Gå til innhold

Hva som skjer når du blir tatt med trim!

Ranger emnet


znapp

Anbefalte innlegg

Originally posted by Trond.S

Tror det skal mye til at de krever bremsing ellers.

Hilsen Trond

 

Skal nok ikke det! tilsynet stopper og kontrollerer folk i hytt og gevær! Krever bremsing med en gang de lukter moro... Det eneste man kan gjøre er å kjøre rundt med litt ekstra godkjente hester, og bremsepapirer sammen med vognkortet.. da bryr de seg ikke så mye.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Skidracer

 

Skal nok ikke det! tilsynet stopper og kontrollerer folk i hytt og gevær! Krever bremsing med en gang de lukter moro... Det eneste man kan gjøre er å kjøre rundt med litt ekstra godkjente hester, og bremsepapirer sammen med vognkortet.. da bryr de seg ikke så mye.

Er sikkert avhengig av hvor du holde til, har aldri hørt om noen som har fått dette kravet før. Men regner med at du tok poenget mitt om at de virkelige problemene først starter etter ei ulykke.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trond.S

Er vel egentlig ikke no problem med trimming før den dagen du er så uheldig å havne i ei ulykke og kanskje få tatt liv av noen. Det er da de virklige problemene starter :( Den dagen skulle man nok ønske man hadde fått "bare" 42.000 kr å betale.

Jeg trodde dette bare var aktuelt i situasjoner der trimmingen var en direkte årsak til ulykken; ikke hvis man f. eks. bulker en bil i et parkeringshus, eller kjører over foten til en fyllis midt ute i gata - det kunne man klart med original motor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg trodde dette bare var aktuelt i situasjoner der trimmingen var en direkte årsak til ulykken; ikke hvis man f. eks. bulker en bil i et parkeringshus, eller kjører over foten til en fyllis midt ute i gata - det kunne man klart med original motor også.

Nå er jo ikke jeg noen forsikringsagent da, men jeg trodde de har store muligheter for å gi deg skylda når man kjører i en bil som ikke er godkjent. Man kjører jo egentlig ulovlig visst man skal se nøye på det. Nå tenkte jeg mer på dødsulykker jeg da, trenger ikke trimma bil for å kjøre i hjel noen heller. Hvilken type ulykke er det egentlig som har trimming som direkte årsak, er mulig å få til det meste med en standard bil også?

 

Mvh

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
hva skjer når jeg har en bil som er registrert for 106hk.. også har jeg i overkant av 230hk.. dette er en 90 mod som er kjøpt ny i norge. . hihi

 

 

du slipper ihvertfall trøbbel med tollvesenet. ekstra hk-avgift må man kun betale for biler som er 1. gangs registrert i norge etter 1. januar 96 ellerno sånt.

Hva biltilsynet sier er nok en helt annen historie;)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjer når jeg har en bil som er registrert for 106hk.. også har jeg i overkant av 230hk.. dette er en 90 mod som er kjøpt ny i norge. . hihi

Gutta på trangsynet gnir seg i henda og skriver en serdeles kravstor mangellapp... En som hinter kraftig om større bremser, etc, og mulig deng bak testhallen... :hammer

 

Ellers slippre du jo unna. Må bare oppgradere resten av bilen, eller fjerne en del hk.. Du sparer nok deg selv for en del slit med å godkjenne den før du eventuelt blir tatt til fange...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal fjerne plata mellom spjeldhuset og innsuget (og gå fra 90 til 114 hester) på Elantra'n min, skal jeg da snakke med dem på biltilsynet for å få det lovlig eller skal det gjennom tollen? (Bilen er førstegangsregga i Norge 29.05.1996)

 

 

Bare gjør det og blås i det.. tror neppe snuten sjekker en elantra 1,6.. Spesielt om du fremdeles har originale innsugslanger.. De vet sikkert ikke om den platen som mangler en gang.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

*Løper ut i garasjen mens jeg roper "RIV UT MOTOREN OG SETT I SYMASKINEN DE KOMMER FOR FAEN!"*

 

Problemet med folk i slike stillinger er at de umulig kan miste jobben sin ved mindre personen har forsømt sin stilling (noe kriminelt osv) derfor tar de nytta av sin faste jobb til og sodomisere dem de lyster. Enig med en smart gammel greker om at folk i offentlige stillinger skulle kun jobbet i 1 år før de ble skiftet ut. (That counts to for politikere og alle andre vi hater i det offentlige Norge)

 

ps: Jeg er døpt i VAG`s apostler og jeg rømmer landet ved første Soloppgang

X`er: Din mor og en del Vr6`er

Har og vil aldri ha noe annet en Tysker bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår