Gå til innhold

Garasje - Ventilasjon - Lakkering

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

Har en stor garasje der jeg har tenkt å legge inn ventilasjon til når jeg skal lakkere o.l.

 

Har 3 store 3 fase vifter på ca 12".

Hvor bør disse plasseres slik at man får best flyt og at ikke suget går rett igjennom garasjen uten å bytte ut all lufta.

 

hadde vært fint om noen kunne kommet med tegninger og eksempler.

Om de børe være oppe, nede eller på hvilken side.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heysan

Det du først gjør er å bygge deg et plastiktelt (me tak og vegger)sånn at du ha god plass til bilen og at du kan gå fritt å godt rundt,noe lignene som vist på bildetbooth3.jpg

Så må du lage til avsug,dette plasser du så langt nede som muligtboothfans.jpg plasser et filter foran,så slepper du alt d lakkrågget flygene rundt i garasjen.

så skulle du hatt ei vifte som blåser inn varm luft(husk filter)så slepper du å få så mye dritt inn.

rdy2pnt.jpg

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dum den der rallyeraider, kansje det monteres på samme måte i garasjen. Ellers så er det brannvegger i garasjen som kommer til å sprayes med klister som tar støvet.

 

Noen som vet hvor man får kjøpt trinnløse 3fase brytere ? Jeg har bare noen som går på halv og full takt. Skal jo bare ha flyt med luft ikke en orkan...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regulere turtall på vifter trinnløst er ikke alltid så enkelt(rimelig), det avhenger av motortypen. Hvis det er en standard 3 fase kortsluttningsmotor kan du bruke frekvensomformer, på noen motortyper er laget slig at du får en boks med en bryter som går i trinn fra 1-10 som regulerer turtallet. Med andre ord alt avhenger av viftemotoren. Kan du ikke se om du kan lage et spjeld som du kan styre lufttrykket med ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å montere viftene slik at de blåser inn slik at du få overtrykk, da slipper du at du suger støv og urenheter fra alle små åpninger , men istedet presser det ut, lag bare en åpning der du slipper lufta ut, kjør varmen gjennom viftene, men husk filter på innluft, det ideelle er å få lufta inn i taket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår