Gå til innhold

kan jeg få meningen deres i en litt vanskelig sak?

Ranger emnet


Toyparts

Anbefalte innlegg

Jeg personlig ville bare betalt han de 2000,- som blir mellomlegget... og da er du kvitt fyren og hele saken... Dette kan fort bli så stygt at 2000,- kan fort bli mye mer.

 

Og jeg synes også kunden din er vanskelig... men det er som nevnt tidligere... du er blir taperen uansett. Bare å bite i det sure eplet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Ser ut som du har truffet en vanskelig kunde er ja, men desverre så må du nok bite i det sure eple ja.

 

Han burde bare vært takknemlig for jobben han syntes jeg, er ikke lett å finne noen som tar den jobben til den prisen han fikk...

 

Lykke til i saken

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en annen side så har jo du pengene og kan jo bare overføre det du mener er riktig.....

 

Han kan jo ikke gjøre så mye fra eller til... alle som driver med ett eller annet har skikkelige problemkunder av og til og de som er vanskligst har faktisk en tendens til å komme tilbake etter en stund...

 

Jeg ville kanskje beholdt pengene jeg mente jeg skulle ha vis jeg var helt sikker på at det jeg hadde levert var slik dere ble enige om....

 

Lykke til...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sak av gangen. Argumenter for at prisen på arbeidet ditt var verd 13.000,-. Argumenter for dette gjennom dokumentasjon av utført arbeid, delekostnader, arbeidstimer osv.

Videre ba han deg selge turboen, og du trodde du kunne få ca 6000,- for den. Og han var interessert i å selge til den prisen?

Da skal han vel bare ha det du fikk for hans turboen. Men om han ikke har betalt han som gjorde karosseriarbeidet, bør du få en vurdering av det arbeidet, og evt. gi pengene direkte til karosseriverkstedet slik at de får betalt. Dette siden vedkommende er en venn av deg.

 

Det siste der er vel egentlig ikke måten å gjøre det på, men det er ikke alltid riktig måte er den rettferdige måten.

Og når man driver firma, må man gjøre ting på riktig måte, ikke nødvendigvis rettferdig :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

KILL! KIIIILLL!!!!

Fyren virker som en premiedust!

Jeg vet ikke om noen med bedre priser eller peiling enn deg på Supra i Norge!

 

Og det tror jeg alle som har vært borti deg eller skjekket pris oppimot andre kan skrive under på..

 

Ta deg betalt for jobben og be han finne seg et annet sted å leve!

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

___________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes vell du skal dokumentere dette, og ringe biltilsynet, så må han vise bilen å :D og den går vell ikke igjennom noen kontroller da :p

 

så gir du han ikke penger, men betaler verkstedet som rettet opp bilen hans. sender han ett brev, slik er det, slik er gjort med kvittering for jobben fra verkstedet.

 

skriv at du er ferdig med saken og at anmeldelse vurderes, da burde han holde seg borte, legg også ved kvittering for salget på turboen, og legg ved grunn til hvorfor du solgte den for den prisen.

 

Nevn også at du ba han sjekke opp om turboen var grei, og at du der overla ansvaret til han. si også at prisen han fikk jobben for var meget rimlig.

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Asim, selvom du egentlig har rett, tjener du mer på å betale kunden enn å gå gjennom tidkrevende og dyre prosesser som kan skade ryktet til toyparts. Sånn er det desverre å drive business i norge. Man må svelge noen kameler i blant:) Hvem vet, hvis du betaler kunden kanskje han skryter av toyparts istedenfor å sverte det? Det er isåfall verdt de 2000 kronene du kan tape, på lang sikt:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den prisen hadde jeg hvertfall ikke klaget på, så sant jobben var gjort som avtalt.

360,-/timen +mva er jo ingen ting! Noen folk forstår ikke at ting koster penger, og at man faktisk ikke jobber for morro skyld, men for å ha penger til å overleve. Og da kan man ikke jobbe gratis.

 

Sånne folk som denne fyren (sånn du fremstiller han) lærer aldri og det beste er å bli kvitt dem og la de ordne ting selv. Desverre har nok Asim rett.

Hvis det ikke er for sent kan du tilby han å ordne "feilene" for den summen det vil koste å gjøre det hvilket som helst annet sted, minus dette mellomlegget.

Hvis han fortsatt trur ting er gratis får du heller 'dele ut' navnet hans så han ikke får noe sted å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,,, HATER at folk skal drie og svare på jevlig gamle tråder... Hvertfall når svaret ikke er noe å tilføre til saken i det hele tatt..

 

Hadde det vært en kommentar av trådstarter for å fortelle hvordan saken har gått hadde jeg skjønt det, men å vekke til live en gammel tråd for å si KILL KILL blir for dumt..

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, så er den største feilen du har gjort, var å ikke få pengene NÅR du overleverte bilen.. hvis ikke du hadde gjort det, så hadde du beholdt bilen hans til han betalte..

 

 

jeg er forresten imot å henge ut folk her på forumet, men hadde jo vært litt greit å vite hvem denne kunden er, slik at flere ikke roter seg bort i han og taper penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår