Gå til innhold

Golf II G40T

Ranger emnet

VEPSEN

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder av toppen. Nyoverhalt og porta. Polerte ventiler med endra setevinkler for bedre fløde.

joakimroeed-portatopp4.jpg

Fikk med ett annet toppdeksel også.

joakimroeed-portatopp1.jpg

joakimroeed-portatopp2.jpg

joakimroeed-portatopp3.jpg

Dr.Bass: Dette blir bra håper jeg, men "noe" skjedde med motoren i går... Kjørte pent og plutselig begynnte det å ryke blått som fan, skal ta av toppen i morgen. Forhåpentligvis er det topp-pakning, i værste fall er det skjedd noe med stempelringer... Godt jeg har fri ut året:)

G40Turbo: Skal bestille en spesial slipt kam for mitt oppsett nærmere våren. Men takk for tilbudet:) Hvilken av Schrick kammene er det? Er det den du bremset ~170hk med?(mener å ha hørt at du har såpass med hk)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Bilder av toppen. Nyoverhalt og porta. Polerte ventiler med endra setevinkler for bedre fløde.

joakimroeed-portatopp4.jpg

Fikk med ett annet toppdeksel også.

joakimroeed-portatopp1.jpg

joakimroeed-portatopp2.jpg

joakimroeed-portatopp3.jpg

Dr.Bass: Dette blir bra håper jeg, men "noe" skjedde med motoren i går... Kjørte pent og plutselig begynnte det å ryke blått som fan, skal ta av toppen i morgen. Forhåpentligvis er det topp-pakning, i værste fall er det skjedd noe med stempelringer... Godt jeg har fri ut året:)

G40Turbo: Skal bestille en spesial slipt kam for mitt oppsett nærmere våren. Men takk for tilbudet:) Hvilken av Schrick kammene er det? Er det den du bremset ~170hk med?(mener å ha hørt at du har såpass med hk)

Hk er ikke noe jeg liker å prate så mye om men det er en 268grader kame. Lykke til videre med projektet.

Projekt Polo

Projekt Vento

Projekt Bora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vepsen: Det var jo dumt å høre, får håpe det bare var pakningen da. Etter at jeg tok ut toppen istad fant jeg ut at jeg hadde hatt noe kraftig tenningsbank som toppen hadde merka, heldigvis har jeg jo en ny en som jeg smeller på nå.

Tror du det hadde vært mulighet for å få gassen og sånn snart også da, siden du har ferie?;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var netopp på jobben for å stille en diagnose på hva det feiler motoren : startet opp og kjørte den varm- ikke noe blårøyk!???

Tok en syl.lekk.test- ok. Testeren viser ikke % lekkasje men den har tre felt- rødt,gult og grønt som er gradert fra 0-10 i hvert felt.

0 er mest lekkasje og 10 er minst i hvert felt. Lekkasjen/tettheten lå på ca 8,2-8,4 i det grønne feltet alle sylinderene. Det lakk ned forbi stempla på alle sylinderene.

Jeg har mao. fått tak i en av de ettertraktede selvreparerende G40 motorene:D He he he! Men seriøst, dette er jo litt spesielt at det blir bra av å stå i noen dager. Skal gå over veivhus ventilasjon systemet så det ikke er noe kødd der og prøvekjøre den en tur i morgen.

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedfile: Orginal spjeldhuset ser ut som en vanlig 2-ports forgasser, det var ikke mulig å få festa en turbotrykk slange til spjeldhuset. Jeg sveisa derfor en liten firkanta boks med ett kort 2" rør utifra boksen.Boksen bolta jeg til spjeldhuset med de 2 orginale boltene og turbotrykk slangen tredde jeg inn på 2" rør stussen. :)

Grunnen til olje røyken var tett veivhus ventilasjon.

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider