Gå til innhold

Kappkjøring

Ranger emnet


Drift Addict

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Otto von Bismarck

Hvorfor forteller du oss om dette?

Tåler du ikke å bli frakjørt?

 

Foretrekker du å kjøre fra folk fordi du er en bedre sjåfør eller fordi folk feiger ut når de ser at du trår til med 130 %? Tosk!

Dette er en sak som irriterer meg kraftig, og derfor blir jeg litt engasjert. Jeg har blitt frakjørt før og takler det meget bra.

 

Topic'en er en meningsytring fra min side. Hvorvidt du er enig eller ikke får ikke jeg gjort noe med, men for å snu litt på skillingen: Hva ønsker DU å oppnå med svaret ditt?!?

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kicket konkurranseinstinktet inn!! Det er faktisk sjelden jeg må se meg slått på grunn av kjøreferdigheter! Men jeg husker jævlig godt en gang en Peugot 106 Rallye (Blå, muligens m hvite kobrastriper) kjørte fra meg med oppstill på tørr asfalt i 80-100 km/t. Da ble jeg paff..

 

Og jeg holdt ikke igjen da. Han visste hva han drev med ;)

 

Alle blir frakjørt fra tid til annen, men det er ikke temaet her. Greia er at man må ta hjernen ut av fryser'n FØR man skal trå til for fullt ;)

Så man ikke står i fare for å drite seg ut. Og jeg inrømmer glatt at jeg har dritt på draget før.. Og draget på driten..

Men for å bli gammel å klok må man ha vært ung og dum. Det hjelper i allefall. Så da kan man vel anse dette for en oppsummering, og jeg vil med dette si meg ferdig med temaet.

 

Fortsatt god jul!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt frakjørt før og takler det meget bra.

 

Si meg en ting. Redefinerer du "bra" ofte?

 

Hva ønsker DU å oppnå med svaret ditt?!?

 

Klarhet! Vil du gi meg det, eller har du kun til hensikt å gå rundt julegrøten?

 

Jeg ville ha klarhet i følgene:

 

Det er seff gøy å race litt for å se om du greier å hekte av en utfordrer, men når bilen foran deg begynner å få småslipp på bakhjulene midt i (ikke i inngangen til) svinger og hastigheten ligger rundt de 120 km/t, da burde det faen meg blinke noen røde varsellamper hos sjåføren..!

 

Jeg har sågar måttet stoppe og sjekke om det gikk bra med en fyr jeg ga på litt med ned rælingstunellen. Det var slaps ute, noe han seff glemte, hvorpå han dro rett inn i runkjøringa..

 

Leser man ikke mellom linjene i dine ytringer, fremstår du som en som trygg trafikant.

Leser man derimot mellom, fremgår det av din fremstilling at du ikke bare er en tilskuer, men en som provoserer til kappkjøring.

Du gir også uttrykk for misnøye overfor de som måtte ha den frekkhet å være mer vågal enn deg.

 

Jeg vil tro at du ikke tåler å bli frakjørt, at det er den egentlige grunnen til dine reaksjoner. Jeg valgte imidlertid å spørre før jeg gjør meg opp et standpunkt.

Riktignok uteble svaret.

I stedet fikk jeg en del rotete konklusjoner tredd over øyeeplene.

Men det får være svar godt nok.

 

Jeg kan ikke gi deg en God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

To må man være for å kunne kverulere. Eventuelt må man ha alvorlige schizotype vrangforestillinger. :)

 

Å der ble jeg enda mere enig med Håkon :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle det blitt en oppvask m Otto Von Meitemark, men for å være dønn ærlig Otto så frister det ikke. Har på følelsen at uansett hva jeg måtte greie å komme frem til så vil du av prinsipp være dypt uenig og forsøke å mene det stikk motsatte. Så nok en gang:-

 

God Jul!

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, folk må jo kunne tenke litt selv..

 

Om man kjører over evne så kan det lett gå galt.

 

Det må jo gå ant å tenke litt?

 

Føler du at du ikke har kontroll, så gir du vel faen ikke mere gass? Da får du heller bremse ned og la han du kjørte omkapp med synes du er feig, du er ihvertfall ikke teit nok til å risikere livet ditt + bilen etc (liv og helse er viktigst)..

 

Men, ja. Det er lett å bli revet med.. Gi gass og glemme av å tenke når man er ivrig på å ta igjen en person..

 

La dem som race gjør det, har dem ikke mere i hodet så er det faen meg demmes eget problem.. Det nytter ikke å prøve å fortelle dem det, for dem bryr seg ikke..

 

Og du skal oppleve mye rart på veien, mye farlige situasjoner før du er en erfaren billist. Du blir det ikke over natta..

 

Jeg vet hvordan det føles.. Du synes du selv er dyktig bak rattet. Alt går bra osv osv.. men, du er ikke erfaren fordiom..

 

Det er vel ikke uten grunn at du må være 25 og ha hatt lappen i 5 år for å få lov til å "lære" andre å kjøre bil..

 

Det er vel heller ikke uten grunn at det er en prøvetid på 2 år?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk2 mann

 

har du ALDRI kjørt om kapp med noen????????

 

er du helt sikker på det?

 

alle har på en eller annen måte kappkjørt med noen. ikke nødvendigvis så fort men de har gjort det...

 

er nok ganske sikker på at du også en eller annen gang har gjort det også...

 

Joda, jeg har kjørt om kapp med MANGE jeg.

 

Legg merke til at jeg pratet i NÅTID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg skrevet noe sted at jeg er uenig?

Alldeles ikke. Jeg stilte deg et spørsmål. At man stiller noen et ærlig spørsmål betyr på ingen måte at man er uenig.

Det betyr at man er interessert og nysgjerrig.

Interessert av den grunn at jeg vil gjøre meg opp et standpunkt. Nysgjerrig fordi du etterlater deg så mange huller i forklaringene dine.

 

La oss si at du ikke har bidratt til hasardiøs kjøring, at det er som forferdet tilskuer du føler for å lette på trykket.

Da er jeg hjertens enig.

 

Dersom det skulle ligge andre årsaker til grunne for din harme, lignende det jeg antydet i noen innlegg lenger opp på siden, da er i så fall du uærlig, og jeg uenig. Noe jeg har all rett til å være.

 

Hvis du nå bare vil svare ja eller nei på kommende spørsmål, og være ærlig, så kan du selv regne ut hvorvidt jeg er enig eller ei.

 

Har du gitt på litt med en type ned Rælingstunellen, og var det slaps på veien? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Hvis du nå bare vil svare ja eller nei på kommende spørsmål, og være ærlig, så kan du selv regne ut hvorvidt jeg er enig eller ei.

 

Har du gitt på litt med en type ned Rælingstunellen, og var det slaps på veien? ;)

 

Ja. Han dro av så det sang (!!), og jeg måtte ta masse dritt fra andre bilister da jeg bekymret gikk bort for å se til føreren i den andre bilen. Heldighvis gikk det bra. Jeg syns han hang med hodet forover og så helt livløs ut, men fyren lette febrilsk etter nummeret til Falken på mobilen :) Grillen på bilen hans lå og freste i slapsen.. (Lyktene er som kjent varme) Jeg er sånn passe lokalkjent nedover i høgget der, og hvis det snør når du kjører inn i tunellen, ja da er det overveiende sannsynlig at det laver ned på andre siden også. Dette er et eksempel på noe som irriterte meg, og jeg ble i ettertid litt forbannet over tanken på hvilke konsekvenser det kunne ha fått for alle involverte.

 

Jeg kjører som regel bakerst når det er snakk om å gi på. Best slik synes jeg. Da kan man legge seg, si 20 meter, bak den andre bilen og hente fart gjennom f.eks en høyre-venstre kombo og så skli forbi.. Da er det ganske tydelig hvem som tok de svingene fortest. Det gjør det også lettere å bedømme førerferdighetene til bil nr 2, og hvis ønskelig kan jeg bestemme meg for å gi f.. og roe ned. Mulig folk blir litt irritert av det faktum at bilen min egentlig ikke skal greie å holde følge (standard) eller så pusher jeg for mye. Ikke alle liker å ha bakspeilet fullt av bil. Ihvertfall ikke konebil. (Noen påstår at den er rosa. Det stemmer ikke.)

Jeg har sågar hatt en jobb som gjorde at jeg ble frakjørt på daglig basis, så å prøve å gjøre meg til noe jeg ikke er(en dårlig taper) det kan du bare driiite i!

Dine synspunkter er velkomne, la meg bare få nevne at du maner frem en jævlig agressiv tone med måten du formulerer deg på.Finn noen andre å hakke på dersom det gjør dagen din bedre.

 

Skulle jeg ha oppfattet deg feil så får det være mitt problem. Andres synspunkter er velkomne.

 

Bare for å minne andre om hva dette dreier seg om:

Respekter dine begrensninger som sjåfør og kjør deretter. Å gjøre noe annet er ikke tøfft, eller kult/dristig. Det er dumt og ikke minst farlig! Og når jeg ser/opplever noe slikt blir jeg sint! :rolleyes:

 

 

La oss være enige om èn ting min kjæreste Otto:

 

- Vi har ikke samme syn på saken ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens jeg er i gang- HÅKON!!! (Siden du har vist slik skepsis til bladfjører) Vil du bli med på en luftetur til? Denne gangen er det mye bedre enn hyperaktive bakbremser! Ingrediensene er...(...trykkende stillhet..)

 

Svingaksel og vinterføre...:D

 

PS: Bilen har ikke bilbelter, du får holde i noe annet.

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår