Gå til innhold

Motorproblemer

Ranger emnet

h_vestbo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt problemer med en Audi coupe 89mod.

Den tenner ikke!!

Prøvde først å skifte coil, men dette hjalp ikke.. Vi prøvde så å sjekke om det gikk strøm ut av den.(en holdt i ledningen som går til fordeleren:) ingenting skjedde.. Så vi kom frem til at problemet må ligge før coilen.. Var på et verksted og spurte, de sa vi måtte prøve å bytte halvgiver..

Mitt store spørsmål er: Hva er en halvgiver og hvor ligger den? Har aldri vert borti dette før, men hvis noen kunne gitt en liten ledetråd hadde det vert supert.

Takk på forhånd for all hjelp!

VW Golf3 1,9TDI | VW Golf3 stv 1,9TD | Kort Pajero 2,5TD | Kort Pajero 2,6

x BMW e30 m/S50B30 | x Jeep grand cherokee | x Volvo 244 | x VW Boble '66 | x VW Boble '69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Heter Hall-giver.. ligger inni fordeleren,pris ca. 1200 kr.. som må kjøpes fra en orginal audi forhandler. Hall-givers oppgave er å gi signaler til coilen når den skal sende ut strøm til fordeler.

menne ta ut fordeleren (dette må du gjøre uansett for og få tak i bochs nr. til den) Har vært borti at tannhjulet som sitter på fordeleren som igjen er stukket inn i blokka kan være defekt.Dette tannhjulet er laget av plast.Før kunne man bytte dette.Menne det er det slutt på ettersom de har begynt å lage det av stål i senere tid.Viss dette er gåen må du bytte hele fordeleren. (pris:ca.3500kr + din gamle fordeler i bytte).

dette var på en 2.3 20v motor (7a).

Lykke til !

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiksa bilen din eller, sjekk tenningsmodulen din, det forekommer at den ryker

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
Heter Hall-giver.. ligger inni fordeleren,pris ca. 1200 kr.. som må kjøpes fra en orginal audi forhandler. Hall-givers oppgave er å gi signaler til coilen når den skal sende ut strøm til fordeler.

menne ta ut fordeleren (dette må du gjøre uansett for og få tak i bochs nr. til den) Har vært borti at tannhjulet som sitter på fordeleren som igjen er stukket inn i blokka kan være defekt.Dette tannhjulet er laget av plast.Før kunne man bytte dette.Menne det er det slutt på ettersom de har begynt å lage det av stål i senere tid.Viss dette er gåen må du bytte hele fordeleren. (pris:ca.3500kr + din gamle fordeler i bytte).

dette var på en 2.3 20v motor (7a).

Lykke til !

Hmm, jeg hadde min Audi 100 C4 2.3E inne hos Albjerk i Drammen. Bilen nøkker og stopper, de fant ut at det var hall-giveren.

Men de sa jeg måtte kjøpe ny fordeler! Men jeg har ikke så hastverk med det, må jo undersøke om det går an å bare bytte hall-giveren seff.

Så hvis jeg finner delenr så skal det gå an å få tak i ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Albjerk fikk den til å stoppe, og kunne dermed måle seg frem til at det var hall-giveren. Så det er ikke som EilertseN sier? Han sier den koster 1200 eller noe?

Ved motorstopp og fusking som kun forekommer på varm motor er det som regel hallgiveren som er synderen.

Jo, forsåvidt er det riktig som Eilertsen sier, men det gjelder de fordelerene der hallgiveren kan byttes på få minutter, noe som ikke er tilfelle på din. Tragisk, men du må nok skifte fordeleren!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Sist jeg sjekka så kunne du bytte hallgiveren i fordeleren på sugefemmeren. Problemet er vel om du får kjøpt ny hallgiver for å putte i fordeleren din

Det fant jeg også ut, i går kveld. Hallgiveren har jo ett bocsh delenr, så kanskje man kan få tak i ny.

Men jeg fant også en del metall sponer på magneten, + en bitteliten plastbit som lå oppi der. Har blåst rent, så skal montere tilbake i kveld og se om det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...