Gå til innhold

Ebc bremser?? dritt?

Ranger emnet

bora 1.8t

Anbefalte innlegg

Har dei fått sterk nedkjøling når dei var varme??

For eks. at du kjørte i ein pytt rett etter eller i ein hard oppbremsing!?

Hadde jo tenkt litt over ebc slissa skiver og grønngøgge skiver eg og.. slissa skiver mer for utseende vel og merke..! :D

Er det slike skiver du har? eller har dei ren overflate?

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stemme det at dei bråker mere montert den ene veien i forhold til den andre..

Vist slissene går med kjøreretningen så bråker dei mindre, og du får kanskje bittelitt mindre ytelse på dem..

Men motsatt, bråker dei mer, og gir kanskje bittelitt bedre ytelse..!

Kommer jo helt ann på type slisser det er. Og gjennomborra er jo nødvendigvis ikkje bra det heller da;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de bremse skivene skal jo ikke bli skjeve ved vanlig bruk, så lenge du ikke kjører altfor hardt.

Har hørt folk har skrytet disse skivene og klossene så oppi skyene. Hadde nok hørt med Tommy om det med bytte rett og om det var noe garanti på dem! Er jo dyre de skivene og klossene så du burde jo prøve å forhøre deg med Tommy om bytte rett.

Har hørt noe om at gjennomborrede bilskiver lett kan sprekke hvis de blir varme?!

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBC er etter hva jeg har erfart og hørt noe oppskrytt piss.

I mx5 klubben er det 2 stk. som har mistet belegget på Green/Redstuff klossene sine i fart.

Det er jo rett og slett trafikkfarlig.

I tillegg er det flere jeg har hørt om som har fått kast i de slissede skivene.

Jeg hadde dette på GT-Ren tidligere. Dette var da i utgangspunktet helt normale skiver som ble sendt inn til slissing her i Norge.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt no trøbbel med mine redstuff , bortsett fra at de er ræva når de er kalde, og ikke holder for nok varme :D fader selv med ekstra store bremseskiver osv. (men kun etter endel runder på bane)

greenstuff klossa mine på rallyen var bare ræl. funka ikke spess bra. og fada foort

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjørt med EBC Turbogroove skiver i 2 år nå. Masse på bane. De har holdt meget bra.

Har også hatt redstuff klosser. Er meget misfornøyd med disse. Holder meget dårlig på bane. Er nedslitt etter et par banedager.

I 200sx klubben var det en som sleit ned et sett redstuff på kun 1 banedag :eek:. Greenstuff er enda værre.

Vet om noen som bruker bluestuff. Og de er helt sjef på både holdbarhet og bremseeffekt. Tar litt dårlig kalde da.

Når det gjelder ren gatekjøring er sikkert både greenstuff og redstuff ok med tanke på bremseeffekt. Men tviler på holdbarheten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider