Gå til innhold

BMW*Chris sin første bimmer !

Ranger emnet

BMW*Chris

Anbefalte innlegg

• Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann.

Nå har jeg sittet og lest gjennom 7 sider med mye bra stoff og mange fine bilder. Også slutter det slik? Hva skjer'a? Konfliktrådet liksom? Motorhavari?

Betalte depositum i dag for en 88 E-30 325i som jeg regner med å hente og betale til helgen. Gleder meg som en unge. Har hatt en 89 320i tidligere, men faktisk aldri kjørt en E-30 325. Denne bilen har skiftet motor hos BMW og papirer på at motoren har gått 130.000 følger med. I tillegg til en grei mappe med kvitteringer på deler som er skiftet. Etter å ha pratet med fyren på telefonen i en halvtime kunne jeg nesten kjøpt og betalt bilen usett..

Men tilbake til tråden; jeg likte bilen din meget godt Chris. Ikke for hora opp. Det verste jeg vet er stylingkit med stålnetting i grillen/hekken og Torshov DTM bakpotte. Effektanlegg er viktig! Kunne selv tenke meg Scorpion eller Remus. Har også vurdert G-power. Noen synspunkter/ erfaringer? Heldigvis sitter det komplett Simonz anlegg på bilen jeg skal kjøpe.

Venter spent på mer info om bilen din Chris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei folkens!

Da er jeg tilbake etter mye "bil hat"... Har slitt med tidligere eier av bilen siden jeg kjøpe den. Kontraktsbrudd,løgn,trenering av saken og ufyslig oppførsel for å nevne noe.. Etter et halvt år nå så har vi fått til et forlik, så nå sitter jeg her å venter på penger.. Er ikke pengene kommet in innen 8dager så må jeg altså reise forliksrådet i Kr.Sand... Får håpe han tar til fornuft og setter inn penga nå....

Det måtte altså en NAF sak-kyndig til for å få selgern til å skjønne at han hadde en dårlig sak.. Så veit dere det folkens, kommer dere i en slik situasjon tar dere kontakt med NAF personlig.. De har kompetanse til å se hvor en slik sak vil ende, en advokat vil vel tenkte penger først..

Jeje, så kommer det no penger så blir det fix-up.. Da blir nok hingsten gla.

Ja, og sånn lite tips. Ta NAF test før du kjøper bilen, UANSETT hvor mange ekstra kontrakter man skriver. Det finnes faktisk selgere der ute som tror man ikke følger opp det som blir skrevet i en kontrakt.. erremulig...

Nok om det. Har fått på M3 diffusern , fortalt det?, uten lakk. Syns det var helt greit. Er vel sort på m3 orginalt eller?

Er veldig usikker på om jeg skal beholde felgene eller ikke.. Da jeg kjøpte bilen var jeg banna bein sikker på å bytte dem ut. Men nå vet jeg ikke helt altså..

Den ser veldig spesiell ut med "ikke typiske bmw felger"..

Skal få tatt no bilder av den imorgen, den er jo sååå mye finere nå fra da jeg kjøpte... Kjempe fornøyd med nye lyktene , gjør bilene 10år yngre =)

Spm: veldig kraftig risting i rattet/bilen- forstillingen til tider, og høyre felg er veldig varm. Pluss masse støv på den felgen.. blir "møkkete" med en gang etter vask. Noen som vet hva som er galt?

Ellers tenkte jeg lage en liste for ting jeg kunne tenkt meg gjøre med bilen.

-Crom list bak

-KON filter

-M3 front med GT-leppe

-OZ Cerez, Breiton Magic ellerno sånt felger =)

-60/40 senk

-Effektanlegg , supersprint,sebring ellerno.. GJÆRNE BRUKT =)

-M3 Vader seter, yeah u wish....

-Klarglass grøftelys

-Klarglass e30 blinklys..

-Et anlegg som funker.... en høytaler har kortslutta, ingenting spiller.. .buhu..

.. edit : JA , jeg er keen på kjøpe noe av detta brukt! Så har du , PM MEG!!

Ting som skal gjøres, deler ligger i garasjen..

- M3 speil, elektriske, varme . Må lakkes

- Rieger bakrutespoiler. Må lakkes

- Crom dørhåndtak

Sånn ellers har jeg pådratt meg kyssesyken og får gjort svært lite med bilen.. Så de som melder seg frivillige til å fixe anlegge mitt vil få mye SKRYT HER!!! =)=)

Ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funne ut av problemet? dersom ikkje så hadde eg samme problem på volvon, og det var då calipperen som "satt fast". Slapp ikkje ut igjen bremseklossen etter bremsing, til slutt satt vel klossen heilt på heila tio. Eg brant meg på boltane når eg tok av dekket...

01 BMW 320 Ci

-x 93 Volvo 850 GLE

-x 89 Sierra iS

-x 87 Audi 80 1.8e

-x 83 Sierra 2.0L R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider