Gå til innhold

Vinterdekk-tråden

twinflower

Anbefalte innlegg

I dag kom den første snøen, og med en tåre i øyenkroken ble vinterdekkene dyttet på. Dette er en tråd om når dere legger på vinterdekkene deres og om de opplevelser det fører med seg.

For min del så kom snøen med et brak mens jeg var på vei bort til foreldrene mine, og i det jeg begynte å blinke til venstre og bremset ned så gav bilen min blanke faen i det. Jeg seilte videre og abs'en minnet meg et øyeblikk om hakke hakkespett. Det må ha vært særdeles komisk for bilen bak som sikkert godt skjønte hvorfor jeg blinket til venstre, fortsatte rett frem og skrudde av blinklyset :)

Det som skjedde videre var at jeg la på feil dekk bake. Broren min har nemlig helt like dekk, men en tomme mindre, så når jeg kom til fordekkene så passet de selvfølgelig ikke. Men omsider, NÅ er vinterdekkene.

Ha en god vinter og kjør forsiktig :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snyen (som vi sei), har komme og gått i snart 3uke, så eg la om førr ca 1mnd sia.Trist, men under kontrolerte forhold. I dag har vi hatt 2varmegrader ifra mårran av, heilt tel i 4-tia, da det blei minus og snyvær no kl 6. Det e Helve T s glatt. Eg syns det e DØDSARTI. Prøve å bærge piggan, men det e ikkje allti like lett med en bil som oppføre seg som bakhjulstrekk (har 4x4, og digge det.....)

Men, som en venn av meg sei. Kjør fort, det e glatt.

Rekti go vinter tel dokk som (endeli?) har fått det.

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...