Gå til innhold

Smidde stempler til Polo

Ranger emnet

sindrulf

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva som egentlig menes med smidde stempler ? Må vel bare være en legering..

Smi et alustempel ser jeg ikke helt for meg, samtidig som et stempel er laget med 100 dels mm nøyaktighet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Smidd er at det er støpt under høyt trykk slikk at tettheten blir større (molekylene står tettere). Er ofte forsterkninger i stål i inni stempelet i tillegg når det er smidd.

Sindrulf:

Gå for å skifte ut motoren istedet. Det er vel det letteste, er ikke så gunstig å begynne å trimme på den lille motoren der, dessuten er turbokonvertering mye arbeid etc..

1,8T motoren får du jo med 150/180/225hk.. Bra utgangspunkt til å trimme videre..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

1.6 og 1.8-motorene i seg selv veier omtrent like mye. Blokken er så og si den samme, men 1.8-toppen med 20 ventiler er noe større og tyngre enn 1.6 med 8 ventiler, men alt i alt er jo en "ekte" 1.8T mye bedre, driftssikkert og mer holdbart enn en turbokonvertert 1.6. I tillegg blir det garantert billigere og enklere.

Polo er en helt annen og midre motor enn 1,6/1,8 som sitter i Golf (untatt noen Golf III 1,6 (ABU)). Fåes med både SPI (AGU/AEA) og MPI (AEE). Alle på 75 hk. Vanlige turbo kit til denne motoren gir vel ca 120 hk tror jeg.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider