Gå til innhold

drifteregler under konk.

Ranger emnet

Andrew

Anbefalte innlegg

Satt en kveld og såg på japansk drifting. først kvalik, enogen kom haglande rundt svingen. så i neste omgang kom dei toogto, sidelengs samtidig som japsereporterane brølte og skreik:D

men so til spørsmålet:

Ka e poenget:confused:

Start, 30, Keep left over a crest into short 4 right plus opens, 60, crest and 6 right plus and don't cut short 6 left minus, 60, line into 2 right minus over a bump tightens to a hairpin over a ditch, into 6 left long opens over a crest, 30, 6 right into 3 left plus long don't cut tightens to 1, into a short 1 right plus and short 2 left minus tightens at junction, 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og FSR har tilogmed lagt ut en egen tråd her i drifting-forumet.

Som inneholder hele reglementet om bil og poenggiving.

Det hjelper å sette vising av forumet til å vise "alle" tråder, ikke bare de siste 30 dagene da det ikke er verdens største trafikk her(Jeg fant ingen vennligere måte å si det på;-).

Når det er sagt er solo-kjøring omtrent som freestyle på ski, brett, skøyter, u name it. Jo lengre ut du tar den, jo mere poeng.

I dogfight(som jeg liker å kalle det) skal den som ligger foran være defensiv ELLER kjøre fra han bak. Og han bak skal gjøre alt for å lure han foran til å drite seg ut ev kjøre FORBI ham.

Kan jo nevne at det var slik Asamoto tok Haruyama i finalen i 2002. Hvis jeg ikke roter fælt nå. Er ikke så lett å lese og tyde denne japanske tekstingen på videoen ;) Han ligger bak i 2.halvdel av dogfighten, Sniker seg frem på innern i en trang 180 graders venstresving, holder den og passerer Haruyama på yttern i en smålang 180+90' høyresving! *feeet kjøring*

ÆDIT: Kan jo nevne at runde 3/2002 og runde4/finalen 2002 ble kjørt på Sportsland Sugo som er en über D1-bane. Er antagelig som Revebanen opprinnelig en stor gocartbane.

Kan også si i forbifarten at Ken Nomura ble nr3 den gangen. Jeg ble forøvrig ikke obs på hvem han var før folk sa at han var i England da FSR vant! :) Nå vet jeg veldig godt hvem "apekatten" er :D

EDIT2: Kjeda meg litt, så jeg tegna litt på et kart. Det som gjør Sportsland Sugo til den rå bana er at skal du score fullt her må du holde en konstant 450' venstresladd! Se bare her ->

lb1o8

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider