Gå til innhold

Forum for oss som har interesse i "klassiske VAG"

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det kunne gått ann å fått laget ett eget forum for Classic VAG (gamle VW og Audier, maks grense på 18år?)

Er veldig interesert i å lese om alle de gamle golfene, 80`ne osv her på forumet. Men problemet mitt er at jeg må søke hele tiden for å finne de forskjellige trådene fordi alt ligger så spredt. Hadde det ikke vært bedre å få samlet alle glans historiene om disse gamlebilene på ett sted.

Jeg veit at det er mange rundt omkring på forumet her som har gamle Audi 80`r, gamle golf`r, jettaer og passater som vil dele tips osv om disse gamle classic`erene.

Jeg tror og håper at det er flere som er intereserte i å lese og se på bilder av gamle VAG biler som folk rundt i landet har, eller som de har sett på internett eller club meetings.

VW - Audi Club Norwegen har nettop startet en liten klubb i klubben for slike gamle klassikere, nettop fordi interessen for "gamle tyskere" blir stadig mere populær.

MVH

Henrik Haugen.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen har tenkt på dette før. Som sagt ovenfor så er det tungvindt å søke etter tråder om det emnet for de er så få, og som regel ganske spredt. Det er også altfor få tråder om gamle VAG, spes 80. Håper det blir noe av dette. Kjekt å sjå gode gamle VAG biler, en annen plass enn på dynga :rolleyes:

Mvh Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt - den grensen for hva som er klassisk eller ikke vil variere fra person til person, men jeg synes IKKE en 18 år gammel er klassisk. Synes hele beskrivelsen "Classic" blir litt vel i overkant når man prater om en 87 Golf 2 1.8 GL med RS-front og bosch-senking, eller en 87 Audi 80 1.8S.

Da kan man lage et forum for de som kjører "Classic" Toyota Carina DX og Nissan Bluebird :D , og det blir litt flåsete når man bor i et sosialistland som Norge, der gjennomsnittsalderen for bilparken er veldig høy. En typisk Ola Dunk kjører jo nettopp en "classic" fordi man ikke har råd til noe annet.

I Tyskland er bilparken moderne, og det er lenge mellom hver 84-modell. Derimot synes jeg betegnelsen "old school" og "Classic" hører hjemme på eldre biler i dette landet. En "Classic" VAG er en Audi 100 Coupe S/Audi 50/VW Polo og lignende i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt hva du mener, men det jeg håpet på er å få samlet alle golf 1, jetta 1, passater osv fram til 1986 eller eldre, nettop fordi vi er så få.

VW - Audi Club Norwegen har som sagt i første posten startet en slik klubb i klubben. Er litt vanskelig å lage ett underforum med bare oldschool osv er du ikke enig? hva er oldschool? det avhenger fra person til person ikke sant?!

Jeg er en stor fan av gamle Tyske biler, nettop PGA designen og hvor fete slike biler er bare ved senking og noen felger, de trenger liksom ikke mere. Det er bare for at vi som har interesse for slikt skal kunne letter dele synspunkter osv.

merk deg at det står "klassisk" vag. veit ikke helt hva jeg kan kalle det for noe egentlig, men poenget hadde vært å fått ett lite underforum for de litt eldre VAG modellene som de ikke akkurat florerer av på forumet. Hittil så har jeg kunn sett 6 Audi 80. 3stk 86mod, så ikke si at vi er så mange, i hvertfall ikke her på forumet.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider