Gå til innhold

Hva Skjer???????????

Moldvarp

Anbefalte innlegg

Fekk jo hilst på et "Rygge Talent fra Lye" på lørdagen.. og i dag..

joda..

På an igjen.. Kom kjørende seint og forsiktigt på 60 sones forkjørsvei.. og vips.. så fant plutseligt ei lita moped kjørende jente ut at og krysse kjørebanen akkuratt når eg var nerme nok til og ikkje klare og bremse opp, å kjøre ein goe halvan meter ut i kjørebanen min og så bråbremse omtrent mitt i kjørefeltet mitt...

Hadde eg ikkje svinget over i motsatt kjørefelt hadde eg vel hatt hu gjennom frontruta mi og.. Traff framme på høyre hjørne...

Gjekk nå heldigvis godt med henne vertfall.. (i følge polti mannen som hadde snakket med ambulanse personalet) *hehe*

Jaja. absolutt ikkje noge og le av når det er personskader.. men det er da vanvittig irriterende for meg.. nå har eg kollisjonsskadet bil både her og der.. Noe som ikkje høres noe serligt attraktivt ut for seinere salg..!

POKKER TA altså..!! Vanvittig irriterende..!! Håper hu jentå holder seg av veien en stund framover.. (med tanke på mopeden hennes, og at det var hennes feil, så blir nok det ein realitet)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Genial topic...skjerpings

Hva sier du for noe?? :rolleyes:

Joa.. blei bare litt lettere irritert..! Fant liksom ikkje på noe fornuftigt..! (er ikkje den mest kreative fyren i skuffen! ;D )

Her er forresten et par bilder av stakkars prima'n..!

krasj3.jpg

og et av skjermen

krasj4.jpg

Ser nesten ut som felgene kunne tatt skade av sammenstøtet også.. pokker meg flaks at eg skifa øve i helga.. Etter at fyren rygga på døra.. heldigvis traff ikkje han felgen..!

Jaja.. håper AVIS bilutleie har noge barskt eg kan låne menst bilen blir fiksa..! (så barskt så forsikrings selskapet betaler for vel og merke :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på om det går ann og forhandle litt fram med verkstedet som utføre arbeidet, med og få lakkert den nye front fangeren heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt ned??

Eller kommer kanskje fangeren ferdig med farge og alt? (slik at den nermest garantert ikkje passe inn nyanse messigt)

Jaja. får prøve og forhandle litt med dem.. og se ka som går ann!

Edit:

Etter knallhard forhandling, så kom me fram til at det var ikke no problem og få den lakkert helt ned.. da dette ville faktiskt vere billigere..!

Kan ikkje forstå koffer dei ikkje lakkere helt ned på alle modellene når dei kommer fra frabrikk.. Tåpeligt og la det siste vere svart plast..

Det blir vist nye front fanger, og nye fører dør.. også nytt grøftelys og ny hovedlykt så klart.. og ny skjerm.. og speil.. og sikkert litt til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var dette og fikset...

Er ikkje fornøyd med arbeidet her jaffal..! Som med førerdøren, det lille eg har fått sitt på det til nå, så virker lakkering greit nok.. men dei har glemt/unlatt og lakkere den helt ned.. (irriterende)

Fangeren henger litt skeivt på, på den siden det var skade..! Dette må det klages litt på..!

Skjermen går litt skeivt, i forhold til lykta, eventuellt er det lykta som har litt forslått fester, og derfor er skeiv i forhold til skjermen..

Klaging her og..

Ny hovedlykt er på plass.. (litt for blankt og fint i forhold til den gamle for d :( )

Nytt grøftelys er på plass.. (også litt blankt og fint i forhold)

Kostet verkstedet 8061,35 kr kun i deler og matriell..

Herav:

Skjerm = 1312,50 kr

Støtfanger Deksel = 1611,75 kr

Støtfanger Skinne = 1359,75 kr

Lyktespyle munnstykke = 343,35 kr

Tåkelykt = 1349,25 kr

Hovedlykt komplett = 1884,75 kr

Div clips = 200 kr

Jeps jeps..! Så kommer jo arbeid og lakkering utenom.! *ler* Kosligt for premien til mopedisten..! *ler*

Men koss det kan ha seg at 1 tåkelys koster nesten like mye som 1 hovedlykt vet eg ikkje?? Tåkelykt med 1 reflektor, 1 glass, og 1 pære.. i forhold til ein litt mer komplisert form for hovedlykt med 1 reflektor for nærys 1 for fjernlys 1 for blinklys og noe for parklyset.. pluss litt spesiell form på glass, og 4 nye pærer..??

Jaja.. Glad eg ikkje trengte og betale for dette selv.....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider