agjell Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 bare for å rette på noe du sa her, kun for ikke å skape forvirring :), så er det nandub og 3.11a du burde bruke. en annen ting er formatet. 4:3 er ikke bare 4:3. du har 4:3 i både ntsc og pal. ntsc er standarden for det amerikanske markedet (+ mange videokameraer) og dette formatet er litt bredere enn pal (en smule mer widescreen kan man si). riktignok er det ikke store forskjellen, men merkbart nok til at det kan bli litt irriterende. når det gjelder oppløsning er den offisielle standarden 512-640 i bredden, høyden avhenger, som sagt, av om det er pal eller ntsc. men å gå så langt ned som 480 er i minste laget for meg ihvertfall. som nevnt er doom sin side et meget bra hjelpemiddel for nybegynnere. edit: det foregår forresten ingen brudd på åndverkslover og lignende hos meg, da jeg kun koder filmer jeg har produsert selv ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole_Dumm Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by Jonte Hmm, mens dere er i gang.. Er lenge siden jeg drev med dette. har dabba litt av på datasiden jeg.. kompis har dvd spiller som spiller svcd og vcd filer.. han ville at jeg skulle brenne ut gis 1, gis 2, gis 3 og ghostrider til han.. sånn at han kunne se det på dvd'n Dem er vel vanlige mpg filer de der.. Hva må gjøres? Hvilket program? jeg kunne tenkt meg å se ghostrider! Har bestilt jævelen på dvd, men ting tar visst tid. ble lovet den i oktober, har ikke hørt noe ennå. jeg sover ikke godt om natta før jeg får se den filmen!hadde vært tøft med en link eller lignende til den filmen!! eventuelt, hvis du er av de snilleste som finnes, kunne du sendt den avgårde til en motor frelst kar på mail? ( kjetil.andre@bjoernstad.com ) venter i spenning!!! vennlig hilsen ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by Ole_Dumm jeg kunne tenkt meg å se ghostrider! Har bestilt jævelen på dvd, men ting tar visst tid. ble lovet den i oktober, har ikke hørt noe ennå. jeg sover ikke godt om natta før jeg får se den filmen!hadde vært tøft med en link eller lignende til den filmen!! eventuelt, hvis du er av de snilleste som finnes, kunne du sendt den avgårde til en motor frelst kar på mail? ( kjetil.andre@bjoernstad.com ) venter i spenning!!! vennlig hilsen ole du får nok ikke sendt hele filmen på mail, det tillater ikke nettleverandøren din (mailen blir for stor), men en link går nok fint :) desverre har jeg ingen link, men hvis du nedlaster directconnect og kobler deg til zatsy hub'en finner du den nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by agjell bare for å rette på noe du sa her, kun for ikke å skape forvirring :), så er det nandub og 3.11a du burde bruke. Selvfølgelig, takk for at du bemerket dette. en annen ting er formatet. 4:3 er ikke bare 4:3. du har 4:3 i både ntsc og pal. ntsc er standarden for det amerikanske markedet (+ mange videokameraer) og dette formatet er litt bredere enn pal (en smule mer widescreen kan man si). riktignok er det ikke store forskjellen, men merkbart nok til at det kan bli litt irriterende. Kjør det gjenom guardian knot eller noe sånt så ordner det seg jo det ;). Aspect ratio'er er, i seg selv, identiske hvorvidt du har ntsc eller pal. Du må croppe litt anderledes osv mellom formatene, og ting blir litt anderledes mellom pal og ntsc, men 2.35:1 er det samme (~640x272 f.eks..) på begge. Nå skal det jo også nevnes da at du som regel aldri har en source med perfect aspect ratio. Så det blir som regel alltid litt feil :). når det gjelder oppløsning er den offisielle standarden 512-640 i bredden, høyden avhenger, som sagt, av om det er pal eller ntsc. men å gå så langt ned som 480 er i minste laget for meg ihvertfall. 480 er helt ok for ting som en bil film. Garantert bedre enn mpg med lav bitrate og 320x240 ;-). Når det gjelder de reglene der, tdx2k2, har jeg et bitte lite hint: ³ TDX 2002 revision was organized by: ³ ³ - E.L. - V. - f3k - ³ ;) ;) ;) som nevnt er doom sin side et meget bra hjelpemiddel for nybegynnere. Jepp. Viser seg det. edit: det foregår forresten ingen brudd på åndverkslover og lignende hos meg, da jeg kun koder filmer jeg har produsert selv ;) Selvfølgelig ;). Samme her. :P Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by Ole_Dumm jeg kunne tenkt meg å se ghostrider! Har bestilt jævelen på dvd, men ting tar visst tid. ble lovet den i oktober, har ikke hørt noe ennå. jeg sover ikke godt om natta før jeg får se den filmen!hadde vært tøft med en link eller lignende til den filmen!! eventuelt, hvis du er av de snilleste som finnes, kunne du sendt den avgårde til en motor frelst kar på mail? ( kjetil.andre@bjoernstad.com ) venter i spenning!!! vennlig hilsen ole Gled deg! Jeg har nettopp sett Ghostrider og mannen er jo gal. Jeg hadde faen meg ikke sitti på med han ;) Jævlig kult når han kødder med Polisen på et Mc treff, Skal ikke ødlegge spenninga for deg, bare gled deg filmen er drit kul. Veit ikke hvor mye filmen koster men den er nok verdt pengenethumpsup Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by Mk2-16v Gled deg! Jeg har nettopp sett Ghostrider og mannen er jo gal. Jeg hadde faen meg ikke sitti på med han ;) Jævlig kult når han kødder med Polisen på et Mc treff, Skal ikke ødlegge spenninga for deg, bare gled deg filmen er drit kul. Veit ikke hvor mye filmen koster men den er nok verdt pengenethumpsup Skal også bestille den på DVD.. - Ghostrider - Getaway in Stockholm 1 - Getaway in Stockholm 2 - Getaway in Stockholm 3 Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg