Gå til innhold

Smidde stempler til Polo

Ranger emnet

sindrulf

Anbefalte innlegg

Originally posted by sindrulf

hvordan får man tak i smidde stempler?

kjører man innom mahle med orginalstemplene i en pose.

også får man hjemsendt ferdige smidde stempler i posten?

må man bearbeide cylinderveggene på none måte før man monterer smidde?

Må alltid hone sylinderveggene når man bytter stempel/ringer, for at de nye ringene skal "slites" til sammen med veggen slik at de tetter best mulig. Drar honen opp og ned slik at du får et kryssmønster i veggene. Hvis veggene er slitt/ripete må man jo borre opp først da. Kommer jo an på om du får tak i lik dimensjon som de du har nå. Hvilken bil er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8t er for tung, dessuten må jeg sveise nye motorfester,

og det gidder jeg ikke.

1.6t blir sikkert driftsikkert med motec motorstyring og mahle,

eller hva?

Jeg tror du blir nødt til å lage en ny tråd her på forumet hvor du kommer med info om prosjektet ditt etterhvert som det drar seg til! Skal du gjøre noe med bremser/understell osv.? Hva har du forhåpninger om å dra ut av 1,6'n?

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150hk 250Nm er målet, skal være driftsikker og da.

jeg hadde tenkt meg nye coilover dempere, KW variant3.

ta ut bakseter og matter.

har lyst på brembo bremser, men...

kanskje støpe panser i carbonfiber

også skikkelige dekk da, yokohama a032 eller bridgestone re540s. de skal sitte på noen dritlette felger.

er det noen som vet om lette felger som leveres i 4x100 et35 6.5x15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

compomotive felger er lette.

Men 150hk så er jo 1,8T passelig.

Med chip får du ~200hk og ~350nm

Trur du det er lettere å bygge turbo på ein NA motor enn å sveise noen fester til ein 1,8T så får du gjere det.

Eg veit kva eg hadde gjort......

1,6 8v er det vel cirkus 100hk i? Eller hur?

Da behøver du ikkje koste på den smidde stempel og motec sprut.

Org. motoren tåler garantert 150hk uten trøbbel, om bensin og tenning stemmer.

Om komp. ligg på ~9:1 kan du sikkert hente 200hk.

Motec er vel dyrt, veit ikkje pris men høyrer mellom 50 og 80K......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6 og 1.8-motorene i seg selv veier omtrent like mye. Blokken er så og si den samme, men 1.8-toppen med 20 ventiler er noe større og tyngre enn 1.6 med 8 ventiler, men alt i alt er jo en "ekte" 1.8T mye bedre, driftssikkert og mer holdbart enn en turbokonvertert 1.6. I tillegg blir det garantert billigere og enklere.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan man få ut 150hk uten trøbbel uten motec på en na motor samtidig som man får den godkjent for lovlig ferdsel med tanke på utslipp?

motec er jo dessuten dødstøft!:D

Motec er jo berre motorstyring, og autronic, haltech, electromotive osv... vil gjere like god jobb som motec.

Motec er det beste, men temmelig tåpelig på ein slik motor.

150hk får du ved å montere turbo og mikke til noko så den får nok bensin(datasprut, tillegssprut, masse bensintrykk...)

Godkjenning veit eg ingenting om men det er garantert enklere å få den godkjent med 1,8T enn ein jalla heimemekk turbomotor på 150hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6 literen har 75hk og kjip innsprøytning (singlepoint)

den er ikke spesielt trimvillig sånn sett og det kan fort bli dyrt...

Vet at både rothe motorsport og SLS leverer ferdig turbokits til den som gir omtrent det du er ute etter av effekt

Ang bremser så hvorfor kjøpe brembo og betale skjorta?

Du skriver du skal ha 15" hjul... er kun noen få felger i 15" som passer utenpå brembo (regner med du mener bremsene fra ibiza cupra)... kjøp spindler og bremser fra G60.. enkelt og greit med nok stoppekraft til poloen.

Ikke noe problem å godkjenne den med turbo dersom effekten ikke er så høy når den vises.... regner med da at du har en 96 eller nyere polo og da snakker vi avgifter o.s.v

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider