Gå til innhold

lage DivX

Ranger emnet

bing

Anbefalte innlegg

Om du ikke får noe svar fra noen proffe folk, så kan du da få et av meg :) Har vært borti noe som het Flask MPEG som fikser slikt! Er en stund siden jeg drev med slikt - godt mulig det finnes langt bedre programmer. Aner ikke ...

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er å "rippe" dvd du snakker om, så bruk et program som heter dvd2svcd det er et ekstremt enkelt program å bruke, og du kan velge selv akkurat hvor bra kvalitet du vil ha, og hvor stor plass fila skal ta osv. Du trenger i tillegg et program som heter TMPGEnc versjon 2,50 eller nyere. Begge programmer laster du ned gratis på kazaa, imesh eller liknende program. Hvis det er noe du lurer på så bare si fra.. :)

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å "utdype" meg litt..

har filmet med DV kam. har henta ned film fra kemaret, fila er nå på 8GB, den fila vil jeg ha MYE mindre, det er snakk om 30 min med film, hva kan jeg gjøre/bruke for å få dette mindre?

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Pinnacle Studio 8. Meget bra, enkelt å forstå og masse fine ekstra-funkskjoner. Lastes enkelt ned fra nettet diverse steder. Du kan lage DivX, avi, mpeg osv..... Det meste :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mens dere er i gang..

Er lenge siden jeg drev med dette. har dabba litt av på datasiden jeg..

kompis har dvd spiller som spiller svcd og vcd filer..

han ville at jeg skulle brenne ut gis 1, gis 2, gis 3 og ghostrider til han.. sånn at han kunne se det på dvd'n

Dem er vel vanlige mpg filer de der.. Hva må gjøres?

Hvilket program?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hmm, mens dere er i gang..

Er lenge siden jeg drev med dette. har dabba litt av på datasiden jeg..

kompis har dvd spiller som spiller svcd og vcd filer..

han ville at jeg skulle brenne ut gis 1, gis 2, gis 3 og ghostrider til han.. sånn at han kunne se det på dvd'n

Dem er vel vanlige mpg filer de der.. Hva må gjøres?

Hvilket program?

Bruk Nero Burning Rom og skru av wizard'n.

Velg video cd eller super-video cd.

post-59-13804850677347_thumb.jpg

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

har fått filma litt i helgen å nå sitter jeg her med en fil på 8GB hvordan kan jeg få den ned? jeg vil ha den i f.eks divx, hvordan? hvem prog? trenger hjelp =)

Finnes jo en god bunt med programmer du kan bruke. For å få selve filmen inn på maskina ville jeg personlig brukt Pinnacle Studio eller Adobe Premiere. Deretter for å kode filmen kombinert VirtualDub med Decomb, AviSynth og en DivX eller XviD codec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by agjell

Finnes jo en god bunt med programmer du kan bruke. For å få selve filmen inn på maskina ville jeg personlig brukt Pinnacle Studio eller Adobe Premiere. Deretter for å kode filmen kombinert VirtualDub med Decomb, AviSynth og en DivX eller XviD codec.

Lukter jeg litt usunne holdninger til åndsverksloven her mon tro? hmm hmm hmm :D :D :D :D :D

Men du har rett.

Det der fungerer fint. Om du skal bruke divx, kjør for guds skuld nandub og 3.14 ;).

Også fint å bruke en 'normal' oppløsning, som f.eks 480x360, burde bli greit bilde med tanke på at det er 4:3 (1.33:1), 640x480 har en lei tendens til å bli litt vel digert og 320x240 blir litt vel lite synes jeg.

Sjekk ut http://www.doom9.org for guides på hvordan du skal bruke disse greiene, også for downloads av dem.

Om du legger litt arbeid i det blir det virkelig mye bedre resultater, anbefaller virkelig å gjøre det skikkelig :).

Og om noen har problemer med å følge med på xvid, divx osv osv, bare last ned og bruk ffdshow (http://sourceforge.net/projects/ffdshow/ hent ned nyeste alpha builden) som spiller av alt :).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider