Gå til innhold

K: 17" Eiker

Ranger emnet

70' Chevelle

Anbefalte innlegg

Jeg søkte litt i sverige, og der er det masse 18" og 19", som oftest til S/V70 men disse skulle vel funke på 240 med spacer? Prisene er ganske greie:

18" med nye dekk, 8000kr

82985_sbl_s.jpg

18", 6000kr

62048_abl_s.jpg

Hva sier folket? Er det noe å satse på? Er det 1 cm spacer man må bruke på V70-felger? Hva er max bredde for 240'n i så fall?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Må du ikke valse hvis du ska ha 18? Er bilen din senka chevelle?

Mulig jeg må valse ja. Ganske trangt bak egentlig, den er senket 40mm:

Volvon.jpg

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt at en 240 som er senka 40mm må det valses for å få på atten......uten senking var det ikke nødvendig...veit ikke om dette stemmer, men det er sikkert andre som veit bedre.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Ble fortalt at en 240 som er senka 40mm må det valses for å få på atten......uten senking var det ikke nødvendig...veit ikke om dette stemmer, men det er sikkert andre som veit bedre.....

Det må nok ikke valses. Bak så skjærer du bort hele innbretten fra toppen og bakover. Jeg skal ha på 8x18'', og fant ut at på min trenger det ikke å valses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe å tenke på er at når man senker en 240 så må man korte inn pannhard staget bak eller så står bakakslingen opptil flere cm lenger til høyre enn den skal. Noe som betyr at det blir trangt under høyre hjulbue.

Sjekk selv. mål fra hjulbuen og inn til dekket på begge sider bak.

Det gjelder forøvrig orginalfjærene ettersom de siger sammen etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg dropper ideen om spacers. Koster jo en formue! Hvis ingen har et brukt sett liggende? Blir vel nye Eiker-felger til våren da siden ingen selger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider