Gå til innhold

360 Turbo

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

uansett så er 360 med turbo den mest leikevennlige bilen jeg noengang har kjørt.. Og sååå lettkjørt! bare og legge den ut...

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygges om og bygges om.... Er vel bare et det må slipes litt i det ene motorfestet;)

I alle fall i følge en som har montert b23et i sin 360.....

Vet ikke om jeg ville ha slipt så mye på et motorfeste som er veskefyllt da.. Mulig han har tatt sjansen på dette, og ikke har vist bilen hos BT i ettertid?

For jeg har mine tvil om at de ville ha godkjent noe slikt.

 

Men for all del, ingen ting er umulig!! :D

 

Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ville ha slipt så mye på et motorfeste som er veskefyllt da.. Mulig han har tatt sjansen på dette, og ikke har vist bilen hos BT i ettertid?

For jeg har mine tvil om at de ville ha godkjent noe slikt.

 

Men for all del, ingen ting er umulig!! :D

 

Glenn.

 

I sverige er det mye vanskeligere å få godkjent slik, så de monterer inn orginalmotorene før besiktningen

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg ville ha slipt så mye på et motorfeste som er veskefyllt da.. Mulig han har tatt sjansen på dette, og ikke har vist bilen hos BT i ettertid?

For jeg har mine tvil om at de ville ha godkjent noe slikt.

 

Men for all del, ingen ting er umulig!! :D

 

Glenn.

 

vis du kommer på BT med en 360 turbo så er det vel kanskje ikke motorfestet de reagerer mest på.... hehe

 

lønner seg og bygge nye motorfester på begge sider som er stumme. mye enklere å få drivverket til å holde når det ikke vrir seg,samme gjelder oppheng til girkasse og bakaksel også

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du kommer på BT med en 360 turbo så er det vel kanskje ikke motorfestet de reagerer mest på.... hehe

 

lønner seg og bygge nye motorfester på begge sider som er stumme. mye enklere å få drivverket til å holde når det ikke vrir seg,samme gjelder oppheng til girkasse og bakaksel også

Du får godkjent 300 serien med opptil 145Kh var det vel, så en liten turbomotor skal gå greit. Originale kit'ene til B21/B23 gir jo 143Hk.

 

Og nå har det seg jo sånn at girkassen allerede ER montert stumt på 360.

 

Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får godkjent 300 serien med opptil 145Kh var det vel, så en liten turbomotor skal gå greit. Originale kit'ene til B21/B23 gir jo 143Hk.

 

Og nå har det seg jo sånn at girkassen allerede ER montert stumt på 360.

 

Glenn.

 

 

du får prøve....

360 er godkjent med maks 140 hk og maks 17,3 kpm dreiemoment(dette er DIN verdier eller altså med dynamo, vannpumpe osv.)

 

er ikke hk som er problemet det er maks dreiemoment!

 

1 kpm tilsvarer 9,8nm altså 17,3x9,8 = 169,54nm

 

og det er tilogmed mere enn det i en orginal b21a så lykke til...

 

 

 

det ER det ja

litt dårlige bilder men jeg kan gjerne se om jeg får tatt noen tydeligere vis det trengs!

viewpic.asp?id=38573

viewpic.asp?id=38574

viewpic.asp?id=38575

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det fremdeles er litt surr når det gjelder hk i forskjellige motorer.

B230FK altså kjent som lavtrykksturboen til 940 har 135 hk. Men den har også et annet turboaggregat. turboen er mye mindre enn FT'en sin som er 165(den mest vanlige i norge)

 

Turbo+ er en sats som du får kjøpt hos volvo der ladetrykket økes. Volvo oppgir 190 hk ,men det reelle er nærmere 210.

 

B204GT/FT er bare levert i Italia på grunn av at den ikke er innenfor avgasskravene i de andre landene i europa. Det har ingenting med avgift på motor over 2 liter siden vi har B230ET/FT...

 

Den hvite 360 som har stått i Bilsport har B230ET/FT om jeg ikke husker helt feil ,usikker på om det er FT eller ET. Litt ombygging måtte til ,men den går ganske bra. Har sett den en gang ,tror eieren bor i Sarps eller fredrikstad-området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det fremdeles er litt surr når det gjelder hk i forskjellige motorer.

B230FK altså kjent som lavtrykksturboen til 940 har 135 hk. Men den har også et annet turboaggregat. turboen er mye mindre enn FT'en sin som er 165(den mest vanlige i norge)

 

er litt surr enda her da.... lt har akkurat det samme turboaggregat som ft men har en annen wastegateklokke(finnes noen få ft motorer med garrett turbo, men fra 95 når lt kom er det samme mitsubishi turbo i begge)

 

Den hvite 360 som har stått i Bilsport har B230ET/FT om jeg ikke husker helt feil ,usikker på om det er FT eller ET. Litt ombygging måtte til ,men den går ganske bra. Har sett den en gang ,tror eieren bor i Sarps eller fredrikstad-området

 

var b23et med efi datasprut og ca 250hk i den!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite 360 som har stått i Bilsport har B230ET/FT om jeg ikke husker helt feil ,usikker på om det er FT eller ET. Litt ombygging måtte til ,men den går ganske bra. Har sett den en gang ,tror eieren bor i Sarps eller fredrikstad-området

 

Martin Glenne Johansen bygde den bilen. b23et ja... men oppgitt orginal i bilsport til å ha 182 hester og det er det jo b230et som har....men det er sikkert bare en liten misforståelse...

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår