Gå til innhold

Weber hvor??

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

blåser liv i denne tråden jeg, synest det er sjikkelig fett med weber-gassere, og kunne egentlig tenkt meg og bygge weber-motor av 1.5 literen min, er klart at å bygge om til GTI er billigere og lettere og slik, men hadde hvert kult å gjort noe som ikke alle andre gjør, og då lurte jeg på om noen vet hvor mye hester en kan få ut av en 1.5 liters motor med dobble webergassere?

innen for rimelighetens grenser da selvsakt:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble ytelsen med 75-85hk ved hjelp av et simpelt forgassserbytte? Høres litt utopisk ut ..

 

Espen

 

Polo Classic anslo effekten man muligens vil kunne få med 40 Webere (med riktige dyser og halsrør) på en 1,5L som originalt er 70 HK svak.

 

Ikke at jeg noen gang i livet hadde giddet å bruke tid og penger på Webere og å bedyse disse riktig for så å bare ende opp som skuffa. De små 827-motorene med forgasser originalt er utrolig lite egnet til trimming. De har en del mindre ventiler enn GTI-motorene. Spesielt 1.5L er veldig uegnet, da den er en 1.6L med kortere slaglengde. Allerede som originalmotor er denne betydelig dauere enn en tilsvarende 1.6, pga. lavere dreiemoment (som kjent finnes det ingen fullgodt substitutt for volum;)).

 

Så lenge man vil ha Webere er det en mye bedre løsning å skaffe seg en 1.8 GTI 8V-motor, tette igjen hullene til dysene med tappeplugger til VAG-girkasse og montere Weberne på denne. Med Supersprint grenrør og Gruppe-A-eksos har du i alle fall 120 dønn ærlige HK og da begynner det å bli morro i et lett Einser-karosseri:thumb:! Det eneste som kommer i tillegg ift. en tilsvarende ombygging av 1.5-motoren er kostnaden for innkjøp av motor. Dette beløper seg i området 1500-4000kr, avhengig av hvor komplett den nye motoren er og om det er mer eller uten girkasse.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, takk for svar, fikk litt klarhet i diverse små spørsmål jeg her stilt meg der:) men hvordan blir det med ledningdnettet når du bygger om GTI til gasser? (sikkert svart på før et sted, men nå er vi jo inne på temaet her)

 

Det vil i bunn og grunn bli helt identisk med slik det ville blitt med en 1,5 med gassere. Du må legge opp strømtilførsel til pumpa, og det er stort sett det.

 

Det vil heller ikke være helt ufordelaktig å bygge om til elektronisk tenning, for å kvitte deg med den evinnelige stifttenninga. Tenningsnettet er et separat nett, som kan hentes fra en nær sagt hvilken som helst VW med elektronisk tenning. Aktuelle donorer er Passat/Santana 32b, Golf 2 75 eller 90HK, Transporter T3 m.fl.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
blåser liv i denne tråden jeg, synest det er sjikkelig fett med weber-gassere, og kunne egentlig tenkt meg og bygge weber-motor av 1.5 literen min, er klart at å bygge om til GTI er billigere og lettere og slik, men hadde hvert kult å gjort noe som ikke alle andre gjør, og då lurte jeg på om noen vet hvor mye hester en kan få ut av en 1.5 liters motor med dobble webergassere?

innen for rimelighetens grenser da selvsakt:p

 

Hvorfor skal det alltid være billig og lett? ;p

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår