Gå til innhold

16" på 74 passat

Ranger emnet

Lid

Anbefalte innlegg

Hei

lurer på en ting som noen her sikkert vet. Får man på 16 tommere på en 74 passat?. Hvilken bredde evnt. som går.

Har en gammel stv som sikkert hadde kledd 16" Porsche Fuchs.

Ellers regner jeg med at understell og lignede deler er det samme som golf1. noen som vet noe om disse klassikerne.

Blir nok old school bil dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan ser de ronal felgene ut da?

Jeg elsker jo egentlig luftkjølte vw og porsche egentlig. derfor lurer jeg på Fuchs felger. de er verdens peneste felger.

Har bare et lite sidesprang med denne passaten. Og det må jo bli old school look.

Er kansje mer old school gutter på Golf 1 forumet, men tør jeg gå inn og spørre om passat der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

avhenger hvilke bremsecalippere du har foran, hvis du har liten motor foran så har du slank calipper noe som gjør at de fleste felger passer på!

men større motor, så er det feitere calipper, da må du ha minimum 7mm spacer (eller 5mm og file av 2 mm på calipperen).

har selv 74 modell stv med 15" revolution modernlines med ET35, der måtte jeg gjøre sistnevnte da det er en LS med 1,5 liters motor (sitter en 1,6 i nå)

tror neppe det er noe problem med 16" bare hvis du har riktig innpress.

Vet om en som prøvde 17" på en coupe, gikk bra det men ligna grisen med så svære, personlig synes jeg det holder med 15" felger på med 195/65-15, helt konge :D

når det gjelder opphengene, så kan du bruke calippere fra golf1, men ikke fjærbeina, dempere bak og fjær bak...trommel skulle være ulik også tror jeg...ellers lite du kan hente fra golf1!!

åssen farge har du på din?, her nemlig 2 stk nå, hvor den ene stygge er på veien og den andre på hvilehjem(garasje) i påvente av restauering!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lid

Skal vel antagelig vis kjøpe Rune sin(postmestern).

Vi får se hva jeg gjør med den, vi får holde kontakten. Det virker jo som du vet litt om disse.

Hmrf, han kjøper å selger hele tiden jo hehe!!! vet litt om den bilen hans ja...

jo vet en del om disse bilene nå etter å ha hatt de i snart 1 år, men noe geni er jeg ikke :D

skal love deg at det blir vanskelig med enkelte deler...men er utrolig at man kan bruke enkelte deler fra nyere passat også, spesielt 32b (80-88) drivakslingen kan brukes bl.a og motorfestere, vinduspussermotor, og et par ting til...

er vanvittig gøyal bil å kjøre med, lett og sprek, mener rune sin har en 1300 motor i, skikkelig sinna motor på 55hk, girkassa på de med 1300 motorer er jo nesten perfekt synkronisert så aksellerasjonen går fort :D

Mitt råd er å ha karossen som den er, men ha fete hjul på, sysler med tanken på å sette inn en 1,8 liter og 5 trinns kasse på den ene min vi får se, pengeboken er ganske slank fortiden :(

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han kjøper og selger. Et titalls biler har gått oss i mellom de siste 5-6 årene. Så vi er vant til å bytte litt. Grunnen til at jeg kjøper denne er fordi jeg mistet en sinnsykt fet Coupe for endel år siden. Kjøpte den ikke fordi det var litt rust i hjul buen. Ellers var den strøken med noen store flotte felger. Har irritert meg grønn over at jeg ikke kjøpte den bilen.

Skal holde orginalt utsendet med noen feite felger

Vet du om noen internett sider med gamle passater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om en del internettsider om de gamle passatene, men dumme meg husker aldri dem og glemmer alltid å legge inn i favoritt, men skulle være en del linker i http://www.passatkartei.de eller hvordan det nå staves!!

er jo et par coupe'er til salgs nå, en i veteranbørsen, 10 000 kr

en i autodb.no, 5900,- hmm sistnevnte må sveises litt!!

Men STV er TØFFEST basta!! :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider