SpYder Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 hvordan str er det på org høytalerene som sitter foran i dash'n? har planer om å kjøpe nye og trenger litt tips. noen som har noen gode råd? *merke *str *hvor er det best å kjøpe Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 søk.... men for å svare. 3,5" vet at lightning audio og rockford har noen. får kjøpt et par merker her http://www.bilradiospes.no/menyendre.php?sprodkat=Spesialtilpassete&sopen=HØYTTALERE Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Om du er hypp på litt mer definert mellomtone/diskant så setter du inn 5,25" elemenerer, de på bildet er noen Sony Explod (billige i sverige på tilbud 250,-) de ga skikkelig god lyd der det trengtes. Dekslene over dekker men du må kutte litt i dashbordet for at det skal passe. Lettest på myk type dash men jeg har gjort det på den harde typen også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Drit i de oppi dashen, lag til noe i dørsida istedenfor. Da kan du bruke f.eks. 5,25" komponent sett med midbassen i døra og diskanten oppi der org. høyttaleren sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Og med høytalere i dørsiden så dempes lyden og endrer seg hele tiden når du beveger på beina. Om du er ute etter et stabilt lydbilde er ikke det den beste plaseringen... Og om du skal ha noe i dørene så går man like godt for 6,5" da det er merkbar forskjell på de to størrelsene. Og skipp de komentarene dine, kommer man med andre råd så gjør det men jekk ned stilen din... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 takker for mye tips... er ikke ute etter no spesielt annet enn bedre lyd en org så orker ikke å begynne med å montere no i dørene.. vil bare bytte ut de org så skal bare ha noen helt greie som spiller hakket bedre enn de org fra 90.. hehe Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Ok... Bare et siste mini tips: På baksiden av dekslene som sitter over er det limt en filt på baksiden, denne er porøs over tid og slipper ofte i limingen og kan legge seg ned på elementet så det skurrer.... Så vet du det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Ettersom jeg skjønnte, gadd du ikke å bygge no i dørene... Så høyttaler'ne i dashen er 3.5" jeg har rf 3.5" rf 6x9" en 12" mds bass hvor kassa er bygd isobarisk... Og til å drive dette har jeg en rf forsterker, 4x50W... Holder det for meg hvertfall.. Kjører kun 6x9+sub på forserker, burde kanskje hatt frontsettet på forsterker også, men kjøpte bra nok spiller, sånn at jeg kan stille helt eksakt hva som kommer på hvem høyttaler. Disse 3.5" holder for meg hvertfall, hørte på ligthning audio och noen andre gule.... (husker ikke åssen merke det var) og rf var MYE klarere i lyden!!!:op Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Syns du kunne ha gått opp til 4toms.. spandert på deg den ekstra lille dybden der.. :cool: Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by fred_stian Ettersom jeg skjønnte, gadd du ikke å bygge no i dørene... Så høyttaler'ne i dashen er 3.5" jeg har rf 3.5" rf 6x9" en 12" mds bass hvor kassa er bygd isobarisk... Og til å drive dette har jeg en rf forsterker, 4x50W... Holder det for meg hvertfall.. Kjører kun 6x9+sub på forserker, burde kanskje hatt frontsettet på forsterker også, men kjøpte bra nok spiller, sånn at jeg kan stille helt eksakt hva som kommer på hvem høyttaler. Disse 3.5" holder for meg hvertfall, hørte på ligthning audio och noen andre gule.... (husker ikke åssen merke det var) og rf var MYE klarere i lyden!!!:op hvor er det du kjøpte disse rf 3,5" og hvor mye betalte du for de? Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet November 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Originally posted by Jeez Syns du kunne ha gått opp til 4toms.. spandert på deg den ekstra lille dybden der.. :cool: er det plass til å sette inn 4" der uten å gjøre noe spes a? for det er lettere å få tak i 4" som hadde vært bedre;) Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Er ikkje allverdens med stussing i kantane som må til før du får pressa nedi en halv tomme ekstra, det ekkje akkurat mye :) Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Jeg husker ikke helt jeg... Kjøpte de i sverige.... kjøpte hele annlegget for ca 10lapper................ Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpYder Skrevet November 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 noen som veit om noen i norge som selger rf 3,5" høytalerene som fred_stian snakker om? Siter <> 98 VW Golf 1.8 Highline [x] 92 VW Golf 1.8 hjÆlkjørt og solgt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Hos din nærmaste Rockford Fosgate-førande bilstereobutikk, kan de, om ikkje de har de inne, hvertfall bestille de til deg. Et kjapt søk på "rockford fosgate +norge" gir meg informasjon om at http://www.strommen-bilradio.no fører merket. Send de en forespørsel om 3.5" hvis det er det du vil ha. Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg