din holder teknisk sett til 250 hk, og kan godkjennes av biltilsynet"...?? også kan jeg sprade til BTS og si, "gi meg nytt vognkort, for svarte!" Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by Peltz Er VW flinke? Hvor da? Har hørt så mange skrekkeksempler at halve kunne vært nok. De kan ikke/vil ikke hjelpe, bilen er ikke original, siste jeg fikk i trynet var at de ikke ville justere tenningen på bilen, fordi de mistenkte at den var chip trimmet! Jøssess.. Men fra spøk til revolver, eier selv en Corrado, disse ble aldri levert med noe mer pulver enn 193 hk (VR6). Hvordan er det da å dytte 250 gamp utav motoren? Hvem skal si, "ja, lillegull, bilen din holder teknisk sett til 250 hk, og kan godkjennes av biltilsynet"...?? også kan jeg sprade til BTS og si, "gi meg nytt vognkort, for svarte!" Nå må du ikke spørre verkstedet om sånt da. Nei ring eller stikk innom teknisk avdeling. Har da sett mange i Norge som har et brev fra VAG hvor det står habla habla blabla så er det godt nok. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Men det besvarer egentlig ikke spørsmålet mitt. Eneste G60 som er laget med over 200 hk er Limited (16VG60), og for det første står den i en Golf, ikke en Corrado, for det andre er det en 16V ikke en 8V...Møller har vell kun godkjenninger på biler som har blitt produsert, slik at hvis du vil gjøre om Cl'n din til en GTI eller G60, så er det papirer til det.. Og videre, hvis jeg f.eks vil øke slagvolumet til 1.9 l blokk, men Audi 20 V topp, bruker en Lysholm presse i stade for G laderen, og henter ut 250 hk, da vil jo møller bli hysteriske, Biltilsynet sender meg øyeblikkelig i fengsel, og Thorild vil ta fyr i stolen sin. (vet jeg er litt vanskelig nå, men kunne godt tenke meg å få vite gangen i dette..i tilfelle jeg monterer K&N filter og vil ha de 40 hk som de gir meg inn i vognkortet) Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Peltz sa: Men det besvarer egentlig ikke spørsmålet mitt. Hmmf.. Du har så rett så rett. Peltz sa også: Og videre, hvis jeg f.eks vil øke slagvolumet til 1.9 l blokk, men Audi 20 V topp, bruker en Lysholm presse i stade for G laderen, og henter ut 250 hk, da vil jo møller bli hysteriske, Biltilsynet sender meg øyeblikkelig i fengsel, og Thorild vil ta fyr i stolen sin. Rrrriktig. Stemmmmerrrr. =D Og tilslutt sa Peltz dette: (vet jeg er litt vanskelig nå, men kunne godt tenke meg å få vite gangen i dette..i tilfelle jeg monterer K&N filter og vil ha de 40 hk som de gir meg inn i vognkortet) Der har jeg ingen dyptgående erfaring. Er bare på trinn 1 selv enda. Dvs at biltvilsynet på min forespørsel ønsker masse papirer av meg på bilen, idéen, prosjektet, hvilke deler og delenr jeg har nå og har tenkt å bruke, samt hva utgangspunkt og ønske jeg har om motor. Rakriste her på forumet har kommet mange steg forover og er i meget god dialog med sitt tvilsyn i Oslo (Økern?). Han kommer med idé på papir og sier hva han har tenkt på. Så sier de eventuelt noe svada og sier: "jammen det høres kult ut!". Så drar Rakriste hjem til vognskjulet og går videre. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Ok, så steg 1 er egentlig å kontakte tvilsome tilsyn, (tidligere beskrevet i tråden) og si hva jeg tenker å gjøre, hvordan, og med hvilke deler, også skal de si, dette liker vi/liker vi ikke? Og skal du gjøre sånn så må du ha dobble-pistasj-opphengs-forkoplinger, f.eks? Trenge mann da ikke godkjenning av importør for å få sånn godkjent? Nå skal det jo sies, at han Granada karen her nede i sør neppe har fått godkjent alle hestene sine fra Ford.. Lurer ett litt videre...andre som vet noe, som ikke tror? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 En ting vet jeg, det er at det er Biltvilsynet som til syvende og sist som skal godkjenne bilen. Samme hvor mye papirer du har fra importør lønner det seg med en god tone og prate med dem på forhånd. Ikke bare valse inn å si "je ska ha stæmpel!". :rollyeyes: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg