VEPSEN Skrevet April 13, 2002 Rapporter Share Skrevet April 13, 2002 Er det noen her som har erfaring med panhard-stag eller wattlink på biler med bladfjærer? er det tingen, eller har det lite for seg hvis man har urethanforinger i fjærene? Lurer også på å lage 2.link stag fra toppen av bakakselen og bort til rammevangene for å forhindre "hjulhopping" under aks(mener å huske at escort.mk2 rs2000 hadde 2link pga hjulhopp) eller er det bedre å bruke tracktion-bars? kommer til å montere2" senke klosser mellom aksel og fjær og da blir det vel lettere å få "axle windup" og hjulhopp. PUH! Mye på en gang det der.....:rolleyes: Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spinn Skrevet April 14, 2002 Rapporter Share Skrevet April 14, 2002 hei du!!! "Axle wind-up" er noe du vil unngå for enhver pris!!!!! De kreftene og tiden du bruker på å stramme fjæra, burde du heller bruke på å sette bilen i bevegelse. Slapper bars er et godt alternativ, husk at gummiputa må treffe rett under fremre bolt til bladfjæra. Lakewood lager et vettug kit.... :) Er bedre alternativ er South Side Machine sine Lift-Bars.....hvis man tar seg tid til å justere dem riktig!!!! Hvis dette er noe du kunne tenke deg, mangler du bare en Watts-link, og IKKE et panhard stag. Forskjellen her er at et panhard-stag vil flytte akselen sideveis i chassiset under fjæringsveien, mens en Watts-link vil holde akselen sentrert......:) Stag som Escort RS 2000 hadde er jo også en ide...hvis chassiset ditt er sterkt nok til det....Heter ikke momentstag for ingenting!!! Spørs helt hva du kjører, og hva du skal bruke bilen til.... skriv noen linjer til meg, fortell hva du har osv. så kanskje jeg kan gi deg noen hint!! Lars-Erik :D :D Siter live to drive... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet April 16, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2002 Spinn: Bilen er en-73 AMC hornet, selvbærende karosseri, veier ca1400kg. motor 360cuin ca 300hk (401med mer effekt neste år), automat. Bilen vil bli brukt på gata og på div bane-treff(liker å svinge sidelengs) mulig litt streetlegal drag. fantes ett sett som AMC kalte Torque link, dette var to spede stag m braketter som gikk fra toppen av akselhylse og bort til rammevangene. lurte litt på å lage en forsterka utgave av detta m uniballs. ERA: Delt aksel blir det nok ikke:)! Wattlink med spindel i kaross.....hørtes komplisert ut. panhard stag blir det nok ikke, men momentstag og wattlink frister. Det mest sære ville vel vært de Dion aksel opphengt i wattlink og fourlink.........:D Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 16, 2002 Rapporter Share Skrevet April 16, 2002 Originally posted by VEPSEN Spinn: Bilen er en-73 AMC hornet, selvbærende karosseri, veier ca1400kg. motor 360cuin ca 300hk (401med mer effekt neste år), automat. Bilen vil bli brukt på gata og på div bane-treff(liker å svinge sidelengs) mulig litt streetlegal drag. fantes ett sett som AMC kalte Torque link, dette var to spede stag m braketter som gikk fra toppen av akselhylse og bort til rammevangene. lurte litt på å lage en forsterka utgave av detta m uniballs. ERA: Delt aksel blir det nok ikke:)! Wattlink med spindel i kaross.....hørtes komplisert ut. panhard stag blir det nok ikke, men momentstag og wattlink frister. Det mest sære ville vel vært de Dion aksel opphengt i wattlink og fourlink.........:D Men du trenger hvertfall no stag som tar opp momentet. Og et Watt lenk som tar opp side kreftene. Og om du da fester Spindlen i klokka eller karos er det like mye arbe. Skal lage sån på min andre artig min til vintern.. Men delt aksel er morro sitter som fyttikatta. Har gjordt no endringer i vinter så jeg er spent på hvor godt det sitter nå :D Håper på større hastighet i sving :D Ville satsa på en Jaguar XJ40 aksel er enklere og henge opp. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet April 16, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2002 Var inne på summit siden å sjekka opp South side machines lift bars, fine greier det men fantes ikke til AMC-kom ikke som no bombe. ERA: skal ta bilder av wattlinken på en rallybil i kveld håper jeg-få litt ideer er gøy! xj40- samme konstruksjon som xj6? Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 16, 2002 Rapporter Share Skrevet April 16, 2002 Originally posted by VEPSEN Var inne på summit siden å sjekka opp South side machines lift bars, fine greier det men fantes ikke til AMC-kom ikke som no bombe. ERA: skal ta bilder av wattlinken på en rallybil i kveld håper jeg-få litt ideer er gøy! xj40- samme konstruksjon som xj6? Ja det er lurt men der er spindelen normalt festa i klokka som ikek e rhelt heldig. XJ40 er mye enklere og kommer i ei feste bru som er mye enklere og bedre. Ja det er en videreutvikling av XJ6 tror den er mye enklere og feste oppi bilen. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.