auto82 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Hei alle sammen! Har en garasje der bilen min står når den ikke ruller på veiene. Problemet er at denne garasjen ikke har god nok ventilasjon. Når det er kaldt ute drypper det kondens ned fra taket i garasjen og ned på bilen. Dette er ikke noe kjekt med tanke på rust. En bil bør jo stå tørt inne i en garasje, eller hva? Er redd for at det er for lite lufting. Hva kan jeg gjøre for å bedre dette? Noen gode forslag? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Du må komme med litt bedre info enn en GARASJE! Er det tegn til råte skade på taket (rupanelen)? Uansett hvordan garasje du har så er utlufting viktig. DU er sikker på at det er kondens og ikke vannlekasje fra taket? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Neida, det er ikke tegn til råte. Ja, jeg er helt sikker på at det er kondens. Eneste er at luftegreiene på sidene av garasjen er spikra igjen med plankebord.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Du må åpne de opp med engang. er du redd for at det skal regne inn får du bygge ett lite overbygg til dem. Er det lufting via gesims`n eller? på vanliger hus er det som regel: lufting via gesims og langs med taket opp til loftet hvor det så luftes ut i toppen. det er ikke snakk om store utluftings sprekken du trenger, men det kan være lurt, er ikke helt sikker på hvordan det er med garasjer, men det kan være lurt med ordentlig lufting der og. Du må må nesten høre med ett Tømrer firma om hvordan det er med lufting og om de kan komme å se og kanskje hjelpe deg litt. er ikke noen ekspert i det området der, når det er 1år siden jeg dreiv med vanlig enemanns bolig. Nå fortiden bygger jeg blokker i Oslo. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Slik :D Les om det her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=55175 PS. Sorry for offtopicfaktor men jeg bare måtte:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Boss Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 En slik: i den ene enden av garasjen, og en sånn: i andre enden. Hovedsaken e at det blir luftgjennomstrømning. Siter Volvo BM 430- 76 mod Volvo 242 Deluxe 78 mod Zetor 92 L 84 mod Fordson Major 66 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Kondens oppstår for at kaldt møter varmt. Lim på et tynt lag med isoporplater på innsiden av taket så slutter det å kondenseres. Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 kjøp deg en car-cocoon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by Mangellapp En slik: i den ene enden av garasjen, og en sånn: i andre enden. Hovedsaken e at det blir luftgjennomstrømning. Hvis du mener en slik en er bra så får du mene det. Han skal vel ikke ta ut vinduene og for å skape bedre luftgjennomstrømning!?!?! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Boss Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Ventilasjon :D Siter Volvo BM 430- 76 mod Volvo 242 Deluxe 78 mod Zetor 92 L 84 mod Fordson Major 66 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Originally posted by audifanatic Hvis du mener en slik en er bra så får du mene det. Han skal vel ikke ta ut vinduene og for å skape bedre luftgjennomstrømning!?!?! Slapp av mann, de der er toppen 20 x 20 cm... Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 jeg veit det, men det der er ikke akkurat det han trenger. fikk en liten følelse av at gesims luftingen er spikret igjen! Enkelte av svarene på denne posten sier litt om enkelte, og det å ha humorknock 2 slike som vist der er ikke bra nok hvis han vil bli kvitt problemet. Men tro meg, jeg slapper av, gir faen i de svara, men det må vel kunne gå ann å ta seg litt sammen og være voksen?:rolleyes: Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 15, 2004 Rapporter Share Skrevet November 15, 2004 Ok, sorry, jeg missforsto innlegget ditt. Virket som om du trodde de ventilene på bildet var på størrelse med et vindu eller .no :D My bad hapyhappy hapyhappy Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Originally posted by Tombra Ok, sorry, jeg missforsto innlegget ditt. Virket som om du trodde de ventilene på bildet var på størrelse med et vindu eller .no :D My bad hapyhappy hapyhappy SKjønner. Tar alt med ett smil. :D Er tømrer lærling så jeg veit litt om slike ventiler!:D Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomelom Skrevet September 14, 2011 Rapporter Share Skrevet September 14, 2011 Jeg har fått låne en garasje som er veldig fuktig, det er lekkasje i taket og soppdannelse i taket. Er det skadelig å la bilen stå på overvintring i denne? Evt. med trekk? Bilen er en Cab med softtop. Takk for svar! Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg