Bjarnulf Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Prøver her istede, er det noen som har et lite forslag om hvordan jeg kan lage "øyelokk" på Nissan Stanzaen min? skal ikke være så veldig ordentlig...:) Siter Toyota Sportsbil Club Norge! www.tscn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 støpe i glassfiber? Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarnulf Skrevet November 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 hvordan gjør men det da? :confused: koster det mye da eller? tenkte at det ikke skulle koste så mye, siden det ikke skal være så veldig "serriøst";) Siter Toyota Sportsbil Club Norge! www.tscn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stretch2 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Ta ut lyktene og smør slippmiddel på de, så kjøper du polyester og fiberduk, dette legger du lagvis på det området på lykta som du skal ha.. 2-3 lag.. Når dette har tørket så løsner du forsiktig det du har støpt, så kan du kutte eller slipe til den formen du vil ha.. Lim deretter på ferdig øyelokk med blank silikon.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarnulf Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 hmm, kanskje jeg skal prøve det der... hapyhappy men hvor får men kjøpt alt det der da?:confused: Siter Toyota Sportsbil Club Norge! www.tscn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stretch2 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Biltema, fargehandel, bilrekvisitabutikk.. De refige formene kan sprkles, pusses og lakkes om du vil, noe som er å anbefale for å få det pent.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Det aller letteste, som flere har, er å legge på folie. Høres litt jalla ut, men funker stort sett like bra som noe glassfiber greier. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stretch2 Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Folie er greit, men du får et mye råere look med glasfiber eller plastikk.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarnulf Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 hm, jeg får vel bare prøve meg fram... noen som har prøvd et av disse forslagene? og noen som har bilder?:D Siter Toyota Sportsbil Club Norge! www.tscn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clumsy2k Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 hei. Jeg har laget meg øyelogg selv ved hjelp av glassfibersparkel. La aluminiumsfolie først, lett å få til rundt hjørner etc. for ikke å få dritt på lakk eler lamper. Har du plast"glass" på lyktene så er det noe dritt å få sparkel på de. Smørte tjukt på. Etter at de var tørket så sagde jeg de til. Dernest slipte jeg de ned for hånd, på med fin sparkel, slipte igjen og lakkerte i bilens farge. Fjernet folie rester og festet de med klar silikon, jeg har lyktglass av glass. Sjekk profilen med link til cardomain.com for bilde av øyelokk. Fullt mulig med litt tålmodighet og varsomhet slik at de ikke knekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clumsy2k Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Har bedre bilder dersom du ønsker. Send meg en mail så kan jeg sende deg noen fra jobben på mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stretch2 Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 bare sparkel knekker verldig fort, går like fort med glassfiber og det er mer holdbart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarnulf Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by clumsy2k Har bedre bilder dersom du ønsker. Send meg en mail så kan jeg sende deg noen fra jobben på mandag. neimen det der det var jo kjempe stilig... :cool: skal prøve meg litt fram... jeg skal legge ut bilde etter på...:) Siter Toyota Sportsbil Club Norge! www.tscn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stretch2 Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Her ser du hvordan det gjøres med glassfiber i alle fall.. http://www.mitsuclubsweden.com/mcs/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Har noen spørsmål om glassfibersparkelgreiene. Siden jeg aldri har vært borti dette, funker prinsippet på samme måte som vanlig sparkel man bruker når man tapetserer og slikt? (Har ikke tenkt å bruke dette, men da vet jeg mer hvordan det virker.) Hvor lange tid bruker dette på å tørke/herde/være klar til bearbeiding? Hvilke omgivelser bør det gjøres i? (temperatur/"klima") Finnes det andre "sparkel"-alternativer, som er like gode/bedre etc? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg