Gå til innhold

Ikke kast bort penger på norske styling sjapper.

Ranger emnet

vagen

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Efini

Jeg har også handlet en del med Dusty og kan trygt anbefale andre å gjøre det også. Veldig grei fyr. Husker jeg ringte han et par ganger og han la på røret med en gang, så ringte han opp igjen. Han ville ikke at kundene skulle betale for telefonsamtalene når de ringte langveisfra. :D

Mot ett rimelig mellomlegg skaffet han meg også deler fra andre butikker i usa. Helt enormt bra service!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er, for ordens skyld, noen pris eksempler på identiske produkter i norge VS usa. Prisene er hentet fra første sidene jeg kom på, og har på ingen måte jakta etter beste tilbud osv.

Dollar kursen er iflg dnb på under 7kr nå, men i eksemplene her har jeg ganget dollar'en med 7.

Produkt: APR GT-200 karbon vinge.

Pris norge: 8125kr

Pris USA: 525 dollar (3675kr)

Produkt: AEM COLD AIR INDUCTION SYSTEM CELICA 2000+

Pris norge: 4595kr

Pris usa: 225 dollar (1575kr)

VEILSIDE BODYKIT CELICA 2000+ (EKTE veilside, ikke kopi!)

Pris norge: 36.000kr

Pris usa: 1575 dollar (11.025kr)

Kjøper du disse 3 produktene sparer du 32.445kr. For 32.445kr kan du bruke dyreste frakt mulig, og betale alle avgifter o.l flere ganger over, og enda ha igjen penger, ved å bestille fra usa.

Prisene her er tatt ifra 2 relativt godt kjente norske butikker. Så for den personen som ikke hadde sjekket noe alternativ, og bare handlet godtroende fra de norske butikkene, så hadde han rett og slett blitt flådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Her er, for ordens skyld, noen pris eksempler på identiske produkter i norge VS usa. Prisene er hentet fra første sidene jeg kom på, og har på ingen måte jakta etter beste tilbud osv.

Dollar kursen er iflg dnb på under 7kr nå, men i eksemplene her har jeg ganget dollar'en med 7.

Kjøper du disse 3 produktene sparer du 32.445kr. For 32.445kr kan du bruke dyreste frakt mulig, og betale alle avgifter o.l flere ganger over, og enda ha igjen penger, ved å bestille fra usa.

Prisene her er tatt ifra 2 relativt godt kjente norske butikker. Så for den personen som ikke hadde sjekket noe alternativ, og bare handlet godtroende fra de norske butikkene, så hadde han rett og slett blitt flådd.

Det som er jævli, er at dollaren er mye nærmere 6 enn 7 kr.. 6.30 tror jeg du kan gange med nå om dagen;) Billig å handle i usa da ja!:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart at de norske forhandlerne skal tjene på det..

og, i forhold til butikker i større land, sier det seg selv at det blir dyrere mtp. kvantumskjøp ol..

men, uansett er det klart at siden det er så liten konkurranse på dette markedet i norge, vil prisene være høye..

jeg sier bare: kjøp det dere kan selv direkte fra utlandet.. :D penger spart er penger tjent:)

Ford Sierra 2.0CL '88

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv forhandler, og skjønner jo godt at det er billigere å bestille fra utlandet selv, men vi tjener langt ifra det mellomlegget som er lagt frem i regnestykket litt lengre oppe her på slike deler. Alle skjønner jo at for å kunne drive butikk, må man tjene noe på det man selger, men det er langt ifra så lukurativt som det kan se ut i denne tråden.

Et annet element er ting som f.eks. reklamasjoner o.l. Hva gjør du hvis en del som er sendt til deg privat fra et firma i USA ikke fungerer? Hva gjør du om varen er skadet i frakt eller rett og slett er feilsendt / ikke passer? Da må det vel være greiere å ha en person/forhandler som kan ta seg av alt dette for deg? Du slipper å betaler returfrakt til usa, og så ny frakt tilbake til Norge igjen osv. osv. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden jeg leste en tråd om en som hadde bestilt seg deler fra utlandet selv..

Han måtte betale fort, det gikk tregt før varene var sendt og i tillegg var noen av delene feil...

Det kan godt hende at det er noe dyrere å handle via

et firma i Norge, men man har langt bedre garantier å handle i Norge.

Vi vil aldri komme unna med at noen hanlder direkte fra utlandet, men fortsatt vil majoriteten handle i Norge...

//mrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Er HELT enig i at det er billigere å handle fra USA, men disse tallene sier lite for en som aldri har gjort det før. Du har jo ikke regnet med moms og frakt.

Jeg har handlet deler til hot rodden fra USA flere ganger. Både med normal og med lav dollarkurs. Jeg bruker Magnum.no, eller jet carrier som det også kalles, og tror det er det laveste man kommer på frakt bortsett fra hvis man har spesielle forbindelser selvsagt.

De gangene jeg har handlet har jeg alltid havnet på ca 10 kr pr dollar i pris. Da er ALT inkludert og varen står på nærmeste postkontor og venter på meg.

Så til dere som er nye på dette: regn med cirka 10kr pr dollar og dere ser at fortsatt er prisen svært lav ift om dere kjøper det her i Norge.

Når det er sagt vet jeg om norske butikker som tydeligvis har oppnådd innkjøpsrabatter, siden de opererer med utslagspriser på ca 11kr pr dollar og likevel gjør butikk på det.

Jeg tror mange norske butikker ikke gidder å forhandle seg frem til innkjøpsrabatter.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

Jeg er selv forhandler, og skjønner jo godt at det er billigere å bestille fra utlandet selv, men vi tjener langt ifra det mellomlegget som er lagt frem i regnestykket litt lengre oppe her på slike deler. Alle skjønner jo at for å kunne drive butikk, må man tjene noe på det man selger, men det er langt ifra så lukurativt som det kan se ut i denne tråden.

Et annet element er ting som f.eks. reklamasjoner o.l. Hva gjør du hvis en del som er sendt til deg privat fra et firma i USA ikke fungerer? Hva gjør du om varen er skadet i frakt eller rett og slett er feilsendt / ikke passer? Da må det vel være greiere å ha en person/forhandler som kan ta seg av alt dette for deg? Du slipper å betaler returfrakt til usa, og så ny frakt tilbake til Norge igjen osv. osv. ?

Seriøse utenlanske forhandlere fikser opp i det meste av feil og div.Det er ikke alle norske forhandlere som ordner opp alltid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 90 tallet handlet jeg endel snacks til motorsykkelen min fra et firma i Stavanger. De hadde murstein-digre kataloger fra USA og jeg ble informert om at hvis jeg ganget dollarprisene med 11, ville det tilsvare norsk pris for varen levert hjem til meg. Den gangen var dollarkursen høyere enn nå.

For litt siden skulle jeg handle noe skinn og lær-råvarer og tenkte jeg skulle gå direkte på den amerikanske forhandleren istedefor å ta det vi Einar Søhol AS på Hønefoss.

Den amerikanske forhandleren opplyste at det kunne jeg bare glemme. De gav gode grossistpriser til sin norske forhandler (Einar Søhol AS) og jeg kom nøyaktig likt ut ved å kjøpe fra de som om jeg skulle kjøpt direkte fra produsenten i USA.

Dette er bra og slik bør det fungere.

Fatter ikke at norske og særlig svenske (større marked) speed shop's ikke oppnår noe lignende slik at de kan konkurrere med prisen vi betaler ved dirkete import. Mulig det er forskjell i forskjellig bransjer, men disse eksemplene viser at noen får det til ihvertfall.

Og kom ikke å si at "norske forhandlere oppnår ikke slikt fordi de er så små ift USA". Tenk på markedet i USA for skinn og lærvarer! Noen som tror Einar Søhol AS på Hønefoss er særlig store ift det???

Nope. Sålenge norske forhandlere presenterer dollarkurser på 13-14 kroner ferdig levert på døra, handler jeg direkte. Klarer de ikke bedre enn som så kan det være det samme.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider