Gå til innhold

Mitt mk1 GTI rullende prosjekt

Ranger emnet


kwiib

Anbefalte innlegg

Tenkte å fyre i gang en tråd om mitt mk1 GTI prosjekt.

 

Kjøpte bilen for litt over en mnd siden, og var veldig heldig med kjøpet. (betalte 5000 og fikk med flere sett med dekk/felg og 4 kasser med deler :) )

 

For tiden så er bilen senket 40/60 med FK senkesett.

Simons effektanlegg fra manifold.

Jamex sportsratt (ikke mont.)

Sorte blinker (skal muligens byttes)

Grillist

Venter på ebmlemfri grill og chrome hovedlykter.

Litt anlegg, som enda ikke er montert.

 

Bilen var utrolig matt i lakken som dere kan se på bilder under.

 

116-1657_IMG.JPG

 

Satt i gang med rubbing og boning, som gjorde en god del forbedring. (blir nok uanz en omlakkering etterhvert)

 

116-1664_IMG.JPG

 

Har nå lakkert hjulbuelistene samme farge som bilen. (er ikke helt sikker på om det blei 100% som forventet :rolleyes: )

Akkuratt de bildene med hjulbuelistene fungerte jo selvflgelig ikke, men skal prøve å få de innpå etterhvert.

 

116-1674_IMG.JPG

 

116-1686_IMG.JPG

 

Har også lakkert litt interiør som jeg ikke har fått tatt bilde av.

 

Planer:

Stabstag

Ny tannstang (på vei)

GTI leppe foran

Sotede baklykter

Nye felger på sommer

Omlakkering?

Småting til interiøret

Muligens bur og 4 pkt. seler hvis pengene rekker :p

Bremser foran

 

Endelig fått solgt mcen så da er det litt penger å bruke :)

 

Mer info kommer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Monterte chrome lyktene, grillen og lista forrige uke, men har ikke fått tatt noen bilder enda. Synes selv at den ble mye tøffere i fronten.

 

GTI-leppa skal jeg hente på fredag, men vet ikke om jeg monterer den enda pga snø og slikt. Litt kjipt å raske den av med en gang.

 

Har også bestilt ny spiller. Herlig, i og med at jeg mangler kontakt til den jeg har nå (DYR Panasonic kontakt), så da kunne jeg like godt kjøpe en ny, bedre og stiligere.

 

Var mening at jeg skulle skifte hjullager, fjærbeinslager, dynamoreim, diverse pakninger og oljeskift på jobb i dag, men rakk ingen ting fordi den ene bremserøret røk, og det måtte jo selvfølgelig være det som lå mest kronglete til.... Jaja... bra at det skjedde der og ikke i en nødbremsing foran en fjellvegg eller no slikt!

Så dagens planer blir nok flytta til tirsdag, og noen småting i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med starting av bilen for tia :(

 

Når jeg kjøpte bilen sa den forrige eier at ladinga var dårlig, så jeg fikk med en ekstra og betydelig bedre dynamo på kjøpet. Jeg monterte denne og målte ca 14 volt ladespenning på dynamoen og rett under 14 på batteriet. Etter at jeg har kjørt bilen en stund (en mnds tid), så har nåla på volt-instrumentet kjøpet seg nedover mot rett over 12 volt. Bilen blir vanskeligere å starte, og av og til vil den ikke i det hele tatt hvis jeg f.eks har hatt lys på i 10 sek. uten at bilen går. Startmotoren drar voldsomt seint rundt.

 

Jeg målte nettopp ladespenninga på ny for jeg tenkte kanskje denne dynamoen også ladet dårlig pga jording eller noe slikt, men den lader like godt enda (14 V). Når bilen ikke er i gang, måler jeg 13 V på batteriet. Dette er jo mer enn nok til å starte bilen uten problem, i og med at et batteri i teorien er fullt oppladet ved 12,74V.

 

Noen som har noen tanker om hva det kan være? Skrik ut :eek: :)

Skal høre på jobb i mårra og, men tenkte jeg bare kunne spørre litt her når jeg ikke har så myye annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva EBC Turbo Groove skiver koster på NBS?

Var innom mekonomen i stavanger i går, og der skulle de ha litt over 1300 pr. skive, og det var innkludert litt rabatt. Syns dette var mye jeg.

 

Sparco skiver koster jo 1500 pr.par hos Gundersen Motorsport.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kikka litt på startmotoren i dag og det ordna seg til slutt!

Dreiv å feilsøkte en del, og jeg syns startern bevega seg litt mye i forhold til det den bør. Fant ut at de to boltene som fester den til girkassa hadde løsnet, slik at den ikke hadde god nok kontakt med kassa og dermed ikke fikk tilstrekkelig jording. Skrudd disse fast og den ble så god som ny :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skifta tannstang idag. Litt oll og kav med å få lirka den ut de små hulla på sidene, men det gikk til slutt!

Må si det hjalp godt med ny tannstang :)

 

Fikk ikke tatt noen bilder mens jeg holdt på, siden jeg ikke hadde kamera med meg, åsså blei det litt liten tid på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår