Gå til innhold

k/n filter i golf?

Ranger emnet

Odd M

Anbefalte innlegg

Hmmm... Hvis spjeldet for forvarming legger seg over ved kulde, vil motoren hente luft utenom filteret, da gjennom slangen til eksosmanifold, som jo sitter etter filteret... Lite gjennomtenkt montasje?

Og ja, det er likt på 1,6 og 1,8, dette så lenge de begge har Pierburg-forgasser som på bildet over.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quattro73

Hmmm... Hvis spjeldet for forvarming legger seg over ved kulde, vil motoren hente luft utenom filteret, da gjennom slangen til eksosmanifold, som jo sitter etter filteret... Lite gjennomtenkt montasje?

Og ja, det er likt på 1,6 og 1,8, dette så lenge de begge har Pierburg-forgasser som på bildet over.

Jeg hadde filteret på sommeren og tettet de hullet der, er jo ikke helt dum heller da...

Hva hadde vært vitsen med filter hvis det var åpent der?

Det var en midlertidlig løsning jeg hadde, skulle egentlig legge opp skikkelig rør osv men ble til at jeg solgte filteret.

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så, var ikke vondt ment, måtte bare kommentere det :)

K&N selger filter som med litt modifisering passer rett på forgasseren, må da også ha filter på slange for veivhusventilasjon. Ellers selger de innsatsfilter som erstatter orginalt filter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Kan ikke si jeg ble så mye klokere men.. Snakka med powerzone i går, og de sa det måtte sveises rør og greier. Men han sa ikke hvordan da!

Noen fler som kan hjelpe??? Vil det hjelpe på lyden den koblinga på bilde? Og trnger jeg bare å måle diameter og bestille et universalt filter med riktig diameter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider