Gå til innhold

Autronic SM2 vs Electromotive tec3

Ranger emnet

Silverboy

Anbefalte innlegg

Noen som har noe positivt / negativt å si om de to? hvordan ligger de mot hverandre prismessig når man skal ha "alt"? (altså alt av kabler, sensorer, tenningsforsterkere evt coiler osv)

Er det kun Autronic som det finnes kunnskap om i Norge eller er også Electromotive relativt utbredt?

Har lett på nett og synes electromotiven virker veldig lovende..

har også søkt på forumet her, men står svært lite om disse to mot hverandre synes jeg..

Er jo litt viktig at det finnes folk som kan mappe dette også, selv om jeg har fått inntrykk av at man kommer ganske langt selv med Tec3 om man har litt grunnkunnskap.. (leser bøker om temaet og suger til meg all info jeg kan, og har tilgang til rulle, så håper på å få til "grunnmappen" selv ihvertfall)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

Noen som har noe positivt / negativt å si om de to? hvordan ligger de mot hverandre prismessig når man skal ha "alt"? (altså alt av kabler, sensorer, tenningsforsterkere evt coiler osv)

Er det kun Autronic som det finnes kunnskap om i Norge eller er også Electromotive relativt utbredt?

har også søkt på forumet her, men står svært lite om disse to mot hverandre synes jeg..

Er jo litt viktig at det finnes folk som kan mappe dette også, selv om jeg har fått inntrykk av at man kommer ganske langt selv med Tec3 om man har litt grunnkunnskap.. (leser bøker om temaet og suger til meg all info jeg kan, og har tilgang til rulle, så håper på å få til "grunnmappen" selv ihvertfall)

TEC 3 er nok billigere.. SM2 har vel et bredere kunnskaps nivå blant folk.. Men tror ikke TEC3 er noe dårligere..

Jeg bestilte TEC3 av en i trøndelag, men etter over 1mnd med rot hadde jeg enda ikke fått den, så da gikk jeg for SMC istedet.. Det fikk jeg i posten etter to dager fra krb...

Hater dårlig service, så det avgjorde valget mitt.. Selv om jeg innerst inne kanskje ville hatt TEC3...

TEC3 koster ca det samme med alt (med direkte tenning og coilpack) som jeg måtte betale for SMC uten coil, men med alle sensorer, for fordeler styring av tenning. Tennings sluttrinn var inkl..

Aldri sett mapping av tec3, men smc er ganske enkelt synes jeg..

SM2 er som du sikkert vet identisk med smc, men med flere inn/utganger og funksjoner..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil så får du også autotune mulighet med autronic? Bare å sette på en wblambda måler og kjør en tur så er bilen mapet..

Eller er det bare pnp utgavene som har denne? :rolleyes: Uansett så har autronic fått bare skryt av de jeg har møtt med det. Skal selv kjøpe autronic til sommeren tenker jeg :D

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror det er bare å montere WB å kjøre seg en tur, og så er alt perfekt, så må du tro om igjen. Autotune kan kanskje hjelpe deg med finjustering av blandingen ved finkjøring hvis du har et mapp som er bra fra før av.

Man bør iallefall ikke la autotune-funksjonen avgjøre hva man skal gå for.

PS: Min gamle TEC2 har også en slags form for autotune, så jeg ser ikke bort ifra at TEC3 også har det. Men jeg har aldri hatt bruk for å teste det ut.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Førhørte meg om Electromotive til min bil for en tid tilbake helt til jeg fikk vite prisen ; 17k :eek:

Ja tec3 koster ca 18k nå med alle sensorer og triggerhjul..

Autronic koster litt over 19.. Skal du ha direct fire, for at oppsettet blir likt tec3, så blir autronicen kostende rundt 22-23k..

Autotune er ikke avgjørende nei, men tec3 har også dette..

Og som larsern sier, det er stort sett kun til fin justering av et fra før fungerende mapp..

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det med coilpakka også?

Hjelper vel lite om det er rimelig hvis det aldri kommer...

Han sa alt skulle være med til den prisen..

og, good point.....

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Hvis du tror det er bare å montere WB å kjøre seg en tur, og så er alt perfekt, så må du tro om igjen. Autotune kan kanskje hjelpe deg med finjustering av blandingen ved finkjøring hvis du har et mapp som er bra fra før av.

Man bør iallefall ikke la autotune-funksjonen avgjøre hva man skal gå for.

PS: Min gamle TEC2 har også en slags form for autotune, så jeg ser ikke bort ifra at TEC3 også har det. Men jeg har aldri hatt bruk for å teste det ut.

Nei.. tror ikke det.. Men man får lastet ned grunnmap til de fleste biler som man starter med. Poenget er vel at nå man har fått mappet bilen og man skifter f.eks. luftfilter så vil autotune funksjonen klare å justere dette uten at man må mappe om igjen. Snakket med en på KRB om autotune å han sa det fungerte bra. de låner ut wb for dette så man slipper å bruke 17.000 på d... 1000 kr for en helg tror jeg de tar.. Har ikke prøvd dette selv så jeg er ikke påståelig.. ville bare opplyse :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

de låner ut wb for dette så man slipper å bruke 17.000 på d... 1000 kr for en helg tror jeg de tar.. Har ikke prøvd dette selv så jeg er ikke påståelig.. ville bare opplyse :)

Mvh

17.000? Kanskje for fem år siden; nå for tiden er bredbåndslambdautstyr rimelig tilgjengelig for hvermannsen:

PLX Devices

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autotune er vèl å bra det, men du må ha riktig WB..

Autronic sin koster 17k, det er sant.. Jeg kjøpte Innovate lm1, som koster 3500 inkl mva fra usa.. til dette må en ha et adapter for å koble til autronic.. Koster ca 6-700 fra et firma i sverige.. http://www.hqtec.com mener jeg det var.. De har også innovate wb for salg..

Jeg har enda ikke prøvd autotune, men har snakket med flere som sier det er unødvendig omtrent.. Men kan en å bruke det skikkelig, er det sikkert knall..

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

17.000? Kanskje for fem år siden; nå for tiden er bredbåndslambdautstyr rimelig tilgjengelig for hvermannsen:

PLX Devices

Den til Autronic er ganske ny faktisk. Vet ikke hvorfor den koster mere enn de andre, men er sikkert en grunn vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider