Gå til innhold

Hva skal jeg sjekke på en 745?

Ranger emnet


krabben

Anbefalte innlegg

Har en 745 på hånd... i den sammenheng lurer jeg på om det er noen feller å gå i?

Hva skal jeg se etter?

 

Sakset fra anonnsa:

Flott eksemplar av 745 TIC. Eugodkjent i oktober 2003. 182 hk originalt, og K&N luftfilter, simons 2,5" effektanlegg, dumpventil og litt justert turbotrykk utenom. senka 4040, 17" sommerfelger med 2254517 dekk, hvite blinklys rundt hele bilen, takvinge og volvo addon kit. Nettopp passert 230000 km, rustfri og går som en drøm :) En perfekt bil både for ungdommer og familier som trenger bil til å trekke campingvogna med :) Meget problemfri bil til å være 16,17 år gammel! Clutch ble nylig skifta for 1. gang og det medfølger papirer på det meste som er gjort, bla motstanden i kupèvifta og div tennplugg Bensinfilter arbeid og nye dekk. Noe helt enkelt lakkarbeid kan gjenstå for perfeksjonister

 

 

 

Eieren sier at hjernen i bilen kutter hvis du tukler med ladetrykket, stemmer det?

 

Han kjører med 0,7, men vil skru det ned før han selger?

 

Må bilen isåfall chippes for å oppheve den sprerra?

 

Finnes det galvaniserte 740`er?

Livet er for kort til å kjøre daffe biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en PM til 745TIC her på forumet å hør med han...han ska kanskje kvitte seg med bilen sin......bare er tips....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Du...

 

Problemet med at bilen kutter kan være at LMM er ødelagt, eller at ladetrykkssperra sitter på ennå(Var vel ikke det på ET motoren i 700 serien tror jeg men)

 

Hadde samme problemet med at bilen kuttet når jeg kjøpte min -86 745TIC B230ET.

Trykket ble justert ned men den kuttet allikevel ved gass på drag ved ca 4500-5000 omdr.

Byttet LMM og siden har feiel vært borte.

 

Hjerne kødder det og til ja, mest fordi programvaren(chip) ikke gir deg bensin nok til høyere ladetrykk.

 

Er det manuell kasse org med 4+OD eller 5 trinn?

Er det org clucth så må du nok regne med at du må bytte noen ganger hvis du chipper og øker HK- antallet.

 

Dump(åpen) på LMM og Motronic gjør nok at du har litt ettertenning og "stikkflammer" men sparer turboen og gir bedre respons.

 

Er/har eieren noen dokumentasjon på når turboen er byttet?

Turbo="Slitedel" til en hvis grad da.....

 

Galvanisert karosseri på 700 kom vel i 87-88

 

Etter min mening er B230ET manskinen "SØPPEL" men alt holder for den som ikke er bitt av basillen "MYEVILHAJÆVLIGMYEMER"

 

Volo-Lars

 

Har hatt brann/kortsluttning i det elektriske. Vet ikke hva jeg kommer til og gjøre med den, enten selge det som er helt og "sette" den bort litt eller inn med datasprut og trimme videre.......

 

:cool:

 

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

Volo-Lars

 

Har hatt brann/kortsluttning i det elektriske. Vet ikke hva jeg kommer til og gjøre med den, enten selge det som er helt og "sette" den bort litt eller inn med datasprut og trimme videre.......

 

:cool:

 

Mvh

Kim

 

 

Oki :-)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mne hvor sitter rusten jeg ikke ser med det blotte øye?

 

Var å kikket på bilen idag, sånn rustmessig på karosseriet så det bra ut. Noe rust var tatt så hallveis, men skjermer å dører var hele.

under mattene var det litt fukt, selger mente det var fra når han vasket matten,men..... jeg vet nå ikke helt.

 

Dagen før jeg skulle se på bilen hadde selger klart å blåse toppakningen, det var vertfall vann i olja under toppdeksel lokket.

Han sa han skulle fikse opp i dette, jeg kunne tydelig se olje som hadde blåst ut å runt omkring i motorommet nær torpedoveggen.

 

Når han først skulle fixe dette sa han at i samme slengen så ville han porte innsuget, vel... jeg er litt skeptisk til hele bilen.

Livet er for kort til å kjøre daffe biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust nederst på dører, hjulbuer, understell, som vanlig på biler uten galv karrosseri.

 

Vann under mattene, mener du da under de du kan ta ut eller under selve "teppet" i bilen?

 

Topppakning blåst, med olje sprut i motorrom.........

 

Da vet jeg ikke med resten av blokka, har den hatt tenningsbank?

Har stakene bøyd seg, brente ventiler, stempel, dårlige ringer......

 

Jeg måtte nå bytte min B230ET etter å ha blåst toppakningen.

 

Oje -sølet kan være fra fordeler om den er toppmontert.....

 

Som sagt B230ET er ikke en holdbar motor når den begyner og tukles med(trimmes)

 

Ha det

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår