Gå til innhold

Useriøs selger...

Ranger emnet

Finepix

Anbefalte innlegg

Har du planer om å kjøpe denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=588826 ? Da bør du først lese min erfaring med denne selgeren, Big suki, aka Lars Christian Volling. Mer useriøs selger skal man lete lenge etter!

Historien begynte med at jeg ringte mr. Volling på lørdag, og fikk litt info om bilen. Bilen skulle etter sigende være fullt kjørbar, og helt i orden bortsett fra at den manglet en EU-kontroll og årets oblater. Jeg sa at bilen virket interessant, og at jeg skulle prøve å få til å komme å se på den. Søndag ringte jeg oppigjen, og hørte om det var mulig å komme på tirsdag. Dette var ingen problem, men jeg måtte helst komme etter kl. 16, sidan han jobbet til da. Samtidig spurte jeg igjen om bilen var fullt kjørbar, siden jeg skulle kjøre den ca 70 mil før jeg var hjemme igjen. Dette var selvsagt ingen problem...

Når jeg så kom til Rakkstad tirsdag kl. 16, ringte jeg han igjen, for å få litt bedre beskrivelse av adresse. Da viste det seg at fyren jobbet overtid, og ikke kunne vise meg bilen. Men dette var ikke et problem, for jeg kunne bare snakke med broren hans... Jeg fant frem til bilen, og til slutt broren hans, som forøvrig ikke visste stort om verken bil eller salg!

Det første problemet var å få start på bilen. Batteriet var dødt, og det trengtes både startkabler og telefonkonsultasjon med eieren før vi fikk liv i den... Og etter en kort kjøretur kunne jeg raskt konstatere at dette var et livsfarlig kjøretøy. Det kjentes først ut som at det var en enorm i bakakselen, men viste seg derimot å være at akslingen var løs!! Ved igangsetting roterte akselen ca en kvart runde før bilen rørte på seg.... Grunnen var at brakettene for SPOA-konverteringen var lagd av kun et flattjern, som selvsagt hadde krummet seg rundt akslingen. Dette var også tilfelle foran på bilen, selv om det ikke var like løst der. Det verste er at det viste seg at denne Lars Christian er sveiser!!

I tillegg var det elendig med bremser på bilen, og det fantes ikke lys bak på bilen i det hele... Og dette mente han at det ikke var noe problem å kjøre 70 mil med

I ettertid skal fyren være glad for at det var noen med litt bilkompetanse som kom å kikket, hadde jeg tatt hans ord for god fisk og satset på å kjøre bilen hadde nok mr. Volling vært tiltalt for drap eller drapsforsøk idag!!

Kort oppsumert er budskapet: IKKE kjøp bil av Lars Christian Volling. Denne turen kostet meg nesten 2000 spenn, og jeg har kontaktet vedkommende for å høre om han hadde interesse av å dekke noe av mine reiseutgifter. Svaret var at "han ikke hadde prøvt å lure meg, og at bilen var i orden nå..."

Helt sikkert...:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zuki med 6" og 33"? :o

må bli ren skogsbil uansett.

at han har festet akslingen så dårlig når han er sveiser er ikke bra. tar jo ikke noe tid å gjøre ordentlig da.

noe med 3-4" og 31" er vel mere å trakte etter. vær obs på virbrasjoner fra drivverk.

kipt å høre. lykke til videre :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Synd det, for bilen så fet ut.

Bra utgangspunkt iallfall, om den hadde vært i orden. Med mindre du starter fra scratch.

EDIT: Lyst til å si hvor mye han skulle ha for den?

Jepp, han skulle ha 10k med orginalhjul, og 15k me hjula på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

zuki med 6" og 33"? :o

må bli ren skogsbil uansett.

at han har festet akslingen så dårlig når han er sveiser er ikke bra. tar jo ikke noe tid å gjøre ordentlig da.

noe med 3-4" og 31" er vel mere å trakte etter. vær obs på virbrasjoner fra drivverk.

kipt å høre. lykke til videre :)

Tull, jeg hadde tenkt å kjøpe den med orginalhjul, fordi 33" blir for lite...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti useriøse selgere selv, og det er jævlig irriterende.

Dette med bremser, kan ikke de virke svake grunnet de enorme dekkene?

Flatt batteri kan skje hvem som helst. Ikke sikkert han var klar over at det tappet seg.

Er jo en gammel bil, med enorme dekk. Og da kan man vel ikke forvente at alt er 100%.

Men hørtes ut som det var endel som ikke var noen prosenter i det hele tatt her :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Har vært borti useriøse selgere selv, og det er jævlig irriterende.

Dette med bremser, kan ikke de virke svake grunnet de enorme dekkene?

Flatt batteri kan skje hvem som helst. Ikke sikkert han var klar over at det tappet seg.

Er jo en gammel bil, med enorme dekk. Og da kan man vel ikke forvente at alt er 100%.

Men hørtes ut som det var endel som ikke var noen prosenter i det hele tatt her :)

Det er rimelig irriterende ja, og dyrt også! Det var ikke dekka som var problemet med bremsene. Pedalen gikk helt i bunn, og bilen gikk rett til venstre...

At ikke alt er 100% når man kjøper gammel bil vet jeg jo, men man må kunne forvente at det selger forteller om bilen faktisk stemmer! Forøvrig er ikke 33" dekk så "enormt". Jeg kjører Hilux Med 38,5" til daglig, så jeg vet hvordan dette virker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår