Gå til innhold

s2

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

Er det riktig att det er 6trins girkasse og større turbo og ic på 93mod og oppover på s2 og 5tr på de eldre?

Er det noe mer?

Tener jeg mye på å importere en s2 fra tyskland?

Jeg har prøvd å regne på det men det står så mye forskjellig på kw på de, det står 162,169,187,191,206,210,221 og 225 er det ikke egentlig 230hk a?

Hva er de vanligste feilene på de?

Jeg hadde en side med hva du skulle se etter på forskjellige biler og sånt før men husker ikke adressa

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Er det riktig att det er 6trins girkasse og større turbo og ic på 93mod og oppover på s2 og 5tr på de eldre?

Er det noe mer?

Tener jeg mye på å importere en s2 fra tyskland?

Jeg har prøvd å regne på det men det står så mye forskjellig på kw på de, det står 162,169,187,191,206,210,221 og 225 er det ikke egentlig 230hk a?

Hva er de vanligste feilene på de?

Jeg hadde en side med hva du skulle se etter på forskjellige biler og sånt før men husker ikke adressa

 

Noen har vel 6-trinnskasse. Er vel kanskje fra 93mod og oppover. Disse har da 230hk. Jeg vet ikke hva som gir de ekstra hestene, men om det er annen turbo og ic tviler jeg på, men det kan vel kanskje stemme?

 

De på 220hk er med 5trinnskasse da.. og fra 91 til 93?

 

Du får vel en litt shabby s2 coupe i Norge for 150000.

 

Se etter noen litt bedre i Tyskland etc..

 

Coupe er vel billigst siden det er flest av dem?

 

 

S2 er tøft det, håper du anskaffer deg en slik..

 

Og det er vel noen som kan fortelle mere enn det jeg har fortalt, eller rette på det jeg har sagt, om jeg har sagt noe galt..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha den sterke kassa må du ha 95 mod eller nyere.. da den kom med langt 1. gir.. (RS2 kasse)..

De første modellene hadde som sagt 220hk og 5 gir..

Er vel samme turbo og IC, men 220hk versionen har ikke separat coil til hver sylinder blant annet... altså ett mindre avansert stryringssystem.. 220hk versionen tåler hakket mer hjuling (blokka), men må bytte til 230hk el.nett eller datasprut dersom man skal ha noe igjen for den extra holdbarheten..

 

-Edit- : Vanlige feil er vel blant annet hull/lekkasje i trykk slanger, problemer med klima, slitte synkringer i kassa, kaputt luftmengdemåler.. (men da går jo ikke bilen spes bra forover heller da...).. Termostater har en stygg vane med å ta kvelden, men det er vel ikke noe særegent...

Største problemet er vel dette med gamle gummislanger som lager ett helvete for en stakkar som vil ha det lille extra ladetrykket.. lekker litt, men ikke nok til å karakteriseres som "kaputt"..

 

og en annen feil: bremsene... alt for små ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s2 etter 93 har samme snurre og IC.

 

man finner s2er ned i 145 tusen for 90-93 modeller mens de etter 93 så må man opp i 180-200 tusen. Heller ikke lett å finne billige eksemplarer i tyskland, virker som bilene er relativt ettertraktet der. Har funnet en 93 til 10000 euro men no billigere har jeg ikke funnet.

 

kjøp guide til s2

 

Nordicaudi har laget en guide til hva du bør se på s2'n før du kjøper. Følger du den og ikke finner no feil så har du nok en fin s2 ;)

 

bremsene er litt for små for s2s effekt, men de holder til vanlig kjøring på gata. (hvem av oss kjører vanlig?)

 

du kan finne enda mer info på:

 

s2central

 

og hvis du se på hva s2'n egentlig kan bli..... så er svenskene på

 

irry relativt s2 gale mennsker :)

 

jeg vil kjøpe s2 neste år hvis lommeboka gir meg råd til det :)

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S2 Category: sports car / coupe

 

 

 

GBP 6.079 - EUR 9.500

price negotiable, VAT reclaimable

 

Data:

152.000 km, 169 kW, (230 HP) First registered: 01/93, MoT: 07/03, Exhaust emissions test: 07/03, green

 

Description:

Audi S2 Coupe Mit KW- Gewindefahrwerk, 8x17 OZ Alu mit distanzen vorn, und hinten Edelstahl Auspuff, (vollausstattung)auser Leder näheres am tel.

 

Supplier:

Werner H

D-83093

Phone: +49 - 179 / 4636748

 

 

 

 

11111111115441739-32304-1040575584.bild11111111115441739-32304-1040575584_1.bild11111111115441739-32304-1040575584_2.bild

 

 

Kalkulatoren gjelder for personbil på hvite skilter.

 

Summering:

 

Vektavgift: 60458

Mot.effektavgift: 117349

Slagvol.avg.: 49304

Vrakpant: 1300

-63 % bruksfradrag 143079

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

MO. avg.: 85332

Tollverdi inkl. frakt: 69350

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Mva.gr.lag: 69350

24% mva.: 16644

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sum inkl. avg.: 171326

-Tollverdi inkl. frakt: 69350

 

 

Fra autodb.no, ikke tatt med frakt.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :) :) :) :)

 

 

Audi S2 Limo 502PS (RS2-RS4) Category: limousine

 

 

 

GBP 22.333 - EUR 34.900

 

 

Data:

28.700 km, 369 kW, (502 HP) First registered: 12/93, red

 

Description:

Komplettaufbau der Firma http://www. racetec. info ! Eine, der seltenen 312 Stück weltweit. Prüfstand belegte 502PS/ 634Nm, Sportquattro Ledersitze elektr. , Porsche Biturbo Bremse, Klimaanlage, 6- Gang, el. Fh, unfallfrei, Inzahlungn. / Tausch/ Finanzierung mögl

 

Supplier:

Autohaus Balke

D-31275 Lehrte-Hämelerwald

1. Phone: +49 - (0)179 / 3269324

2. Phone: +49 - (0)5175 / 839068

 

 

11111111115380818-1853-1040316939.bild11111111115380818-1853-1040316939_1.bild11111111115380818-1853-1040316939_2.bild

11111111115380818-1853-1040316939_3.bild11111111115380818-1853-1040316939_4.bild

 

 

DEN KUNNE JEG TATT I JULEGAVE :)

 

 

Kalkulatoren gjelder for personbil på hvite skilter.

 

Summering:

 

Vektavgift: 60458

Mot.effektavgift: 429093

Slagvol.avg.: 49304

Vrakpant: 1300

-63 % bruksfradrag 339478

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

MO. avg.: 200677

Tollverdi inkl. frakt: 254770

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Mva.gr.lag: 254770

24% mva.: 61144

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sum inkl. avg.: 516591

-Tollverdi inkl. frakt: 254770

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Fra autodb.no, uten frakt.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

Jeg har finni fler som er billigere en det..

Du har sett på http://www.mobile.de ??

 

Billigere i innkjøp = mye dyrere å ha.. ;) Tro meg, jeg vet flere som har brent seg.. Ikke kult å kjøpe så altfor mye deler til en bil som dette.. Den er tross alt en dyr bil i utgangspkt..

 

Silverboy: Riktig som du sier, at den girkassen som kom i slutten av 94, er sterkere.. Men ikke høyere giret.. 1. girs tannhjul ble laget bredere ("wider"), for å tåle effekten..

Link til side om 6 trinns girkassene i S serien til audi

 

Riktig effekt er 220hk og 309NM fra 90/91 til 93 (motorkode 3B), og 230hk og 380NM (ved overboost) etter 93`(motorkode ABY)..

 

Og er bremsene for små? Til bane bruk? ja.. Til veg bruk ? nei..!

Det går fint ann å kjøre med orginal bremsene for normal/hard vei bruk! På bane er påkjenningene enorme i forhold.. Da holder de nok ikke.. Blir for varme.

 

Motoren er i prinsippet den samme, men den gamle blokka (3B) hadde en smule bedre råder.. De påstås å holde til 400-450hk (bare spør Jonus ;) ) , mens de i den nyere (ABY) skal visstnok gi seg irundt 370hk..

Samme turbo, KKK24.. Olje, og vannkjølt.. Samme IC også mener jeg..

 

For 30K så har du muligheten til å trimme disse motorene oppimot 350hk tenker jeg.. Å da holder du de fleste bak deg! :)

Men den er ikke akkurat noen sinke orginal heller da ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør man det når men skal hente bilen man kjøper a?

Kan man bare kjøre til norge å omregistrere og betale toll og avgifter?

Noen som har henta bil fra tyskland her før?

Går det greit å prate engelsk med tyskerne?:)

kan nemlig ikke tysk..

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Hvordan gjør man det når men skal hente bilen man kjøper a?

Kan man bare kjøre til norge å omregistrere og betale toll og avgifter?

Noen som har henta bil fra tyskland her før?

Går det greit å prate engelsk med tyskerne?:)

kan nemlig ikke tysk..

 

Kompis hentet Audi Coupe 10v 89 modell i tyskland..

 

Betalte hos forhandler der nede. Kjørte den oppover og måtte vel momse etc når han kom til Norge.. Like før han fikk lappen fikk han bilen godkjent i Norge (uten sideblinkers ;P) og registrert og betalte avgiftene..

 

Men, du må være kritisk til selgere i tyskland, er vel mye biler som er tilbakeskrudd etc...

 

Noen engelsk må dem kunne da..

 

Trikset er vel å ta med deg en som har gjort dette før, og som faktisk har litt peil på disse bilene...

 

 

Og som Ola sier, dem som er billige i innkjøp blir bare dyrere og dyrere etterhvert som du kjører.. og delene er jo ikke vanlige og deretter ikke så vanlige priser heller.. Så gi heller litt mere i første omgang :)

 

 

 

Edit: Min Post 1000 :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel en kamerat av meg kjøpe s2 med defekt motor og fikk ny motor montert kom på ca 115 tusen totalt.. men bilen ser jo ikke ut...

 

ang biler på mobile.de så er det bare jeg som er jævli nøye på km standen.. (må ha bil som ikke har gått så mye).. man får s2er skit billig hvis man er heldig vil jeg tro(som de fleste andre biler)..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår