Rockford Seat Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Sitat Originally posted by BeemerZ1 Hehe... Ja, vet du ikke er så glad i meg :D Men jeg går ut ifra at du forstår hvorfor jeg sviktet dere. Tror det var Arosa-Lars som snakket om noe gult lim han brukte som hadde samme funksjonen. Gult lim ?? Jeg limer ikke, jeg sveiser :D Jeg vil anbefale deg å bruke et polyurethan (eller noe slikt) trelim, dette får du kjøpt på de fleste byggvare forretninger osv. De flaskene har som regel blå topp/kork. Hvis du ikke vil bruke det så får du tak i litt lim av Glenn. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Sitat Originally posted by BeemerZ1 Har fått klarsignal fra Kjetil, så jeg er i hvert fall med i EMMA neste sesong. Om ikke annet, så i hvert fall som utfordrer. Skal bli moro det! Er forresten ikke sikkert at jeg kommer til å bruke de kondensatorene, får se om jeg egentlig trenger dem først... Hadde vært best om jeg ikke trengte dem, men de ser så usannsynlig bra ut at jeg helst vil ha dem for show i hvert fall :D Gleder meg til å se/høre bilen din til neste sesong.. De kondensatorene skal du bruke... de er for fete til å la vær ;) Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Sitat Originally posted by Soundstream Arosa Gleder meg til å se/høre bilen din til neste sesong.. De kondensatorene skal du bruke... de er for fete til å la vær ;) Ja, gleder meg jeg også! Det jeg tenker på er liksom de "pinglete" tilkoblinene på kondisene... Er jo bare en stk 0G tilkobling, skulle helst hatt 4 (2 inn og 2 ut). De tre 8G tilkoblingene er jo helt ubrukelige! Fikk beskjed om at jeg skulle kjøre to positive og to negative 0G kabler på hver av forsterkerne :rolleyes: Så det stod i spesifikasjonene at det var ringterminaler på kondisen, men dette skjønner jeg ikke... Kan i hvert fall ikke finne dem! Vil det funke bra å gjøre slik: - strømfordelingsblokk med mulighet for 4 stk 2/0G inn og 8 stk 2/0G ut - 1 stk 0G fra batteri foran, inn (250A sikring foran) - 2 stk 0G (eller kanskje 2/0G hvis jeg får tak i) fra batteri bak, inn - 1 stk 0G til hver kondis, ut (???A sikring) - 2 stk 0G til hver subforst., ut (250A sikring på hver kabel) - 1 stk 4G til 4-kanaler, ut (80A eller 100A sikring) Da vil vel kondisene på en måte være koblet til allt sammen? Men det vil jo ikke kunne gå like mye strøm fra kondisene til blokken som fra blokken og til forsterkerne... I tillegg vil ikke kondisene være så nærmt forsterkerne som mulig da :( Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 trelim er vel noe av de siste jeg ville brukt på en basskasse, det blir tørt. sprøtt og sprekker og vips så er ikke kassa tett lenger Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Sitat Originally posted by Mammut89 trelim er vel noe av de siste jeg ville brukt på en basskasse, det blir tørt. sprøtt og sprekker og vips så er ikke kassa tett lenger Da har du gjort for dårlig arbeid før liming. For det første så skal lim tørke, for det andre sprekker ikke limet for det skal ikke være lim i en limfuge. Vanlig Cascol trelim er IKKE et mekanisk lim, dvs. at i seg selv har ikke limet særlig stor styrke, styrken oppnås når limet trekker inn i treverket på bitene som limes sammen. Oppskummende polyuretan-lim er derimot et mekanisk lim som egner seg godt der limfugene ikke er 100% tette. Den absolutt sterkeste sammenføyningen på MDF får du med vanlig hvit-lim, men det forutsetter helt rette og slette fuger og godt spenn. Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Sitat Originally posted by Soundstream Arosa Jeg vil anbefale deg å bruke et polyurethan (eller noe slikt) trelim, dette får du kjøpt på de fleste byggvare forretninger osv. De flaskene har som regel blå topp/kork. Hvis du ikke vil bruke det så får du tak i litt lim av Glenn. Svart kork: vanlig lim. Blå kork: vinterlim. Grønn kork: polyuretanlim. Og til slutt, det er jeg som har limet til Glenn!;) Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg