Gå til innhold

Ølsalg

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Jeg var i butikken idag og tenkte jeg skulle ta med en six-pack for sikkerhets skyld. Klokken var fem på åtte og ingen gardiner var å se. da jeg kom til kassa (19:59 etter min klokke) fikk jeg beskjed om at siden klokken på kassa var over åtte ble det ingen øl på meg. Da jeg fra kassa kunne se ølhaugen, spurte jeg om de ikke skulle trekke for gardinene siden det ikke var gjort ennå. Ikke noe big deal om jeg ikke fikk kjøpt der og da, men å hjelpe andre fra skuffelsen tenkte jeg skulle bli min julegjerning:)

Da ble damen i kassen sint og sa at gardiner hadde de sluttet med for mange år siden????? Hæ!! sa jeg da.

Er dette sant, eller kødd? Og hvis det er fakta så må man jo snike i køen hvis det er lang kø og klokken er litt på åtte?? Eller drikke inne i butikken. Gjerne har vorspiel bak ølhyllene.

Jeg trodde regelen var at ølet ikke skulle være tilgjengelig i butikken etter åtte...........Men men, har noen ytringer om dette så skriv

Mvh

litt irritert

Edit: Nå må det legges til at jeg er irritert på hvordan reglene følges, ikke at jeg ikke får øl.......for det er jo kjelleren full av alikevel:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber på rimi og her er dealen at om kunden har kommet inn i butikken før 7 (stenger 7 i asker og bærum) får du kjøpt ølen selv om klokka er over 7 når du står i kassa.

Og vi har fortstsatt duker gardiner over ølen etter 7 noe de aller fleste fortsatt har. Jeg har ikke hørt om \sett noen som ikke har det...

høres ut som noen med en dårlig dag du har vært borti her..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Rimi i Håkvik jeg...

Der er ølsalget stengt kl 20.00 og da er det stengt.

Men, jeg er ikke så A4 at jeg nekter en å kjøpe øl 2 min over tiden, litt fleksibel burde man kunne være..

Men, det er ikke lov og ja, det kan være kontroller, SÅ man burde være litt forsiktig.

Var nettopp en som var å sjekket oss, og det gikk smertefritt..

Gardinene trekker vi for klokken 20.00, men trukke det er noe selvskreven regel om at dette skal gjøres, men bare for å gi et tegn om at ølsalget faktisk er stengt..

Men, hvorfor komme kl 19:55? Det er det værste jeg vet, dem som kommer å begynner med storhandel 2 min for stengetid, mens vi må sitte å vente.. Man, kan jo ikke akkurat kaste dem ut heller.. Men, da bruker jeg å gi diverse hint.. Som å ta ut kassen. Ta inn noe frukt, slå av alle lys. Kle på meg ytterklær etc.. Men, dem finnes de kundene som er så frekke og distrige at dem faen meg handler videre uansett.. Og ikke tar hensyn til at folk faktisk vil bli ferdig på jobb...

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Jobber på Rimi i Håkvik jeg...

Der er ølsalget stengt kl 20.00 og da er det stengt.

Men, jeg er ikke så A4 at jeg nekter en å kjøpe øl 2 min over tiden, litt fleksibel burde man kunne være..

Men, det er ikke lov og ja, det kan være kontroller, SÅ man burde være litt forsiktig.

Var nettopp en som var å sjekket oss, og det gikk smertefritt..

Gardinene trekker vi for klokken 20.00, men trukke det er noe selvskreven regel om at dette skal gjøres, men bare for å gi et tegn om at ølsalget faktisk er stengt..

Men, hvorfor komme kl 19:55? Det er det værste jeg vet, dem som kommer å begynner med storhandel 2 min for stengetid, mens vi må sitte å vente.. Man, kan jo ikke akkurat kaste dem ut heller.. Men, da bruker jeg å gi diverse hint.. Som å ta ut kassen. Ta inn noe frukt, slå av alle lys. Kle på meg ytterklær etc.. Men, dem finnes de kundene som er så frekke og distrige at dem faen meg handler videre uansett.. Og ikke tar hensyn til at folk faktisk vil bli ferdig på jobb...

noe sier meg at du ikke jobber i den største Rimi butikken i landet :D :D :D

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye annet enn butikk/bensinstasjon å gjøre samtidig som man går på skole, egentlig..

Jobbet med det der selv før, og jeg brydde meg ikke noe om hva klokka var når kunden kom med øl. Om den var 19.55 eller 20.05 var akkurat det samme for meg, er jo ikke påbudt å være firkantet heller.. :D

En annen ting er at kunder som kommer like før og skal handle "halve butikken" skulle vært sendt på ræva ut derfra.. Noe mer irriterende enn å sitte og vente på noen som aldri blir ferdig finnes ikke. Jeg har pleid å la det gå til 20.05, så sier jeg fra til kunden(e) at det faktisk er stengt.. Det pleier å få opp farta på de fleste.

Forresten, jeg tror jeg solgte veldig mye øl til folk under 18 også.. Var skikkelig slapp til å sjekke legitimasjon på øl-kunder, men ganske flink til å sjekke på røyk.. :D :D

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Forresten, jeg tror jeg solgte veldig mye øl til folk under 18 også.. Var skikkelig slapp til å sjekke legitimasjon på øl-kunder, men ganske flink til å sjekke på røyk.. :D :D

That's the spirit!

Gi ungdommen alkohol før idretten tar dem, men den røyken kan de gi faen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Men, hvorfor komme kl 19:55? Det er det værste jeg vet, dem som kommer å begynner med storhandel 2 min for stengetid, mens vi må sitte å vente..

hehe.. Er butikken ÅPEN til klokka 20:00 så er den ÅPEN.

Ja sikkert irriterende for den som sitter bak kassa...

Uansett.. i butikker er det vel IKKE LOV til å gå fra kassa FØR klokka 20:00??

Er klokka 19:55 og jeg mangler noe på butikken så driter jeg da i den stakkarn som sitter bak kassa.. han er ferdig klokka 20:00 han.. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider