Gå til innhold

Golf 3 intriør i golf 2?

Ranger emnet

Rugis

Anbefalte innlegg

Er fortalt at det er en "del" jobb. Du må sveise om osv. og for å ikke glemme kutting av selve dash ved frontrute samt sider. Huggere tar vel vanligvis 1500,- for interiør men du kan regne med opp til 2200,- (realistisk). Men problemet ligger vel hovedsaklig i å finne dette dashbordet, det er god manko på det i oslo området. (jeg har lett :) ) Leste på en finsk side om hele prosessen og det var ganske omfattende, så du bør ha en del peil på sveis osv om du skal starte på dette. Men med nok slit så går vel det meste.... Skal prøve å finne linken til den siden, gutta hadde lagt ut gode bilder på nesten hele prosessen og det ble skiitbra!

Edit: Ps husk på at du må fikse brytere og speedo også siden det ikke er plug and play... Så et komplett ledningsnett er ikke motbydelig og dra med seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde det var på denne siden det stod http://pajalle.com/autot/index_en.html men jeg fant det ikke igjen der uhhmmwhat? Men de gutta der kan virkelig skru!!! Les litt på siden deres og du lærer myyyye.. Er det noen jeg misunner for skills så er det dem:o

Slenger ut en link om jeg kommer over noe som hjelper dere i saken.... Joarek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det som blir den dyreste kostnaden, å finne et dashbord altså. det dyreste blir vet flytting av bærebjelken som sitter bak dashbordet, et godkjent oppretnings verksted skal ha rundt 7000-9000 kr minimum for å gjøre hele arbeidet. For å gjøre dette selv, kan ende i en katastrofe, kommer du da litt kvasst inn i en sving kan hele bjelken knekke, eller ryke i de nye festene, å bilen vil da kollapse.

Etter dette må du jo slå ut så vidt det er av karroseriet for å få selv inmaten i dashbordet til å passe, å da vil antageligvis lakken sprekke, så å måtte omlakere diverse skjermer osv kan du også regne med. Skal se om jeg finner igjen bildet av den ene 2'ern som farter rundt oppe her. For dere som har vært på en del VW Audi treff så er det den Kamellon golfen med VR6 motor i det er snakk om, har forresten "One and Only" skilter om dette hjelper på hukomelsen.

Men kort fortalt, å sette in golf 3 dash i en 2'er golf KAN bli en dyr og tidkrevende prosess. Men som sagt, finnes sikkert noen som kan gjøre dette billigere enn det jeg har nevnt her, men dette er i hvertfall det jeg fikk til svar da jeg ringte til møller ang. ombygging.

Mvh

Kim Andre

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg ikke hadde giddi å spørre engang hvor mye et verksted ville ha for jobben. Nei slike ombygginger gjør seg vel best på hobbybasis med hjelp fra kompiser som har erfaring og resurser i bakhånd. Men det er ikke være en å ringe til motorklubber osv der du bor (om det finnes noen da) koster som regel ikke mye å være medlem og det err mye god kompetanse på slike steder les: komunale, ungdomsklubber osv. Nå vet jeg ikke noe om hva du kan fra før eller om du kjenner noen som kunne gjort dette for deg etc, men det er bare en idé....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pilsen

Det er ikke det som blir den dyreste kostnaden, å finne et dashbord altså. det dyreste blir vet flytting av bærebjelken som sitter bak dashbordet, et godkjent oppretnings verksted skal ha rundt 7000-9000 kr minimum for å gjøre hele arbeidet. For å gjøre dette selv, kan ende i en katastrofe, kommer du da litt kvasst inn i en sving kan hele bjelken knekke, eller ryke i de nye festene, å bilen vil da kollapse.

Etter dette må du jo slå ut så vidt det er av karroseriet for å få selv inmaten i dashbordet til å passe, å da vil antageligvis lakken sprekke, så å måtte omlakere diverse skjermer osv kan du også regne med. Skal se om jeg finner igjen bildet av den ene 2'ern som farter rundt oppe her. For dere som har vært på en del VW Audi treff så er det den Kamellon golfen med VR6 motor i det er snakk om, har forresten "One and Only" skilter om dette hjelper på hukomelsen.

Men kort fortalt, å sette in golf 3 dash i en 2'er golf KAN bli en dyr og tidkrevende prosess. Men som sagt, finnes sikkert noen som kan gjøre dette billigere enn det jeg har nevnt her, men dette er i hvertfall det jeg fikk til svar da jeg ringte til møller ang. ombygging.

Mvh

Kim Andre

WHAT? Her må det korrigeres ja!

Bærebjelken du refererer til sveiser man ute i sidene, imot originalfestene til dashbordet. Man banker ikke noe på karosseriet, man trimmer til dashbordet. Man må trimme det i bakkant og modifisere defrosterkanalene. Jeg har et 3'er dashbord liggende på loftet som har vært prøvd inni bilen...det går utmerket på bredden. Bjelken som du snakker om er kun for å holde oppe dashbordet, bilen vil på ingen måte kollapse uten den. Enkelte fjerner faktisk enda mer (stålprofilen rett under frontruta) for å slippe å bygge om defrosterkanalene, de borrer bare ut punktsveisen, og det uten å merke noen svikt i vridningsstivheten. Kan ikke fatte at Møller har fortalt deg noe slikt. Tviler sterkt på at man virkelig må godkjenne dashbordskift?? Da skal onkel politi ha god peiling på bil for å se at det er byttet(så fremst det er ordentlig gjort).

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider