Gå til innhold

kan jeg få meningen deres i en litt vanskelig sak?

Ranger emnet


Toyparts

Anbefalte innlegg

Jeg tok i sommer en jobb for en kunde i Tønsberg, skulle bytte turbo, og få mappet bilen om, i og med at den ikke gikk slik den skulle, når den kom fra statene, jeg skaffet han en turbo som jeg mente han kunne bruke, og han hadde full anledning til å snakke med diverse turbofolk om dette var den rette turboen til denne bilen, noe jeg også ba han om å gjøre.

Turboen kom på og jeg kjørte bilen på et eksosverksted for å få laget nytt anlegg på den, sånn at den kunne godkjennes, når bilen var ferdig så kjørte jeg den ned til en mappeguru her i byen, og vi holdt på å mappe i 2 hele dager, bilen ble godkjent i drammen og kom opp igjen til Bergen etter noen dager for å få på igjen det feite eksosanlegget og mappes om igjen, det var jeg ikke med på, men de brukte 2dager da også.

Bilen skulle også ha en del karosoriarbeid, som i å reparere frontsoiler, og kutte vekk noen vinger på et bakskjermskjørt, dette fikk jeg en kompis som jeg bruker til sånt til å gjøre, siden han er oppretter, dette skulle han ha 2500,- for

den gamle turboen ble igjen i Bergen for at jeg eventuelt skulle selge den for han, noe jeg nå har gjort.

Jeg ga han en regning på ca 13000,-(husker ikke helt) og da ble mannen helt fra seg fordi at jeg ikke var seriøs på noen måte eller aytorisert på noen måte, og da kunne jeg i vertfall ikke ta 360,- x mva i timen for det var alt for mye, etter mye frem og tilbake så fikk han 3000,- i avslag og jeg ba han om å ikke plage meg igjen.

Nå når mannen da ringer å sier at han aldri har bett meg selge turboen for han og at han skulle ha 12000,- for den så blir jeg jævlig provosert, dette er en T88 type D turbo som jeg selger ny i eske for 12000,- med ca 1000,- i fortjeneste.

Neste problem er at han ikke har betalt oppretterern for arbeidet som ble utført og derfor vil ikke jeg betale han de 6500,- som jeg skylder han heller, siden det var jeg som rekruterte oppretteren, han mente at arbeidet som ble utført var alt for dårlig og at fangeren hadde sprukket opp igjen, sideskjørtene var også limt feil på bilen, slik at dørbunnen tok nedi sideskjørtet når den ble åpnet og lukket.

Nå har jeg kranglet med mannen i hele kveld og skriver derfor dette LANGE innlegget for å se hva folk mener, jeg har i kveld tilbydd mannen de 6500,- og aldri mer ta kontakt, men da skulle han ha 8500,- siden det var min feil at den turboen som jeg skaffet han var feil i forhold til det som han ville ha, meningen med hele jobben var å lage en bil som yter 500+hk og virker hver dag, og det fikk han i følge mappeguruen, men han er jo ikke fornøyd med noe av jobben som er gjort, vel jeg hadde blitt veldig fornøyd om noen kunne si hva de mener om dette

 

MVH erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingen peiling på noe av det du/dere har gjort, men slik som jeg ser det er det bare kisen som er vanskelig.

 

Dere kan jo bli enige om og få en nøytral til og se på bilen la den persoen avgjøre. Ellers kan du jo alltids bruke den gamle gode (be kisen da til helvete)

 

Lei sak.

 

mvh Zenith

På bil jakt

 

[86] Utslitt bruksbil ala riskoker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zenith

Nå har jeg ingen peiling på noe av det du/dere har gjort, men slik som jeg ser det er det bare kisen som er vanskelig.

 

Dere kan jo bli enige om og få en nøytral til og se på bilen la den persoen avgjøre. Ellers kan du jo alltids bruke den gamle gode (be kisen da til helvete)

 

Lei sak.

 

mvh Zenith

Joda, det som skjedde etter at vi hadde kjørt ca 50mil var at oljereturen sprakk, men det kan jo skje på hvilken bil som helst, en annen ting er at jeg ikke liker å be folk dra til helvete, en annen ting er at jeg har prøvd det i dette tillfellet, men selv det hjelper jo ikke, det siste nye er at han skal sverte Toyparts tuning som firma samt anmelde meg, og det har jeg ønsket han lykke til med

 

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe forbrukerrådet og høre hva de har å si? Da er du i alle fall sikker på om du har retten på din side. Jeg har ringt dem angående forskjellige saker, og de som jeg har snakket med, har i alle tilfellene kommet med gode råd. De vet hva de snakker om i alle fall, og du har ditt på det tørre om saken skulle gå videre.

 

Som jeg ser det, kan du be han om å drite og dra, og om han ikke slutter å komme med urettmessige krav, anmelder du han, men altså, sjekk med noen som har skikkelig peiling først.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro dere hadde en skriftelig kontrakt på det hele.. da er jo den saken biff!

en kontrakt er en bindende avtale! så om han ikke betaler så er det han det skal gå ut over.. annmeld!

 

når det gjelder selve bilen.. få en utenforstående til å se på den (gjerne flere og..) og hør så hva de sier om alt sammen.. (tenker da på folk som har litt mere peiling enn ola dunk flest om styling og tuning!)

 

om dette så kommer opp i en evt rettsak, så har du ditt på det tørre (kontrakt og skusmål av bilen!)

så da er det kun han som dette går ut over.. bare pass på at alt som er gjort med bilen og er dokumentert og bekreftet..slik at om noen deler er blitt byttet ut i etterkant så har dere beviset på at den delen ikke var den dere satte i!

 

så stå på din sak.. ikke betalt de 6500,- men krev å få de 13 000,- eller annmeld han for kontrakts brudd,tyveri osv.. mye du kan kaste på han!! hehe

 

lykke til anyway!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg sikkert arresteres, men uten å vite hvem dere er så kan jeg vel gi ett svar på generell basis med dere som utgangspunkt....

 

HATER verdensmestere...... som nylig har startet flott firma og skal fikse turbo til folket.....99% av de har ikke peiling på hva de gjør.....!

 

mappe guru..... ja, finnes vel kun en håndfull med personer i Skandinavia som KAN DETTE???

 

Tror kanskje du har ett problem og bør spørre deg selv, om det du driver med, er det du kan ....?

 

Driver du firma? da må du vel også ha moms på timeprisen din?

 

Du har kommet opp i en klassisk sitvasjon, der det er du som er taper.... du har ikke levert varene/skryte/sagt at ting skal bli bedre enn det de ble/vært uheldig med deler, men kunnskap er kanskje også noe som mangler her....

 

Om kunden er dust eller ikke.... ja, de finnes det mange av, men det er du som har sagt ja til jobben, å da kan jo du spørre deg selv om du gjorde godt nok forrarbeid før du sa ja, til å gjøre den....

 

kanskje ikke det svaret du ville ha, men dette er litt hva det handler om for alle de som gjør storbisniss på ungdoms uvitenhet og tjener masse penger på de som vil ha som de store guttene har, men ikke har penger til.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Her kan jeg sikkert arresteres, men uten å vite hvem dere er så kan jeg vel gi ett svar på generell basis med dere som utgangspunkt....

 

HATER verdensmestere...... som nylig har startet flott firma og skal fikse turbo til folket.....99% av de har ikke peiling på hva de gjør.....!

 

mappe guru..... ja, finnes vel kun en håndfull med personer i Skandinavia som KAN DETTE???

 

Tror kanskje du har ett problem og bør spørre deg selv, om det du driver med, er det du kan ....?

 

Driver du firma? da må du vel også ha moms på timeprisen din?

 

Du har kommet opp i en klassisk sitvasjon, der det er du som er taper.... du har ikke levert varene/skryte/sagt at ting skal bli bedre enn det de ble/vært uheldig med deler, men kunnskap er kanskje også noe som mangler her....

 

Om kunden er dust eller ikke.... ja, de finnes det mange av, men det er du som har sagt ja til jobben, å da kan jo du spørre deg selv om du gjorde godt nok forrarbeid før du sa ja, til å gjøre den....

 

kanskje ikke det svaret du ville ha, men dette er litt hva det handler om for alle de som gjør storbisniss på ungdoms uvitenhet og tjener masse penger på de som vil ha som de store guttene har, men ikke har penger til.....

joda den er fosåvidt grei, han som har mappet bilen er Rune haldorsen og er faktisk en av de beste i Norge, (du kan jo forhøre deg rundt) og joda jeg har ikke god peiling på turbo (det er det bare en håndfull firma i norge som har) det var derfor jeg ba han sjekke om den turboen selv, og joda jeg har moms på timeprisen min en annen ting er at jeg ikke er nystartet, jeg har drevet i 4år, men Toyparts tuning as har eksistert i snart 2år, tidligere het det bare Toyparts, men ble omgjort til as senere, bilen ble levert med 500+hk og kunden var fornøyd da han tok med seg bilen.

Jeg gir meg ikke ut for å være verdensmester på noen som helst måte, men denne biltypen (Toyota supra) tør jeg påstå at jeg kjenner bedre en de fleste andre i Norge, den har jeg drevet med i noen år nå.

 

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kontrakt?

 

Og du sier han var fornøyd når han hentet bilen.

 

Har det skjedd noe med bilen som gjør at den ikke fungerer som den gjorde da du leverte den ifra deg?

 

Mange folk har ikke respekt for bilene og herper de fort. Det har skjedd med en bil jeg har solgt. Og nye eiern vill ha meg til å dekke skadene.

 

Og du går ikke ned i pris. 13000 er ikke ille for den jobben sopm er gjort. Bare 2 dager med mapping hos den personen jeg bruker er 10000 kr. Så 13000 for den jobben som du har gjort er ikke ille. Inkluderer dette turboen og inbytte av den turboen som satt på?

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Har dere kontrakt?

 

Og du sier han var fornøyd når han hentet bilen.

 

Har det skjedd noe med bilen som gjør at den ikke fungerer som den gjorde da du leverte den ifra deg?

 

Mange folk har ikke respekt for bilene og herper de fort. Det har skjedd med en bil jeg har solgt. Og nye eiern vill ha meg til å dekke skadene.

 

Og du går ikke ned i pris. 13000 er ikke ille for den jobben sopm er gjort. Bare 2 dager med mapping hos den personen jeg bruker er 10000 kr. Så 13000 for den jobben som du har gjort er ikke ille. Inkluderer dette turboen og inbytte av den turboen som satt på?

Det som jeg har tatt betalt for et\r bytte av turbo, ombygging av oljetur og retur, samt levering av bil for bygging av eksos, samt hente den der og levere den videre for bygging asv intercooler rør, og 2 dager i mapping, selve mappimgen er ikke jeg som har gjort, men den ble mappet langs veien siden den skulle på godkjenning og da kreves det 2 personer til å gjøre den jobben, da bilen ble godkjent leverte jeg bilen ihjen for å få på det "feite" eksosannlegget igjen, turboen kjøpte han i tillegg, av en kar her i Bergen.

 

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har "betalt" for mappinga i 2 dager altså. Da synes ikke jeg 13000 kr er så ille pris. Be han dra ditt peppern gror. Vell nesten.

 

Du kan be han gå til noen andre og be om en pris for samme jobben. Får han nok en mye høyere pris. Man skal trossalt tjene litt penger også.

 

Også lenge bilen leverer det som ble lovet og ikke noe er galt. Så har han ingen ting å komme med.

 

Men hvorfor skylder du han 6500 kr?

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Men du har "betalt" for mappinga i 2 dager altså. Da synes ikke jeg 13000 kr er så ille pris. Be han dra ditt peppern gror. Vell nesten.

 

Du kan be han gå til noen andre og be om en pris for samme jobben. Får han nok en mye høyere pris. Man skal trossalt tjene litt penger også.

 

Også lenge bilen leverer det som ble lovet og ikke noe er galt. Så har han ingen ting å komme med.

 

Men hvorfor skylder du han 6500 kr?

 

Jan-Tore

PGA jeg solgt turboen hans, noe som vi avtalte på tlf, og han lurte på om 5-6k var en grei pris, og jeg sa jeg skulle sjekke hva folk ville betale for en slik, og da jeg sa at jeg hadde en som ville kjøpe den sa han åja, bare gi en lyd når du vet noe mer, vel den er solgt, men han vil ha 8500,- fordi at han mener at det er min feil at den turboen som han har i dag er feil på hannes bil, noe jeg ba han sjekke før han kjøpte den, fordi at jeg ikke kan altfor mye om turboer, disse turboene kan jeg selge ny i eske for 12k

 

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår