Hot Rod Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Vurderer å gå for uavhengig forstilling fra Jim Meyer Racing products til rodden. De har en forstilling som bygger på GM midsize deler og - geometri. Prisen er ikke verst hvis man skaffer bremseskiver, kalippere og opphengskuler oppe og nede selv. Derfor trenger jeg en skisse, (gjerne fra en verkstedhåndbok med delenummer) eller lignende der det fremkommer ALT av lagre, spacere mm inn til spindelen. Som dere skjønner er jeg også da på jakt etter brukte kalippere, skiver mm til en grei pris (ikke spindler). JMR må jo bygge om spindlene med tannstaget bak istedefor foran forstillingen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Jeg har komplette bærearmer med spindel,skive,kalipper,osv fra en 79 Trans am.Er i bra stand.En kompis har fått dem for å se om han får de til å passe på en 63 Impala.Gjør de ikke det kan jeg alltids selge dem.Har desverre ingen tegninger men kan evnt ta bilde og ta noen mål hvis det kan være intr. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Som jeg skriver i første innlegget, så er jeg interessert i alt inn til spindel (skiver, kalippere lager osv), samt leddene. Ikke spindel, ikke bærearmer. Regner med du ikke er interessert i å selge bare dette. Dersom jeg får tak i dette til en god pris sparer jeg noen 1000 ift om jeg betiller hele greia komplett. Kjøper jeg mer enn jeg trenger går jo vinninga opp i spinninga, pluss at jeg blit sittende med spindler, bærearmer osv som er vanskelige å bli kvitt for en ok pris, siden skiver og kalipere mangler. Men takk for tilbudet uansett. Jeg tror også det er sånn at disse tingene ikke går om hverandre mellom midsize og Impala/Caprice, men er ikke 100% sikker på det. Jeg har god tid til å kikke etter dette. Regner ikke med å begynne på chassi'et før neste høst. Håper å bli ferdig med karosseriet (tinning, dørsprekker osv) i løpet av vinteren. Det idelle ville vært å komme over noen som selger en ca 80 mod. Malibu eller noe slikt i deler. Vet dere om noen så rop ut! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Jeg har selvfølglig akkurat pælma det jeg bytta ut på Camaron. Men oppdaget at kaliprene ved en feiltakelse ligger igjen i kjelleren. Hvis du kan bruke disse, skal du mer enn gjerne få dem. De er altså fra en 1986 Camaro og var i bruk inntil i sommer. PS! Bor i Porsgrunn om du kjører forbi. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Originally posted by Hot Rod Som jeg skriver i første innlegget, så er jeg interessert i alt inn til spindel (skiver, kalippere lager osv), samt leddene. Ikke spindel, ikke bærearmer. Regner med du ikke er interessert i å selge bare dette. Dersom jeg får tak i dette til en god pris sparer jeg noen 1000 ift om jeg betiller hele greia komplett. Kjøper jeg mer enn jeg trenger går jo vinninga opp i spinninga, pluss at jeg blit sittende med spindler, bærearmer osv som er vanskelige å bli kvitt for en ok pris, siden skiver og kalipere mangler. Men takk for tilbudet uansett. Jeg tror også det er sånn at disse tingene ikke går om hverandre mellom midsize og Impala/Caprice, men er ikke 100% sikker på det. Jeg har god tid til å kikke etter dette. Regner ikke med å begynne på chassi'et før neste høst. Håper å bli ferdig med karosseriet (tinning, dørsprekker osv) i løpet av vinteren. Det idelle ville vært å komme over noen som selger en ca 80 mod. Malibu eller noe slikt i deler. Vet dere om noen så rop ut! Har en 79 Buick i kjelleren...Og en Caprice utenfor...og Camaro 74 forstilling...det var vel det Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Hey hey. Tenkte det ikke var særlig problem å få tak i disse delene! Velger å gå for kun orginale deler nå i første omgang. De er mer enn kraftige nok til en liten hotrod uansett, og forstillingen blir nok mer enn dyr nok uansett. Når man ser på de forskjellige options man kan bestille med, skjønner man at "the sky is the limit". Vil man ha med "alt" av rustfritt/polert, droppede spindler, Baer bremser, HD stabstag, servosnekke, krommede coilovers med justering av både fjær og treghet osv osv. er det ikke noe problem å ende opp med ei forstilling til 60-70.000 kr! Mine foreldre kjører forbi Porsgrunn om etpar uker kanskje vi kunne vi fått til et eller annet da? Bruker Camaro forresten samme kaliperne som på midsize? Eller for å spørre enda "dummere": ER Camaro midsize i det hele tatt, eller faller den litt utenfor denne betegnelsen? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Jeg vet desverre ikke sånn uten videre om Camaro kaliprene er en direkte bolt-on på en mid-size bil, men det må vi vel kunne finne ut av i løpet av et par uker? :) Gjør vi ikke det, og foreldrene dine kjører forbi her uansett, må de gjerne stoppe innom. Jeg skal selvsagt ikke ha noe for dem, så i værste fall får du noen ekstra kilo i restavfallsdunken din :D Bare si fra hvis de skal plukke dem opp, så blir vi enige om hvor og når. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Har fått svar fra USA nå og de kaliperne kommer desverre ikke til å passe. Men som du sier, det er jo ingenting å tape på å ha de liggende. Og hva ville vel ikke vært mer typisk enn at løpet av et år eller to kommer enda en hot rod forstilling på markedet som bygger på 2. gen Camaro? Har også sendt et spørsmål til teknisk av ACCN on det er mulig å tilpasse kaliperne du har på en Malibu 79-81 mod på en enkel og forsvarlig måte. Hvis en helt enkel adapterplate el. er alt som trengs, så er jo saken grei. Mine foreldre passerer Porsgrunn på E18 fredag morgen/formiddag. De reiser tidlig på morgenen fra Asker og sørover. Du jobber kanskje på den tidne av dagen, men hva med å rett og slett legge de inn på en bensinstasjon i eske merket med min fars navn? Send meg en privat melding så utveksler vi navn og tlf nr! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Har svart på PM ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg